Autorius Tema: Tepalai ir viskas apie juos:  (Skaityta 298296 kartus)

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #130 Įrašytas: 2009-10-20 15:59 »
i sita tema uzklydes interesantas yra kaip lideka tarp mailiaus... atvaro, sudrumscia vandeni ir dingsta... opi tema ;)
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs kleoba

Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #131 Įrašytas: 2009-10-22 00:52 »
Šita nuoroda berods jau buvo kažkada įdėta, bet jei kas dar to puslapio neskaitėt ir skaitot angliškai - pasiskaitykit:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Labai išsamiai aprašyta apie tepalus, filtrus, keitimus ir t.t. ir pan.
AR Giulia Veloce 2.0T Alfa Rosso 2018
AR 156 2.0 TS Nero fuoco 2002
AR 147 1.9 JTD 16V Nero fuoco 2003
AR 33 1.6 Boxer 1994
AR Sprint 1.5 QV 1985

Neprisijungęs Laimis

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 594
  • Karma: +2/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #132 Įrašytas: 2009-10-22 10:31 »
Alfa Romeo 156 '00 2.0l T.Spark

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #133 Įrašytas: 2009-11-02 18:40 »
http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx

pdf ir doc formatu.  :star:

gal tik galėjo tvarkingiau išdėstyt vienam dokumente, bet tai gal pats tai padarysiu jei nepatingėsiu, nes ten kai kur informacija dubliuojas arba neaktuali :)
« Paskutinį kartą keitė: 2009-11-02 20:19 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs stasius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1889
  • Karma: +17/-0
  • Vilnius
    • Žiūrėti profilį
buvo:
ar 156 2.4 jtd'99, ar 145 1.9 jtd'99, ar 147 1.6 ts'01, lancia lybra 2.4 jtd'01, ar 147 1.9'03, ar 147 1.9'04, ar 156 sw 1.9'01, ar 156 sw 2.4'03, fiat punto 1.3 mjet'05, fiat grande punto 1.2'06, AR 156 SW 1.8 TS '03, fiat bravo 1.4 tjet'08.
yra:
CRV 2.2'09

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #135 Įrašytas: 2010-01-22 14:46 »
Dažnai nutinka taip, kad nusipirkusieji automobilį svarsto, keisti ar ne variklio tepalus. Atsakymas paprastas: net jei tepalai ir atrodo šviesūs, juos patartina pasikeisti. Prieš keisdami visuomet pasižymėkite, kiek nuvažiuota kilometrų, ir kito keitimo datą. Daugelis mano, kad seni tepalai yra tamsūs. Bet tokie būna ne visada.

Tamsūs tepalai nebūtinai yra blogi, kai kurios tepalų markės natūraliai būna tamsesnės, o dyzeliniuose automobiliuose tepalai patamsėja kur kas greičiau nei benzininiuose. Tačiau ir dyzeliniams, ir benzininiams varikliams galioja toks pats tepalų keitimo intervalas. Kartais dėl prastų arba senų tepalų kyla įvairių variklio problemų, pavyzdžiui, kompensatoriai ima „kalti“ – jie pirmieji tarsi praneša apie nekokybiškus ar seniai keistus variklio tepalus.

Tokie gali prastai tepti variklį, ypač ekstremaliomis sąlygomis – kai šaltas oras ar aukšti variklio sūkiai, tolimos ir ilgos kelionės. Be to, kaupiasi nuosėdos, apsineša vidinės detalės, būna, kad užstringa tepaliniai žiedai ir variklis pradeda deginti tepalus. Seni tepalai esant šaltam orui pasidaro tirštesni, todėl sunkiau paleisti automobilį, padidėja kuro sąnaudos.

Alyvų klasifikacija

Gausi pasiūla priverčia sudvejoti net ir išmanantįjį apie tepalus. Kaip nepasiklysti tarp įvairiaspalvių talpyklų? Tereikia žinoti turimo automobilio markę, jo amžių, variklio tipą ir šiek tiek suprasti apie alyvos skirstymą į grupes.

Renkantis alyvą svarbiausia atsižvelgti ne į jos gamintoją, bet į API grupę ir SAE klampos indeksą, prieš tai žvilgtelėjus į automobilio eksploatacijos instrukciją. Reikėtų atsižvelgti į faktinę ar menamą ridą bei likutinį resursą. Kitaip tariant, į gerokai padirbėjusį, bet vis dar budrumo nepraradusį variklį netikslinga pilti brangiausios sintetinės alyvos, ypač jei jame nėra hidraulinių kompensatorių.

Kokybiška, keičiama gamintojo rekomenduotu laiku pusiau sintetinė alyva ne tik nepablogina padėties, bet ir leidžia sutaupyti. Klaidinga manyti, kad alyvą, jei ji brangesnė už kitas, galima keisti gerokai rečiau. Netikslinga pirkti ir pigią, bet neaiškios kilmės į nekokybiškas talpyklas išpilstytą alyvą, motyvuojant tuo, kad ji dažniau bus keičiama.

