Esu chemikas, todėl galiu teigti, kad padidintas kiekis etanolio arba bet kokio kito alkoholio benzine negali sukelti korozijos, benzinas žiema tikrai neužšals, nes etanolis yra antifrizas (lydimosi T=-114C). Kitas reikalas, jeigu į benziną pateko vandens, etanolis padidina jo tirpumą benzine, ypač esant karštėms orams. Žiema to vandens tirpumas sumažėja ir H2O išsiskyria, susirenka ant bako dugno. Tuomet galimi įvairūs nemalonumai. Bet vėl gi, to vandens negali būti daug, be to ten bus ne grynas vanduo, o vandens ir spirito mišinys, kurio užšalimo T žemesnė nulio.
Aš kaip irgi biškį chemikas
galiu pritart, kad chemiškai tu teisus. Praktiškai žinau, kad etanolis o taip pat ir nekurie panašios prigimties priedai "tirpina" vandenį benzine. Bet kadangi jau kurį laiką bet kokiam lietuviškam benzine dėl savaip traktuojamų ES reikalavimų paliubomu yra 5% bioetanolio, tai vartojantys lietuvišką benzą turėtų būt jau pamiršę kondensato problemas bakuose ir ar 5, ar 15% - jau didelio skirtumo neturėtų būt. Tiesa, neteko reikalų turėt su minusinėm temperatūrom, negaliu 100 proc paliudyt, kad tikrai skirtumo nėr, kaip sako - žiemą
Iš kitos pusės naudojant 85% etanolį - jau yra atskiri reikalavimai kuro tiekimo sistemoms - dėl gumos, metalų sudėties ir pan, taip pat reikalaujama atsižvelgt į niuansus dėl padidėjusio kuro el. laidumo - ar viskas bus OK konkrečioj sistemoje. Prieš tai, kai priverstinai užmaišė 5 proc bioetanolio, LT mokslininkai tipo ištyrė, kad nuo tiek etanolio poveikio mašinai kaip ir nėra. Nuo 85 proc pasaulis sako kad tikrai yra. Nuo kur tada tas poveikis prasideda?
Nuo 85? 50? 30? O kas dedasi nuo 15 proc etanolio benzine? Nesu kietas chemikas, negaliu atsakyt
Gal nieko, gal jau graužia, gal tik labai nežymiai graužia... Manau, konkrečioms mašinoms patikrinsim kiekvienas iš mūsų savo patirtim