Autorius Tema: Tepalai ir viskas apie juos:  (Skaityta 311701 kartus)

Neprisijungęs Valerun

  • Lankytojas
  • ***
  • Įrašai: 378
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #430 Įrašytas: 2013-10-02 20:52 »
OK, niekas nematavo kompresijos esant skirtingoms alyvoms variklyje... Nors kompresijos matavimas - viena iš paprasčiausių variklio diagnostikos procedūrų...
Štai radau tokį straipsnį iš USA apie tepalus http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils Ten rašoma, kad klampesnė alyva didina kompresiją, dėl to padidėja variklio efektyvumas ir sumažėja kuro sąnaudos.
« Paskutinį kartą keitė: 2013-10-02 20:58 sukūrė Valerun »
AR145 Boxer 1.4
Ford Focus 1,8 TDCi 2004
Ford Focus 1,6 2007

Neprisijungęs KLIFF

Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #431 Įrašytas: 2013-10-02 21:02 »
OK, niekas nematavo kompresijos esant skirtingoms alyvoms variklyje... Nors kompresijos matavimas - viena iš paprasčiausių variklio diagnostikos procedūrų...
Štai radau tokį straipsnį iš USA apie tepalus http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils Ten rašoma, kad klampesnė alyva didina kompresiją, dėl to padidėja variklio efektyvumas ir sumažėja kuro sąnaudos.
Gal priesingai?
Buvo:146 DEU119 / 146 DOF955 / 155 8V.DH20176 / 156 DJ97142 / 166 NE87491

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #432 Įrašytas: 2013-10-02 21:31 »
OK, niekas nematavo kompresijos esant skirtingoms alyvoms variklyje... Nors kompresijos matavimas - viena iš paprasčiausių variklio diagnostikos procedūrų...
Štai radau tokį straipsnį iš USA apie tepalus http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils Ten rašoma, kad klampesnė alyva didina kompresiją, dėl to padidėja variklio efektyvumas ir sumažėja kuro sąnaudos.
Gal priesingai?

padidės kompresija trinties sąskaita, aišku žiūrint ant kiek jos trūksta, taigi reik žiūrėt ar "apsimoka".
svarbu nenueit per toli link "naujovių". SM ar net SN specifikacijos tepalai turi mažiau ZDDP (fosforo ir pan) priedų, kurie mažina susidėvėjimą. grįžau prie seno gero 10w40 pirmai variklio "apkatkei", kuris pagal SL specifikaciją fosforo turės pakenčiamai. toliau jau žiūrėsim..  :smilie:
« Paskutinį kartą keitė: 2013-10-02 22:09 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs Dancius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4409
  • Karma: +6/-5
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #433 Įrašytas: 2013-10-02 23:16 »
Aš manau, kad kiek žmonių - tiek nuomonių. Kas liečia tepalus, niekas iš mūsų nesame laboratoriose atlikę tyrimus, kad galėtume pasakyt vieni -geri, kiti - šudini tepalai. Nesam chemijos mokslo daktarai (atsiprašau jei tokių čia yra), kad galėtume svaidytis PAREMTAIS faktais.  :) Kiekvienas pasakom kas ka matėm ar girdėjom, kaip vieni ar kiti tepalai atlieka savo darbą. O iš tik nuomonių - teisybės nebus pas nieką.
tyrimas  yra paprastas pila tepalus i motorus stenduose. juos ten suka, vaiko , poakeicia  kada priklauso ir vel vaiko, ir po kokiu sakykim 50 ar 70k.km ardaimotora ir ziuri detaliu susidevejima, jei jis minimalus tada ok kokybe tinka, jei susidevejimas  ,kad reik motorui kapitalkes tada meslo kruva. Isvada sakyciau tokia, garsus gamintojai tures uz ka daryt tokius bandimus,o kazkokia pigiena  kaip motec  ar panasus slamstas kazin.
P.S Moteca buvau supyles sintetini i tureta peza su 2.0 hdimotoru, pramyniau 15kkm ir jis vaziavo toliau. Nemanau,kad vienas tepalo keitimas itakoja tai,kad uzlinko motoras.
AR159 2.0 jtdm Ti

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #434 Įrašytas: 2013-10-03 08:21 »
kol tepalai proto ribų intervale keičiami bei neužtrunka tas pakeitimas po itin sunkių eksploatavimo sąlygų, tas dėvėjimasis nėra toks pastebimas, kol dar yra aktyvūs priedai katrie tvarkosi su rūgštimis, oksidacija ir t.t.
taigi sakysim kokybiškesni tepalai šių priedų turi kiek daugėliau nei prasti, ane :smilie:  klausimas tik kiek koks tepalas jų turi. o čia jau ir prasideda pasakos..
kitas reikalas jei pasikišęs tepalo filtras bypassins nefiltruotą tepalą (įmanomas variantas, sakysim žiemą dėl sustingimo) tai ir turėsim prasuktus indėklus jei tik koks šūdas įšoks į juos. tereikės tik smagiau užspaust.

