Lazeriniai auklėtojai
Šią vasarą avaringiausiuose kelių ruožuose pradės veikti 12 naujų greičio matuoklių, o per vienerių metų laikotarpį jų planuojama įrengti dar 139. Be to, 11 mobilių greičio matuoklių bus aprūpinta ir šalies policija.
Minėtus 12 stacionarių greičio matuoklių valstybinės reikšmės magistraliniuose ir krašto keliuose įrengs Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos skelbtą konkursą laimėjusi UAB „Sonex technologies“. Šių matuoklių fiksuojami duomenys bus perduodami į duomenų centrą, kurį ketinama įrengti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos patalpose. Sutartis dėl greičio matavimo paslaugų su konkurso laimėtoju sudaryta 3 metams.
Štai keli svarbiausieji skirtumai, išskiriantys lazerinius greičio matuoklius „Poliscanspeed“ (PSS) iš senstelėjusių pirmtakų būrio:
naujieji „tramdytojai“ fiksuoja visą būrį automobilių (4 eismo juostuose) ir nustato kiekvieno iš jų greitį;
dvi 4 megapikselių kameros užtikrina aukštą vaizdo kokybę;
PSS tuo pat metu „mato“ ir artėjančius, ir tolstančius automobilius;
su specialiai perprogramuotu PSS galima skirtingoms juostoms nustatyti skirtingus greičius (t.y. trečioje, „avarinėje“ juostoje, kuria draudžiama važiuoti-lenkti, nustačius leistiną greitį 0 km/h, bus galimybė užfiksuoti tokio pažeidimo „autorius“);
itin svarbi PSS ypatybė – šis prietaisas dirba be jokio poilsio, o duomenys apie pažeidimą policijos pareigūnams perduodami nedelsiant.
Ne mažiau svarbūs ir „Poliscanspeed“ informaciniai „sugebėjimai“: laisvalaikiu, kai negaudo greičio pažeidėjų, PSS yra puikus talkininkas skaičiuojant eismo srautus, pavyzdžiui, remontuojamame kelių ruože (ši informacija padeda kelių darbininkams tiksliau ir greičiau planuoti savo veiklą).
Stacionarūs greičio matuokliai bus įrengiami avaringiausiose vietose – ten, kur yra susiformavusios „juodosios dėmės“ bei padidinto avaringumo ruožuose. Matuoklių įrengimo vietos parinktos bendradarbiaujant su VĮ Transporto ir kelių tyrimo institutu, suderintos su Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba bei kelius prižiūrinčiomis valstybinėmis įmonėmis.
Remiantis Vakarų Europos valstybių patirtimi, automatizuotos greičio kontrolės sistemos yra viena iš efektyviausių greičio ribojimo priemonių pavojinguose kelių ruožuose. Stacionarūs greičio matuokliai pasiteisino ir Lietuvoje: 2005 metais įrengus pirmuosius du stacionarius greičio matuoklius, per dvejus metus jais buvo užfiksuota beveik 17,5 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų, o matuoklių įrengimo vietose jų veikimo laikotarpiu neįvyko nė vieno eismo įvykio, kuriame būtų sužaloti ar žuvę žmonės.