Na tai baikit klaidint vieną kartą.
1. Dėl to kas knyguteje parašyta, tai (knygute beje čia forume guli, parsisiųsk) tepalas turi būti FIAT 9.55535-S1, gamykliškai pilamas SELENIA WR P.E.
2. Ką dar sako gamintojas - For diesel engines, in emergency cases where genuine products are not available, lubricants with min. performance ACEA B4 and ACEA C2 are accepted. If this is the case, the best engine performance is not guaranteed. We however recommend replacing the lubricant with those recommended by Alfa Romeo Authorized Services.
Dėl viso pikto išverčiu: dar galima naudoti ACEA B4/C2 ir aukštesnės specifikacijos tepalus.
1,9 variklis yra geras tuo, kad jam Fiat'o specifikacijas turi dauguma gamintojų, kad ir minėtasis Liqui Molly su TopTec 4200 ar TopTec 4300 (aš asmeniškai jau gal 7 metus naudoju vien tik šio gamintojo eksploatacinius skysčius).
Va 2,4 varikliui jau sunkiau rasti tepalo atitinkančio FIAT 9.55535-N2 kvalifikaciją ir neužduodant sau papildomų klausimų. Kaip pvz. tas pats Liqui Molly siūlo šiam varikliui Leichtlauf High Tech 5W-40, ir nurodo, kad jis atitinka N2 kvalifikaciją, tačiau prie paties tepalo aprašymo informacija teigia, kad tepalas skirtas automobiliams... be DPF filtro
Normaliai, ane?
Kalbėjau su žmogumi nuolant bendraujančiu su Liqui Molly ir kitų tepalų atstovais, tai esme tokia, kad dabar visi gamintojai, jei negamina konkrečios specifikacijos tepalų, "pritempia" panašiausią tepalą, tai vadinama "lentelių praplėtimu".
P.s. Tai juk orginalus tepalas ne kosmosą kainuoja, perki ta Selenia ir nesuki sau kabančių.
Patarimas - mažiau šakokis, mažiau naudokis google ir paklausyk žmonių, kurie kasdien susiduria tiesiogiai su tuo.
Beje, aš pats turiu 159 2.4JTDm. Selenia nepyliau ir nepilsiu. Supilta Liqui Molly 5w40 full synth ir nesuku sau smegenų dėl tų visokių sertifikatų ir pnš. šlamšto. Visa tai tik tam, kad pinigus ištrauktų iš tokių naivuolių, kaip Tamsta.
Teko keisti aut. greičių dėžės tepalus. Ir ką? Pagal knygutę reikia pirkti Tutela GI/WI AW-1 alyvą, kurios litras kainuoja kone 70 Lt. Supylėm Valvoline Dextron raudoną for automatic transmissions ir važiuoju laimingas jau arti metų laiko, nes alyva kainavo 2.5 karto pigiau, nei kažkoks Tutelos sh aprašytas knygoj (prieš keitimą buvo bėdų su dėže, po keitimo bėdos baigėsi). Nesakau, kad reik sh pilti, bet nereikia ir knygų žiurkėm būti, bei tiksliukais visiškais.
P.S. Mano senutė AR 156 1.8 TS. Nupirkta su 200k rida prieš 8 metus, po 1000km užkalė motoras. Zazas sutvarkė viską kapitaliai, supylė Castrol 5w40 full synth ir paskui keisdamas alyvą (Castrol, Mobil1, Liqui Molly) kas 10-12 tūkst. km pravažiavau 240k km be problemų (su dviem planiniais diržų pakeitimais). O tuo tarpu knygutėj didelėm raidėm buvo nupaišyta Selenia 10w40 arba 5w30. Nė karto net nežiūrėjau į Selenia pusę, nors buvo kas važiavo su ja, tvarkė nuolat variklius ir vėl pylė Selenia, ir vėl važiavo, ir vėl tvarkė variklius, ir pasaka be galo...
Taigi, būk mielas ir nedaryk čia debatų laidos, jeigu pats neturi normalios patirties ar žinių šiais klausimais, o tik google moki naudotis. Yra čia ir su realia patirtim žmonių, o ne tik teoriniais dalykais.
