"Alfa Romeo 159"
Kiek aktorių yra pasaulyje? Skaičiuoju visus, pradedant tuo, kuris suvaidino berniuką mėgėjiško dramos būrelio spektaklyje
Vinslou berniukas, ir baigiant Latvijos paaugliu, kuris pasirodo internete išsitepęs kūdikių aliejumi.
Skaičiuoju žmones iš Bolivudo, prancūzų nepriklausomo kino aktorius ir tuos, kurie rengiami Brazilijos provincijos dramos studijose. Jei ir jūs tą darote, iš viso susidarytų gal milijonas aktorių. Kai kurie iš jų galėtų būti labai geri. O jei nebus palankių aplinkybių - jiems niekada nepasiseks. Likimas nublokš juos į mažai žinomas scenas ir vidurinės klasės klubus, o savo karjerą jie užbaigs mokydami Stanislavskio metodų save žalojančius kalinius Pentovilyje. Netgi tie, kurie galėjo tapti Tomu Cruise'u. Žinoma žvaigžde. Tokia, kuri sutraukia į kino teatrus minias.
Paimkite klasikinį Christopherio pavyzdį. Jis žinomas, ir to nenuneigsi. jis bet kada gali gauti staliuką restorane "Ivy". Filmus, kuriuose jis vaidina, žiūri daugybė žmonių. Ta puiki scena su laikraščiu filme
Bulvarinis skaitalas, mano nuomone, yra vienas geriausių didžiojo ekrano aktorių pasirodymų per visą kino istoriją, bet vis dar nesutraukia pilnų žiūrovų salių. Sutraukti pilnas žiūrovų sales jam nesiseka. Po filmo
Bulvarinis skaitalas jis dar vaidino filmuose
Ilgakojis Džekas,
Rūpesčiai dėl variklio,
Meškiai muzikantai,
Pakvaišę dėl amerikietiško milijardo,
Deimantų vėrimo paslaptis,
Džo Purvinis,
Džiunglių sultys,
Oportunistai,
Krikšto sūnus,
Pelės medžioklė ir daugelyje kitų, jų - garantuoju - nematėte. Kai pamačiau filmą
Geriausias šautuvas, vėliau aš nepraleidau nė vieno filmo, kuriame vaidino Tomas Cruise'as. Tiesą sakant, visus jo filmus turiu savo kompaktinių plokštelių kolekcijoje. Kitaip ir būti negali. Tomas Cruise'as yra puikus aktorius. Įsimintinas jo duetas su Dustinu Hoffmanu filme
Lietaus žmogus. Bet as jis geresnis uz Walkeną?
Panaši padėtis yra visur kitur, ypač automobilių pasaulyje. Praėjusią savaitę po sunkaus visą dieną trukusio filmavimo grįžau namo nauju trečios serijos BMW, kurio atitikmeniu kino pasaulyje as laikau Tomą Cruise'ą. Tai automobilis, kurį automatiškai pasirenkame, kai mums reikia gerai padaryto, sportiško, keturių durų sedano. Jis iš tikrųjų važiuoja puikiai. O kitą dieną prie mano durų stovėjo "Alfa Romeo 159" - automobilis, kurio, kai jums reikės gerai padaryto, sportiško keturių durų sedano automatiškai nepasirinksite. Tai Christopheris Walkenas.
Tai viena mėgstamiausių mano metaforų. Kompanija "Alfa" retai pasiūlo
Elnių medžiotoją arba ką nors tokio, kas prilygsta scenai su auksiniu laikrodžiu filme
Bulvarinis skaitalas. Dauguma jos siūlomų produktų yra per daug sudėtingi, kvaili ir blogai padaryti. Todėl guli nukainotų prekių krepšiuose.
Ir vis dėlto, išskyrus pasibaisėtiną "Arna", man patinka visi "Alfa" automobiliai. Kadaise net įrodinėjau, kad žmogus, niekada neturėjęs "Alfa", yra nevertas automobilizmo entuziasto vardo. Jei niekada neturėjote "Alfa", galima sakyti nesate išlaikęs svarbaus egzamino. Jį galima lyginti su puikiu seksu, kuro neįmanoma pamiršti.
Imkime, pavyzdžiui, senąjį "Alfa GTV 6". Kadaise aš jį turėjau. Tai buvo košmaras. Blogiausias automobilis iš visų mano turėtų. Labai nepatogus, siaubingai nepraktiškas ir su tokiu sunkiu vairo mechanizmu, kad įvažiuoti į stovėjimo vietą Londone buvo taip pat sunku, kaip įvesti asilą į papūgos narvelį.
Jis buvo labai nekokybiškai pagamintas. Niekas jame neveikė gerai. Nespėdavai parvažiuoti iš serviso, kaip vėl kas nors sugesdavo. Kartą jis vos manęs neužmušė. Nukritus jungčiai, jungusiai pavarų svirtį su gale įtaisyta pavarų dėže, užsikirto kardaninis velenas, visiškai užblokuodamas galinę ašį. Garsas buvo toks stiprus, kokio turbut niekas negirdėjo nuo tada, kai išlėkė į orą Krakatau sala.
Bet už nedraugiškos, kaip austrės kiautas, ergonomikos slėpėsi - klijingos substancijos jūroje - du perlai. Tai dizainas. Ir V6 variklio riaumojimas. Tunelyje, esant 4000 sūkių, jis skleidė garsą, mielesnį už bet kokią muziką. Jauteisi taip, tarsi tavo sielą laižytų angelai. Trumpai tariant, "alfa" visada žinojo, kas sukelia malonų jaudulį vairuotojui. Bet ji niekada nesugebėjo pagaminti gero automobilio. Bent jau tokio, kurį norėtų pirkti normalus protingas žmogus.
