As asmeniskai, kolkas dar nemastau apie el auto pirkima, pirma, man per brangu, antra, per vis dar per daug megstu Alfa Romeo, o ji tokios alternatyvos nesiulo ir vargu ar artimiausius 10 metu pasiulys. Kas liecia ekologija, istiesu, visiskai negalvoju apie tai, galvodamas apie elauto. Neabejoju, kad apie ja negalvoja ir kokie 8 is 10 elauto turetoju norvegu. Ekologija daugiau reklama. Tokie auto, cia perkami del piniginiu reikalu visu pirma. Pvz:
1. Nera metinio mokescio (benzinui 3000kr, dyzeliui be dpf 3500kr). Yra kazkoks mokestis, tiksliai nzn kiek, kazkas apie puse metinio sumos, uz ta "nemokama" miesto elektra.
2. Nera mokescio pravaziuojant mokamus kelius (visi ivaziavimai i Osla mokami, apie 47kr is vakaru puses, 31kr is visu kitu pusiu. Jei pavaziuosim iki vieno is oro uostu, uz kelius surinksim jau netoli 80kr. Iki kito 31kr. Vienas idomus ir visai nekeistas faktas, elektromobiliai perkamiausi butent tarp vakaru priemiescio gyventoju, kur ivaziavimas i miesta 47kr, vaziuosi du kart i miesta, mokesi 47x2, tris, 47x3. Tai jau nemazi pinigai,ypac, jai kasdien vaziuoji i darba nuo vakaru puses, o vaziuojanciu apsciai.
3. Leidziama vaziuoti autobusu juostom. Is visu piko metu didziuliai kamsciai, kuriuos aplenkia elektromibiliu turetojai. Tiesa, tas greitai baigsis, nes del el skaiciaus kamsciuose pradejo stoveti patys autobusai.
4. Osle elektromobiliams parkingai nemokami, beto pilna ju, su krovimo lizdais. 1h kaina svyruoja tarp 15-50kr, ypratam auto. Sutaupoma ant parkingo, sutaupoma ir ant baudu, kurios cia sudeliojamos labai noriai ir greitai. Nemokamu stovejimo vietu tarp 8-17h beveik nera.
5. Pats auto importuojant ji, apmokestinamas labai simboliskai, tikriausiai tik pvm, jokiu mokesciu, kurie papratu auto kaina pakelia 3-4 kartus, lyginant su kokios vokietijos auto kainom. Kaip minejau, uz pigiausio pasato kaina beveik Tesla S iseina. Kas noretu rinktis pasata, kai galima gauti Tesla.
6. Populiarinimo priezastis, tiesiog draudimas, nuo siu metu visiems naujai perkamiems taxi, ivestos max tarsos normos, i kurias telpa tik Prius. Planuose, mazdaug nuo 2020, visi taxi bus tik elektriniai. Rezultatas jau pastebimas, taksistai is C,E mersu pereina prie Tesla S.
Toks populiarumas kolkas neimanomas tokiose valstybese, kaip Latvija, Lietuva, viena del salyginai pigiu iprastu automobiliu, kuriems importo mokestis pvm, kuris daugumos perekupu daznai isvis apeinamas, brangi elektra (Osle moku apie 1kr/kwh suvedus metu vidurki, tai butu viena is pigesniu elektru, pigesne turbut tik siaureje, kur nera taikomas pvm jai), nera metiniu mokesciu, nera keliu mokesciu, kuriuos galima butu kompensuoti elcar turetojams. Nera isvystytos krovimo infrastrukturos, pirkti elcar lietuvoj siuo metu savotiska savizudybe, ypac daugiau vazinejantiems, ar bent jau didelio galvos skausmo isigijimas, nuvaziuok i kokia Klaipeda ir suksi ratus kelias valandas, kol tau kas leis pasikrauti ja. Dar vienas svarbus dalykas, salyginai zema perkamoji galia tarp nemazos dalies gyventoju. Ir galiausiai valdzia, kaip matosi, nelabai suinteresuota visu tuo, o visai bereikalo, is es gautu nemazai lesu visam sitam, motyvuojant ta pacia ekologija
Deka norvegijos, padetas didelis zingsnis i tai, apie ka kalbama nuo 80-uju, kaip cia minejo. Nissan, padarius normalu 5 vietu checbeka pralauze ledus, o Tesla su modeliu S perkele viska i kita lygi. Kiti gamintojai jau turi i ka lygiuotis. Netgi keista, kai tokie koncernai, kaip vag, fcg ar bmw turi lygiuotis i kazkokia, neaisku is kur islindusia kompanija, kaip Tesla. Vakar skaiciau, kad Audi ruosia R8, kaip Tesla konkurenta su virs 400km nuotoliu. Zinoma, pasaulio jie neisgelbes, vargu ar aplamai ta bando, juolab automobiliu tarsa, kiek girdejau, sudaro gan maza procenta visos bendrosios tarsos. Nors jos iskelimas is miesto visai nieko blogo, man, kaip gyvenanciam ir zadanciam gyventi mieste. Skeptikams. Pamenat, kai isejo iPhone, visi kalbejo, kam reikalingas tas touchscreen, kam reikia to ir ano, skambinti ir sms uztenka ir is nokia3310. Praejo keletas metu ir smartphone uzkariavo telefonu rinka. Arba iPad, buvo lygiai tas pats. Arba pirmasis pc, kaip legenda byloja, niekas nesuprato, kam zmogui namie reikalingas kompiuteris. Buvo laikai, kai dauguma netikejo, kad zmones aplamai tures automobilius, arba, kad skraidys lektuvais. Po Tesla S pasirodymo, jeigu jis bent is dalies pasiteisins, kas kolkas nekelia abejoniu ir ypac, jei realybje galios Teslos garantija baterijoms, jei neklystu 10metu, nera jokiu abejoniu, kad kad ir kiti gamintojai per artimiausius pora metu perzengs siandien yprasta 100-200km nuotoli.
Infai, visiskai teisingai, per 100metu vidaus degimo varikliai nuejo, ne tai, kad rimta, bet miziniska kelia. Bet panasu, kad jie jau pasieke savo galimybiu ribas ir dabar ta didzia kelione pradeda elektra, tiksliau baterijos, su jomis reikia atidirbti labiausiai, kad laikytu ilgai, krautusi greitai, nebijotu salcio iskrautos ir tinkamai tarnautu bent 15metu. Kolkas jos primena pirmuju auto variklius, pradineje vystymosi stadijoje, bet niekas nestovi vietoje, Tesla S puikus pavyzdys.