Trumpai apie modelįAlfa Romeo 159 yra pasenusio Alfa Romeo 156 pakeitimas. 159 modelio gamyba prasidėjo 2005 metų pabaigoje ir pirmiausiai buvo pristatytas sedanas, vėliau, 2006 metais, atsirado ir universalas Sportwagon pavadinimu. Automobilis varomas priekiniais ratais arba visais keturiais (Q4 versijos). Mechanine prasme identiškas Alfa Romeo Brera automobiliui.
Šio modelio gamyba buvo uždelsta nuo pat pradžių. Pirminis planas buvo šį modelį gaminti ant GM Epsilon platformos, tačiau susidūrus su įvairiomis partnerystės su GM problemomis, modelio projektavimo eigoje, buvo nuspręsta gaminti šį modelį ant jau sukurtos GM/Fiat Premium platformos, kuri teoriškai buvo skirta Alfa 166 įpėdiniui. Lyginant su 156 yra žymiai didesnis, tačiau kartu ir išaugo svoris, kuris yra bene didžiausia šio modelio yda. Daug dėmesio skirta pasyviam saugumui. Gaminant platformą buvo naudotos kokybiškos medžiagos ir pažangios technologijos: panaudoti daugiasluoksniai metalo lakštai, siūlės virintos lazeriais, siekiant daugiau tvirtumo avarijos atveju, nuspręsta naudoti daugiau ištisinio tvirtinimo elementų. Automobilio kėbulas buvo standžiausias savo klasėje gamybos laikotarpiu. Dėl pritaikytų saugumo technologijų, kurios ir išaugino svorį, automobilis surinko visas
5 Euro NCAP saugumo žvaigždutes ir buvo pripažintas, kaip saugiausias savo segmente. Bendrai žiūrint, Alfa 159 yra labai pavykęs automobilis, kuriuo galima pasitikėti net ir ilgesnėse kelionėse.
AtnaujinimaiPer visus šio modelio gamybos metus automobilis buvo atnaujintas 3 kartus.
(2005-2008 - klaidų ištaisymas, palaipsninis atnaujinimas)Pirmasis atnaujinimas buvo įvykdytas 2007 pradžioje, nes pirmieji modeliai, kaip ir visi nauji modeliai, turėjo problemų, buvo pakeisti gendantys mazgai (pradėti montuoji kitų gamintojų agregatai) ir modeliai tapo patikimesni (pvz., pakeistos leidžiančios vairo kolonėlės, pakeistas apatinių svirčių dizainas, "saldainių" tipo įvorės tapo keičiamos ir kt.). Nuo 2007 vidurio į 2.4 JTDm variklius pradėta montuoti pažangesnė turbina. Esminis skirtumas - vietoj paprastų sparnuotės guolių pradėta naudoti naujos kartos adatinius guolius. Su šia turbina automobiliai kur kas greičiau pasiekdavo traukos piką (sumažėjo turbo lagas) ir kartu automobilis priaugo kelis papildomus kilovatus (154 kw vietoje buvusių 147 kw). Modeliams su automatinėmis dėžėmis ir toliau buvo naudojamos senesnio tipo turbinos iki 2.4 variklių gamybos pabaigos.
(2008-2009 - didysis atnaujinimas, FaceLift)Nuo 2007 metų pabaigos, buvo šiek tiek atnaujinta modelio gamyba. Vizualiniai pataisymai buvo pritaikyti ant pirmųjų TI versijų, kituose modeliuose jie neatsispindėjo.
Pagrindinis atnaujinimas patobulinant pirmuosius modelius įvyko 2008 01 mėn, dar kitaip vadinamas FL (facelift). Facelift modeliais galima laikyti tik tuos, kurie buvo pagaminti po 2008 01, o ne registruoti. Atnaujinimai pagrinde tik viduje:
- Skydelio baltas apšvietimas (vietoj raudono)
- Automobilio bendras svoris sumažintas 45kg. Daugiau aliuminio detalių vietoj plieninių, atsisakyta atsarginio rato standartinėje komplektacijoje.
- Instrumentų panelis kitokio dizaino.
- Elektroninis LSD (eQ2), iš esmės tai tas pats ASR (buvo ir prieš FL), tik pervadintas marketingo tikslais.
- Bagažinė atsidaro paspaudus logotipą, nebėra atskiro mygtuko salone.
- 1.9 16V standarte gavo 305mm Brembo stabdžius priekyje.
