Pirkti elektromobilį daugiausia atbaido:
1) Grožis - skonio reikalas, bet atleiskite, "urodiška" šitų hibridų ir elektromobilių, gal išskyrus Tesla, išvaizda.
Jei tau Tesla S negrazi, tikriausiai nematei jos gyvai. Grazesne uz bet kuri siu ir anu laiku vokieti ar prancuza, negirdejau, kad kas nors, kas mate S gyvai, sakytu, jog ji negrazi. Beje, ir Leaf neatrodo urodiskai, tiesiog yprastai nisaniskai. Toliau i3, tau irgi urodiska? Napatiko man ji is pradziu, bet dabar, kai apsipratau ir neziuriu i jos baisu prieki, atrodo ji, lyg masina is 1995 metu fantastiniu filmu. Renault, skonio reikalas, bet man atrodo graziau uz bet kuria benzinine renault. Elauto seniausiai nebera tik Baddy, kuriu gatvese kazkaip nebalabai ir besimato.
2) Nepraktiškumas, nes dažnai važinėjame dideliais atstumais, tikrai ne kartą į mėnesį, ir nemėgstu superekonomiškai važiuoti, juolab, ne vokiškuose greitkeliuose "taupyti" kilometrus. O taupyti, pvz., nejungiant kondicionieriaus - jau skamba absurdiškai.
Ar tau Tesla S atrodo nepraktiska? Velgi, tu jos nematei. O as maciau, apziurejau. Praktiskesne uz bet kuria alfa romeo ar bmw. Yprasta siu laiku dydzio bagazine gale + nemaza bagazine priekyje. Beto, jei gale bagazines nereikia, galima padaryti, dvi sedynes vaikams, gaunasi 5+2 sedanas, nepraktiska? Toliau, Leaf, nepraktiska? Bagazine didesne uz Prius bagazine, ir uz 147, ir bijau, kad net ir uz Giuliettos, kuri bateriju neturi. Taupyti kilometrus? Tesla nuvaziuoja 400-500km vienu ikrovimu + greituoju ikrovimo baterijas pakrauna mazdaug per pusvalandi, ilgai? Atsedejus 400km prie vairo, pusvalandziui sustoti visai smagu. Galingiausios versija 100km/h pasiekia per 4,4s, nedinamiska? Deje, kiti modeliai situo dar pasigirti negali, bet net neabejoju, kad tik kolkas. Nuvaziuojanciam kasdien po 200 ir daugiau km elcar kolkas gal ir netiks, bet dauguma eiline darbo diena, nenuvaziuoja ir 50km (pvz as), ir tokiems nuotolis nera problema. Atvaziuoji i darba, pajungi krautis, parvaziuoji, vel pajungi, ypac, kaip mieste pilna nemokamu krovimo lizdu+nemoki uz parkinga niekur.
3) Idiotiškai išpūsta jų kaina - už tokias sumas galima keletu "klasių" aukščiau esančius naujus automobilius nupirkti.
Galbut, bet cia didele norvegu sekmes priezastis, uz pigiausios Teslos kaina neiseis ne pasatas, uz leaf kaina, tik puse golfo. Kaip jau minejau, be valdzios isikisimo, greitai nieko nebus.
4) Žinių apie tokių automobilių patikimumą, technologijos išbaigtumą, nebuvimas. Ar tikrai esu pasiruošęs suinvestuoti krūvą pinigų į automobilį, kuris nevežios manęs ateinančius dešimt metų? Ar po poros metų aš pats tuo automobiliu dar norėsiu važinėti? Lietuviai vis tik esame, reikia atsižvelgti, kad daugelis neturim per daug pinigų, bent jau pakankamai tam, kad eksperimentuoti.
Tesla vien baterijoms duoda, bijau sumeluoti, 7-10 metu, neuztenka? O kas liecia technologiju isbaigtuma, kazkur skaiciau, tik skaiciu tiksliai nepamenu, bet, tai skambetu mazdaug taip: elektrini varikli sudaro 3-5 dalys, benzinini/dyzelini 10000. O vaziuokle, kaip vaziuokle. Jau vien toks dalykas, kaip tepalu/filtru keitimas pamirstamas, velgi sutaupant viena kita kapeika. O kur dar kokie egr,lamda zondai, purkstukai ir t.t.
Tokie mano asmeniniai pastebėjimai apie pseudoekologiją, ir galbūt kai kuriais aspektais apie pseudoekonomiją.
Keleta metu atgal, masciau taip pat, kaip tu dabar parasiai, bet laikai keiciasi, keiciasi ir mastymas, ypac realius pavyzdius salia matant