jei man tektu dėl kažkokių priežasčių ilgiau sukti tą patį tepalą, bent jau pasikeisčiau filtrą.
bet apskritai manau problemų turi tie, kam variklis linkęs perkaisti arba dėl termostato būna per šaltas, dar kokia tarpinė aušinimo skystį pučia į tepalą, anas ten pavirsta vandeniu, o tada ir prasideda, kad ir brangiausias buvęs tepalas užsivelia..

bet esant eiliniu draiveriu nereik užsiimti pornografija ir žiūrint į tepalo bačką jausti kaip jis santykiauja su variklio sienelėm..
nepriklausomai nuo mūsų nusiteikimo jie savo darbą atliks, bet variklyje yra ne tik tepalas, bet ir n kitų faktorių.
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs Ciudikas

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1078
  • Karma: +4/-12
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #435 Įrašytas: 2013-10-03 10:13 »
danciuz, manau tokius tyrimus atlieka auto gamintojas pries leisdamasnauja modeli i rinka ir naudoja jau rinkoje esancius tepalus (negali kurt variklio neegzistuojantiems tepalams kad [paskui dar ir juos kur ir tik tuomet leist tiek tepalo nauja standarta tiek automobili i rinka).
 Tepalu gamintojas greiciausiai siuncia auto gamintojui savo tepalo meginius kuriuos istiria laboratorijoj, nelabai tikiu kad tam reikalui skiriamas motoras.. nors ka gali zinot.

o siaip pritariu niaugi, daug kas priklauso nuo pacio variklio ir priedu ir tikrai ne taisykle kad pigesnis tepalas ju turi maziau ;)

Neprisijungęs stasius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1889
  • Karma: +17/-0
  • Vilnius
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #436 Įrašytas: 2013-10-03 10:15 »
nieko nesuprantu kas čia ir kam bandoma įrodyti - gera tema  :D

įdomumo dėlei parašykit kas kokią alyvą naudojate. tiesiog :smilie:
buvo:
ar 156 2.4 jtd'99, ar 145 1.9 jtd'99, ar 147 1.6 ts'01, lancia lybra 2.4 jtd'01, ar 147 1.9'03, ar 147 1.9'04, ar 156 sw 1.9'01, ar 156 sw 2.4'03, fiat punto 1.3 mjet'05, fiat grande punto 1.2'06, AR 156 SW 1.8 TS '03, fiat bravo 1.4 tjet'08.
yra:
CRV 2.2'09

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #437 Įrašytas: 2013-10-03 10:31 »
nieko nesuprantu kas čia ir kam bandoma įrodyti - gera tema  :D

įdomumo dėlei parašykit kas kokią alyvą naudojate. tiesiog :smilie:

Man irgi įdomi :D Daug kas rašo vien tik tam, kad rašyt. Realiai kaip ten yra su ta technologija - žino turbūt tik tiesiogiai su tuo dirbantys žmonės. O kurie tepalai geriausi, tai čia jau niekada nebus vieningos nuomonės.

Aš asmeniškai naudoju LM (šiuo metu supilta 5W-30).
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs Ovis

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 135
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #438 Įrašytas: 2013-10-03 10:52 »
Norėjau labai išbandyt tuos castrol magnatec ar kaip ten jie, bet susipyliau sintetinius TOTAL QARTZ 9000 ENERGY 5W-40. Kažkokių stebuklų nepastebėjau, bet kaina irgi nesikandžioja. O atsiliepimai nėra labai blogi apie juos. Prasukau apie 3000 km, tepalas pajuodavęs. Tylią naktį, tik užkūrus, iš lauko atrodo, kad garsiai dirba motoras, bet čia gal dėl to kad paskutinės 3 mašinos benzininės buvo.

Tik nujaučiu, kad šrote ne visai tokią matuoklę tepalo davė, nes į 2,4 jtd beveik 6lt supyliau :begam:

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #439 Įrašytas: 2013-10-03 10:53 »
Norėjau labai išbandyt tuos castrol magnatec ar kaip ten jie, bet susipyliau sintetinius TOTAL QARTZ 9000 ENERGY 5W-40. Kažkokių stebuklų nepastebėjau, bet kaina irgi nesikandžioja. O atsiliepimai nėra labai blogi apie juos. Prasukau apie 3000 km, tepalas pajuodavęs. Tylią naktį, tik užkūrus, iš lauko atrodo, kad garsiai dirba motoras, bet čia gal dėl to kad paskutinės 3 mašinos benzininės buvo.

Tik nujaučiu, kad šrote ne visai tokią matuoklę tepalo davė, nes į 2,4 jtd beveik 6lt supyliau :begam:

Gerai supylei, nes į 2,4 motorą pilasi ~5,5 litrus.
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"