- Atnaujintas sėdynių priekyje ir gale dizainas.
- Nebeliko galimybės uždaryti langus laikant atrakinimo mygtuką rakte (pre FL iki tam tikrų metų galima buvo uždaryti ir atidaryti, dabar su FL tik atidaryti)
- Kitokia radijo antena (o taip pat BT/Navi).
- Pagerinta garso izoliacija.
- Pasikeitė variklio įjungimo mygtuko veikimas, dabar valdomas kompiuterio, nebereikia laikyti nuspaudus.
- Patobulintos lubos, daugiau vietos.
- Daugiau vietos gale, dėl pasikeitusio sėdynių dizaino.
- Sėdynės gale tapo plokščios, patogesnės vaikiškoms kėdutėms tvirtinti
- Sportwagon sėdynės tapo patogiau lankstomos, galima patalpinti ilgesnius daiktus.
- Atnaujinta ratlankių gama.
- Nuo 2009 m. gamoje atsirado 1.75 TBi benzininis variklis.
- Nuo 2009 m. atnaujinta navigacija (ekranas).
- Nuo 2009 m. gamoje atsirado 2.0 JTDm variklis, kuris naudojamas ir Giulietta modelyje.
- Nuo 2009 02 mėn. modifikacijos priekinėje važiuoklėje, priekių šakių viršutiniai šarnyrai plonesni
(2010-2011 - paskutinis atnaujinimas)Nebuvo pagaminta daug modelių, gamyba ėjo į pabaigą, dalis įrangos tapo standartine (pvz., berods visose versijose pradėtas naudotas TI vairas, išskyrus skurdžiausias versijas), tačiau kita anksčiau buvusi įranga tapo "mokama" (pvz., priešrūkai). Atskirti galima pagal juodą skydelio apdailą vietoje aliuminio spalvos. Kadangi pagaminta buvo mažai, tai ir daugiau informacijos apie šį atnaujinimą trūksta.
Versijos/KomplektacijosAutomobilis pasižymi gamykliškai turtinga komplektacija. Standartiškai buvo montuojamas oro kondicionierius, VDC, Hill Holder, ASR, EBD, gaisro slopinimo sistema, vairuotojo, keleivio ir šoninės oro pagalvės, "Follow me home" žibintų funkcija, kompiuterio skydelis, odinė bėgių svirtis, atrama-dėtuvė tarp priekinių sėdynių su temperatūros reguliavimu, plačiai konfigūruojamos priekinės sėdynės (aukštis, apačios kampas, atlošo linkis, nugaros linkis), priešrūkai, šildomi el. valdomi veidrodėliai.
Brangesnėse versijose galima sutikti daugiau patogumų: aliuminio apdaila vietoj plastikinės dažytos (prietaisų skydelis), odinės sėdynės, odinės Frau® Pieno Fiore minkštesnės ir kokybiškės odinės sėdynės, el. valdomos sėdynės su atmintimi, lietaus, rasojimo ir tamsos davikliai, užtemstantis veidrodėlis, audio ir, telefono ir navi valdymas ant vairo, navigacija su GSM (ekranas), Bose audio įranga su striprintuvu, šildomos reguliuojamos priekinės sėdynės, parktronikai (gale arba gale ir priekyje), 17, 18 ar 19 colių ratai, dviejų arba trijų zonų klimatronikas su oro kokybės sistema (AQS), kruizo kontrolė (greičio palaikymo kontrolė), papildomos vairuotojo ir keleivių kelių oro pagalvės, Bi-Xenon žibintai su apipurškimu, elektrinis liukas, CD keitiklis, grotuvas palaikantis mp3, el. užlinkstantys veidrodėliai, Blue&Me Bluetooth palaikymas su USB jungtimi, galingesni Brembo stabdžiai, dailesni duslintuvo antgaliai, bagažinės tinkleliai daiktų prispaudimui, bagažinės tinklelis Sportwagon atskirti erdves nuo salono (šunims), aliumininiai arba juodi skersiniai ant stogo (tik Sportwagon), tamsinti langai, padangų slėgio davikliai, bėgių svirtelės ant vairo (tik ant 2.4 automatų), infraredu šildomas priekinis stiklas, šildomi valytuvai.
Einant metams tam tikra standartinė ir papildoma įranga keitėsi.
TI (Turismo Internazionale) komplektacijos (gaminta nuo 2007-07) skirtumai:- R19 špikiniai ratlankiai (dažnai ir vadinami tiesiog TI ratlankiais)
- Šildomos priekinės sėdynės
- Sužeminta pakaba 20 mm.
