Autorius Tema: Kuras 98e15: +/-  (Skaityta 66295 kartus)

Neprisijungęs moonshine

Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #120 Įrašytas: 2011-07-27 15:58 »
Esu chemikas, todėl galiu teigti, kad padidintas kiekis etanolio arba bet kokio kito alkoholio benzine negali sukelti korozijos, benzinas žiema tikrai neužšals, nes etanolis yra antifrizas (lydimosi T=-114C). Kitas reikalas, jeigu į benziną pateko vandens, etanolis padidina jo tirpumą benzine, ypač esant karštėms orams. Žiema to vandens tirpumas sumažėja ir H2O išsiskyria, susirenka ant bako dugno. Tuomet galimi įvairūs nemalonumai. Bet vėl gi, to vandens negali būti daug, be to ten bus ne grynas vanduo, o vandens ir spirito mišinys, kurio užšalimo T žemesnė nulio.
Aš kaip irgi biškį chemikas  :du: galiu pritart, kad chemiškai tu teisus. Praktiškai žinau, kad etanolis o taip pat ir nekurie panašios prigimties priedai "tirpina" vandenį benzine. Bet kadangi jau kurį laiką bet kokiam lietuviškam benzine dėl savaip traktuojamų ES reikalavimų paliubomu yra 5% bioetanolio, tai vartojantys lietuvišką benzą turėtų būt jau pamiršę kondensato problemas bakuose ir ar 5, ar 15% - jau didelio skirtumo neturėtų būt. Tiesa, neteko reikalų turėt su minusinėm temperatūrom, negaliu 100 proc paliudyt, kad tikrai skirtumo nėr, kaip sako - žiemą  ;D
Iš kitos pusės naudojant 85% etanolį - jau yra atskiri reikalavimai kuro tiekimo sistemoms - dėl gumos, metalų sudėties ir pan, taip pat reikalaujama atsižvelgt į niuansus dėl padidėjusio kuro el. laidumo - ar viskas bus OK konkrečioj  sistemoje. Prieš tai, kai priverstinai užmaišė 5 proc bioetanolio, LT mokslininkai tipo ištyrė, kad nuo tiek etanolio poveikio mašinai kaip ir nėra. Nuo 85 proc pasaulis sako kad tikrai yra. Nuo kur tada tas poveikis prasideda? :D Nuo 85? 50? 30? O kas dedasi nuo 15 proc etanolio benzine? Nesu kietas chemikas, negaliu atsakyt :D Gal nieko, gal jau graužia, gal tik labai nežymiai graužia... Manau, konkrečioms mašinoms patikrinsim kiekvienas iš mūsų savo patirtim :D
Vieni turi proto, o kiti neturi, ir viskas.  :idea:

GTV 3.0 24V Lusso
Lancia Musa 1.4 16V

Neprisijungęs Q4

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1490
  • Karma: +4/-14
  • Dabar Subaru
    • Žiūrėti profilį
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #121 Įrašytas: 2011-07-27 17:51 »
as bandziau ant subaru uzsipiles 10ltr benzo ir 5ltr spirito e85 kas gaunasi 33% etanolio ir vazinedamas nepajauciau askirtumo ir kuresi gerai ir prie minuso ;)
nors dabar lukoilas pardavineja 98e25, bet paciam maisant gaunasi dar pigiau ;D
2017m. Subaru forester 2.5 127kw mano
2014m. Subaru XV 2.0 hybrid 119kw žmonos
2011m. Yamaha Grizly-450 laisvalaikiui



Perku įvairų MIŠKĄ, tel-868236606

Neprisijungęs moonshine

Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #122 Įrašytas: 2011-07-27 18:18 »
Gūglinu.
Shello brošiūra
http://www-static.shell.com/static/aus/downloads/e10/ulpethanol_brochure.pdf
Pagal ją Alfa Romeo tiek prieš 1998, tiek po - yra netinkama naudoti su e10 kuru, nekalbant jau apie e15 ir daugiau. Radau dar keletą panašių šaltinių su panašiais duomenim. Bet dauguma iš Australijos  :o Gūglinu toliau, o jūs darykit išvadas arba raskit kitų duomenų  ;)