"Alfa" automobiliai panašūs į avantgardistinius vokiečių filmus. Jie patinka žymiems kritikams, bet ne paprastiems žmonėms.
Iš pradžių maniau, kad "Alfa Romeo 159" bus maždaug toks. Bagažinės atidarymo mygtukas yra stoge, kur visiškai nesitiki jį būsiant. Elektra valdomi langai gyvena savo gyvenimą ir - panašiai kaip "Fiat Grande Punto", kurį apžvelgiau praėjusią savaitę, sunku rasti ir išsaugoti "Radio 2" stotį. Galėjau klausytis kiaulių žviegimo per "Io" stotį arba "Radio Leicester". Bet ne Johnie Walkerio.
Bet tai menki trūkumai. Bendrame šių laikų kontekste jie neerzina labiau negu "iDrive" sistema automobilyje BMW arba kieta "Audi" pakaba. Priešingai seniesiems "Alfa" modeliams, automobilį 159 reikia ilgai ir kruopščiai tyrinėti, kad rastum kažką tokio, kas jums tikrai kenktų. Bet aš radau.
Geriausiai greitį žmogus jaučia ne važiuodamas gokartu ar atrakciono geležinkeliuku, bet tada, kai artėja prie netikėto kamščio, esant įjungtam ir ties 110 km/h greičio pedalo nustatytam pastovaus greičio palaikymo įtaisui, ir neranda mygtuko jam išjungti. Tą akimirką vairuotojas nemano, jog važiuoja 110 km/h greičiu. Jam atrodo, kad jis jau tris kartus viršijo šviesos greitį.
Būtent dėl to pastovaus tempo palaikymo įtaiso išjungimo mygtukas yra gerai matomas. Bet tik ne automobilyje "Alfa". Čia jis panašus į vieną iš žaidimo
Risk "pėstininkų" ir yra įtaisytas ant svirtelės truputį žemiau ir šiek tiek toliau nuo kryptį rodančio indikatoriaus.
Taigi jei greitkelyje M40 bus daug automobilių, galiu lažintis, kad už manęs važiuojantis vaikinukas norės žinoti, kodėl aš visai nelėtinu tempo ir be jokios aiškios prižasties duodu signalą, kad ketinu sukti į kairę. Taigi "Alfa" mums padovanojo kažką labai žaisminga, bet, kita vertus, tame automobilyje tai vienintelis dalykas, kuris nėra toks, koks turėtų būti. Bet šią problemą išspręsti nesunku. Ignoruokite ją. Nepaisykite jos. Tik neapsimeskite, kad "Alfa 159" nėra, kai kitą kartą panorėsite apžiūrėti vidutinės klasės keturių durų sedaną, nes tai būtų klaida. Didelė klaida. Pirma, jis milijoną kartų gražesnis uz trečios serijos BMW. O dėl savo trigubų žibintų ir puikių proporcijų bent pusę milijono kartų geriau atrodo nedu "Audi", "Mercedes" ir "Jaguar" konkurentai.
Jo vidus net geresnis. Sėdėti prie vairo labai patogu - už tai galima duoti dešimt balų - ciferblatai ne blogesni negu šveicariškų laikrodžių, o odos kokybė, ypač jei pasirinksite raudoną spalvą, leidžia galvoti, kad jis kainuoja kiek "Rolls-Royce".
Bet taip nėra. Prabangi versija "159 Lusso" kainuoja 22 395 svarų. Maždaug tiek pat BMW prašo uz 320i SE, bet "Alfa" siūlomas bazinis automobilis yra ir geriau įrengtas, ir galingesnis. 2,2 litro variklis - tai įrenginys, kurį norisi kuo greičiau užvesti. "Porsche" savo "Boxster" išmetamajame vamzdyje įtaisė brūžeklį, kuris, pasiekus 5000 sūkių per minutę, pasitinka vairuotoją sportišku riaumojimu. "Alfa" tuo neužsiemė. Ji siūlo paprastą keturių cilindrų variklį, kuris vis smarkiau burzgia, kol pasiekęs 6500 sūkių užriaumoja kaip metalinis vilkolakis.
Negali sakyti, kad automobiliu 159 nebūtų galima važiuoti lėtai, bet jame yra kažkas tokio, kas skatina važiuoti labai greitai ir agresyviai. Vis dėlto variklis - nors generuoja pakankamai galios bei sūkių ir sklandžiai dirba - nėra geriausia šio automobilio dalis. Geriausias yra vairo mechanizmas. Jis veikia greitai, tiksliai, informatyviau negu internetas. Liesti vairą yra ne mažiau malonu kaip ką tik iškaltą akmeninę ūdrą.
"Alfa" tvirta laikosi kelio, bet tai nė kiek nemažina komforto. Automobilis lengvai valdomas ir juo patogu važiuoti kaip ir bet kuriuo kitu tos klasės automobiliu. Jei jums nestinga užsidegimo, nesate abejingas paprastiems, bet geriems inžineriniams sumanymams, vairuokite jį. Kad ir kokiu automobiliu dabar važinėjate, dėl "Alfa" tikrai pamesite galvą. Taip atsitiko ir man.
"Alfa 159" neabejotinai yra vienas tų automobilių, kurie aiškiai geresni už kitus vidutinės klasės šeimos sedanus. skirtingai nuo ankstesnių "Alfa", jums neteks ilgai vargti, kad tuo įsitikintumėte. Šis automobilis tikrai turi privalumų. Jis - tikras brangakmenis.
2006 m. kovo 26 d., sekmadienis
____________________________________________________________________________
Šaltinis: J.Clarkson "Tik nestabdyk manęs" (J.Clarkson "Don't Stop me Now", Penguin Books, 2008)
"Versus aureus" leidykla, 2009