Alyvos svarbiausias eksploatacines savybes ir tinkamumą konkrečiam variklio tipui apibrėžia kokybės klasė pagal API (angl. „American Petroleum Institute“) eksploatacines grupes ir klampos indeksas pagal SAE (angl. „Society of Automotive Engineers“) klasifikaciją. Šie du indeksai yra pagrindiniai žymenys. Pavyzdžiui, pagal API nurodytą eksploatacinę grupę ir kokybės klasę galima nustatyti, kokiam variklio tipui (pirmoji raidė: S – benzininiams; C – dyzeliniams; jei alyva universali – žymima dviem raidėmis, pvz., SF/CC – pirmosios raidės nurodo, kad alyva rekomenduojama naudoti benzininiame variklyje, o antrosios rodo, kad alyvą galima naudoti ir dyzeliniame variklyje) ir kokio amžiaus konstrukcijai konkreti alyva tinkamiausia.

Klampumo indeksas

Klampumo, arba skysčio vidinės trinties, indeksą apibrėžia SAE vienetai. Prie indekso esanti raidė W (angl. „Winter“) nurodo, kad alyva žieminė. Visų sezonų alyvų pirmieji skaičiai nurodo, kad klampumas esant 18 laipsnių temperatūrai yra tokia pati, kaip ir nurodytos klasės žieminės alyvos, o antrieji skaičiai – alyvos klampumą esant 100 laipsnių temperatūrai. Be to, pirmą nurodytą skaičių galima vertinti kaip šalto variklio paleidimo sąlygas: kuo didesnis skaičius ir atitinkamai klampumas, tuo paleidimas sunkesnis (palyginimui: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W ir 25W). Vasarinės alyvos atskiru raidiniu simboliu nežymimos, tik: 20, 30, 40, 50, 60. Tačiau efektyviausia naudoti visiems sezonams skirtas alyvas. Jose visada nurodomi du klampumo indeksai SAE vienetais, pvz.: 15W-40, 10W-40, 5W-40 ir pan.

Optimalų pirkinį galima iliustruoti pavyzdžiu. Sakykim, 1992 m. automobiliui su benzininiu varikliu gamintojas rekomenduoja SH kokybės klasės pagal API specifikaciją alyvą. Vadinasi, būtina naudoti ne žemesnės kokybės klasės alyvą, ji gali būti tiek mineralinė, tiek pusiau sintetinė. Verta atkreipti dėmesį, kad gamintojai dažniausiai atsižvelgia į vidutinio sunkumo eksploatacijos sąlygas, todėl jei automobiliu važinėjama daug, patartina naudoti aukštesnės kokybės klasės alyvą, t. y. SJ ar SL.


http://auto.delfi.lt/advice/article.php?id=28068655

Jums spresti ;)
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs ade

Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #136 Įrašytas: 2010-03-23 14:28 »
Sveiki,

Keisiu alyva variklio. Zinau daug informacijos - prisiskaiciau visur visokios. Nusprendziau, kad sykart pabandysiu Mobil produkcija. Tai klausimelis konsultacinio pobudzio: kuria alyva patartumet 2.4JTD, variklis prabeges beveik 200000, vasara vaziuosiu i karstus krastus. Nepasirenku tarp 5w-30, 5w-40 ir 5w-50. Buciau linkes prie 5w-30, nes jinai labiau skirta dyzeliams, bet ar nebus per daug skysta vasarai? 5w-50 lygtai butu truputi klampesne prie aukstu temperaturu, na o 5w-40 - viduriukas.
Imetu nuoroda is kur ziurejau:http://www.mobil1.lt/index.php?ID=002001&ProductID=1
Kas netingit, pakomentuokit. Dekui ;)
Buvo: Audi C4 2.6
         AR166 2.4JTD
Yra:   Chrysler 300C 3.0CRD

Neprisijungęs vanagiux

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5282
  • Karma: +23/-54
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #137 Įrašytas: 2010-03-23 14:30 »
pilk 5W40 ir nesuk galvos, as tokia naudoju, 5W30 cia kiti automobiliu gamontojai rekomenduoja, alfai 5W40

Neprisijungęs stasius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1889
  • Karma: +17/-0
  • Vilnius
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #138 Įrašytas: 2010-03-23 14:37 »
tai, kad net knygutėj nelabai kitų variantų yra, apart 10w40 ir 5w40. na dar sportininkams 10w60 siūlo. kaip ir viskas. jei neklystu, 5w30 tinka labiau naujiems varikliams, iš alyvų serijos "long life".
esu bandęs su jtd tiek pilną, tiek pusiau sintetiką (5w40 ir 10w40). tiesą pasakius vasaro sezonu skirtumo - jokio. žiemą sutinku - 5w40 sintetika geriau.
buvo:
ar 156 2.4 jtd'99, ar 145 1.9 jtd'99, ar 147 1.6 ts'01, lancia lybra 2.4 jtd'01, ar 147 1.9'03, ar 147 1.9'04, ar 156 sw 1.9'01, ar 156 sw 2.4'03, fiat punto 1.3 mjet'05, fiat grande punto 1.2'06, AR 156 SW 1.8 TS '03, fiat bravo 1.4 tjet'08.
yra:
CRV 2.2'09

Neprisijungęs ade

Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #139 Įrašytas: 2010-03-23 15:11 »
Nu as, Stasiau, radau manuale, kad galima pilt 5w-30. Nu bet cia nesvarbu.
Kogero, kad reikes pilti 5w-40. Dar klausimelis: pirksiu beabejo is parduotuves, o ne is turgaus ar pan. bet ar negalima nusipirkt "padielkos"? Gal reikia atkreip demesi i pakuote ar pan?
Buvo: Audi C4 2.6
         AR166 2.4JTD
Yra:   Chrysler 300C 3.0CRD