Papildymas:
http://www.alfa-services.de/umwelt/e10-kraftstoff.html
su e10 draugauja ten nurodyti modeliai. Nuo 2010.11 pagaminimo datos su e10 draugauja visi automobiliai (bent jau tie, kur vokiečių rinkai skirti  ;D)
« Paskutinį kartą keitė: 2011-07-27 18:43 sukūrė moonshine »
Vieni turi proto, o kiti neturi, ir viskas.  :idea:

GTV 3.0 24V Lusso
Lancia Musa 1.4 16V

Neprisijungęs Valerun

  • Lankytojas
  • ***
  • Įrašai: 378
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #123 Įrašytas: 2011-07-28 01:05 »
Citata
Shell Unleaded formulated with 10% ethanol has a minimum 91 octane rating.
Dėl to Shell E10 Alfoms per prastas. LukOil'o A98+e15 turi 98 oktano skaičių.
Etanolis benzine turėtų pagerinti degimo sąlygas cilindre, sumažinti suodžių susidarymą.
Nurodytam Alfų tinklapyje iš viso neaišku, kokį oktano skaičių turi E10 benzinas, apie kurį kalbama.
Mano AR145 pastebimai geriau traukia su A98+e15, todėl leidžiu sau suabėjoti to geltono puslapio duomenimis  8)
AR145 Boxer 1.4
Ford Focus 1,8 TDCi 2004
Ford Focus 1,6 2007

Neprisijungęs liuduks

Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #124 Įrašytas: 2011-07-28 01:22 »
Blyn gi ryja daugiau, o taupot pilant pilna baką ~10Lt, kurį pravažinėsit jei ne daugiau dažniau pilant + prisiimat riziką.
NE GAL ĄČIŪ  ;D

norit bižki sutaupyt su {PerrolHeadu} pilkit 95 ultima  :-\
« Paskutinį kartą keitė: 2011-07-28 01:27 sukūrė liuduks »
Yra:   GT V6
buvo: 156 SW 2.0

Neprisijungęs moonshine

Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #125 Įrašytas: 2011-07-28 08:43 »
Citata
Shell Unleaded formulated with 10% ethanol has a minimum 91 octane rating.
Dėl to Shell E10 Alfoms per prastas. LukOil'o A98+e15 turi 98 oktano skaičių.
Etanolis benzine turėtų pagerinti degimo sąlygas cilindre, sumažinti suodžių susidarymą.
Nurodytam Alfų tinklapyje iš viso neaišku, kokį oktano skaičių turi E10 benzinas, apie kurį kalbama.
Mano AR145 pastebimai geriau traukia su A98+e15, todėl leidžiu sau suabėjoti to geltono puslapio duomenimis  8)
Pats pirmiausias minusas prie bioetanolio, kaip pastebėjau rašant, yra cheminis agresyvumas kai kurioms kuro sistemos medžiagoms (gumai, aliuminio, magnio lydiniams ir tt). Jeigu oktaninis skaičius net neminimas, tai gal iš tiesu jis yra dzin? Gal iš tikrųjų didesnis galvos skausmas ir yra tai, kad 10% spirito koncentracija bet kokio oktano benzine jau mielai ėda Alfoj naudojamas medžiagas, o ne tai, kad gerina ar negerina degimo sąlygas? Jeigu tu manai, kad čia  vien dėl oktaninio skaičiaus ir degimo sąlygų, o 98 su 15% etanolio yra mažiau agresyvus nei 91 su 10 - tebūnie  ;D
Kol nėra normalaus Alfa išaiškinimo, mūsų ginčai tėra mitai. O tu, kad jau savanoriškai nori - gali būti mythbusteris. Gali pilti 98e15 ir vesti čia dienoraštį kaip važiuoja ir kokios problemos ar remontai, neabejoju, kad daug kam bus įdomu. Tik aš tavęs, atkreipkit dėmesį - neskatinu. Nes jei yra bent kažkiek mano teisybės, yra pavojus,  kad kaip pvz neatlaikys kažkokie kuro sistemos elementai, gal net pvz liesis benzas su visais iš to ištekančiais pavojais. Aš asmeniškai tokiais eksperimentais neužsiimsiu. Bent jau kol nenusipirksiu auto, kuri YRA oficialiame Alfa bioetanolinių auto sąraše.
Vieni turi proto, o kiti neturi, ir viskas.  :idea:

GTV 3.0 24V Lusso
Lancia Musa 1.4 16V

Neprisijungęs Valerun

  • Lankytojas
  • ***
  • Įrašai: 378
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #126 Įrašytas: 2011-07-29 18:16 »
Pats pirmiausias minusas prie bioetanolio, kaip pastebėjau rašant, yra cheminis agresyvumas kai kurioms kuro sistemos medžiagoms (gumai, aliuminio, magnio lydiniams ir tt).
Pats aukšto oktano skaičiaus benzinas yra agresyvus chemikalas, pvz., gumai ir kai kuriems plastikams. Nes A98 benze daug aromatinių angliavandenilių, kurie mielai tirpina polistireną, polibutadieną ir kitas plastmases bei paprastą gumą (pvz., ABS plastika, natūralaus kaučiuko gumą). Dėl to mašinoj naudojamos benzinui ir tepalui atsparios gumos. O etanolis benzine gali tik sumažinti pačio benzino poveikį, nes jo cheminės sąvybės žymiai skyriasi nuo aromatinių bei alifatinių angliavandenilių tirpumo sąvybių. Bent teoriškai taip turėtų būti. Apie etanolio žalinga poveikį aliuminio-magnio lydiniams kalbėti nėra prasmės, IMHO. Kariuomenėje soldatai sėkmingai nešiojosi savo aliuminio "fliažkose" degtinę ir spiritą, nevienam nieko blogo dėl to neatsitiko.
Jeigu oktaninis skaičius net neminimas, tai gal iš tiesu jis yra dzin?
Paskaityk apie Otto tipo variklio darbo principą, apie detonacija ir kt., o geriau įsipylk baltarusiško benzo АИ-80  ;) po to padiskutuosim.
Kol nėra normalaus Alfa išaiškinimo, mūsų ginčai tėra mitai... Bent jau kol nenusipirksiu auto, kuri YRA oficialiame Alfa bioetanolinių auto sąraše.
Manau, kad nesulauksim rimto mokslinio darbo šia tema. Kam to reikia? Auto gamintojams naudinga pardavinėti naujas mašinas, bet neskatinti važinėti senomis. Ir mašinų markių daug, ir spiritinio benzo markių daug. Pagalvok, kiek eksperimentų reiktų padaryti, kad tiksliai būtų įvertintas kiekvienos markės benzo poveikis kiekvienai mašinos markei? Jie paėmė kažkokią mašinos variklio charakteristiką ir pagal ją nubrėžė liniją, kuri padalino visas mašinas į "tinkamas" ir "netinkamas".
« Paskutinį kartą keitė: 2011-07-29 18:23 sukūrė Valerun »
AR145 Boxer 1.4
Ford Focus 1,8 TDCi 2004
Ford Focus 1,6 2007

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #127 Įrašytas: 2011-07-29 18:20 »
Jus tiek su savo automobiliais nepravazinesite, kad pajustumete zala sio benzino ;)
Tad pilkite ir nesukite sau galvos ;)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs Valerun

  • Lankytojas
  • ***
  • Įrašai: 378
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #128 Įrašytas: 2011-07-29 18:25 »
Aha. Bet dabar atsitikus variklio gedimui visi man sakys: "O vat nereikėjo piltys to spirituoto benzo!"  :D
AR145 Boxer 1.4
Ford Focus 1,8 TDCi 2004
Ford Focus 1,6 2007

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Kuras 98e15: +/-
« Atsakymas #129 Įrašytas: 2011-07-29 18:29 »
Kaip tik nieko neatsitiks, mazesne tikimybe detonacijos su tokiu kuru ;)
Nebent gal tik jo degimo temperatura aukstesne, bet ir tai jei gerai ausinamas variklis nieko tokio :)
Juk ne lenktyniu trasoje lakstote :D

P.S. trys pazystami su etanoliu E85 jau senai vazineja, tik automobiliai ne daily car, o bombikes, vien del detonacijos privalumu ;)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?