- Papildomi kėbulo slenksčiai
- Aliuminiu dekoruotas prietaisų skydelis, ir durų apdailos viduje
- Chrominiai arba matiniai aliuminio spalvos veidrodėliai (nebūtinai, jei neužsakyta, būdavo ir kėbulo spalvos)
- Spec. išmetimo vamzdžio antgalis/iai (2.4)
- Sportiškos odinės sėdynės su papildomu prilaikymu iš šonų ir slankiojančia priekine dalimi ir raudonu siuvinėjimu (juodos), vėliau buvo ir kitų spalvų (beige), taip pat 2010 m. atsirado ir pusiau odinės sėdynės.
- Sportiškesnis ir patogesnis vairas
- Juodos lubos
- Raudoni Brembo 330 mm stabdžiai tapo standartu (visiem varikliams)
- Dailesnis ir sportiškesnis skydelis už vairo
- Aliuminio pedalai.
- Vidiniai slenksčiai su TI užrašu.
- TI ženkliukai išorėje ant priekinių sparnų ir bagažinės dangčio (nebūtinai, pagal užsakymą ir nebūdavo)
- Atsilenkiančios galinės sėdynės sedanui
TI spalvos dažniausiai juoda, raudona, pilka, rečiau būna baltų, kitos spalvos buvo gamintos pagal užsakymą. Pirmosios TI (2007) statistiškai būdavo turtingesnės komplektacijos, nei FL TI, nes su FL nemažai komplektacijos dalykų tapo "mokami" - užsakomi už papildomus pinigus. Pvz., el. sėdynės, fotochrominis veidrodėlis, kruizo kontrolė ir pan.
Q4 versijaBuvo montuojamos tik su 2.4 20V JTD ir 3.2 JTS varikliais. Visąlaik varantys visi keturi ratai, su trimis diferencialais (Torsen Type C), galinis tiltas neatjungiamas. Q4 versijos paaukštintos (išskyrus TI Q4, kur jos dar pažemintos nuo standarto). Svoris ir sąnaudos didesni, nei paprastų 159, bet pravažumas tai atperka.
VarikliaiDyzeliai iš esmės visi patikimi ir per daug problemų nekeliantys. Problemos, kaip ir su visais dyzeliniais varikliais (EGR, DPF).
1.9 JTDm 8V 85-88 kW - kiek per silpnas tokiam svoriui ir nei dinamikos, nei ekonomijos su šiuo varikliu neverta tikėtis.
1.9 JTDm 16V 100-110 kW - ekonomiškas, neturi didelių problemų (100kw skiriasi tik programa, automobiliai Belgijos rinkai).
2.0 JTDm 16V 125 kW / 120 kW - ekonomiškas, galingesnis nei 1.9, tačiau retesnis, nes pradėtas naudoti nuo 2009 m. Būtina pasikeisti žiedą (tarpinę) tarp tepalo siurblio ir karterio, kuri su amžium sukietėja ir pradeda traukti orą, nes gali pasireikšti tepimo trūkumo problemos).
2.4 JTDm 20V 147-154 kW - galingas, malonus vairuoti, dažniau nei 1.9 varikliams pasitaiko bėdų su skylančiomis galvomis (ko gero dėl didesnio generuojamo karščio). Išlaikymo kaštai didesni nei 16V variklių (kuro sąnaudos, smagratis, sankaba brangesni).
Visi varikliai su dideliu neišnaudotos galios rezervu, todėl lengvai programuojami nesusiduriant su dūmingumo problemom.
Šių variklių programavimą rekomenduočiau atlikti pas specialistus, kurie žino šio modelio silpnąsias vietas. Galima turėti 20 proc. priaugį. JTDm varikliai praktiškai iš pagrindų perkurti iš naujo ir panašumų su senesnės kartos varikliais nelabai turi (senesnės kartos montuoti į: 156/147/GT/166 JTD).
Benzininiai varikliai, kaip bebūtų gaila, yra nepatikimi. Rekomenduojamas realiai tik 1.75 (1750 TBi) arba 1.8 MPI (reiktų daugiau info apie šį). 1.9, 2.2, 3.2 JTS nieko bendro neturi su senuoju Alfos V6 Busso, tai yra GM varikliai su minimaliom alfos modifikacijom. JTS pasižymi brangia eksploatacija, dideliu kuro rajumu. Apie šias problemas plačiau - apačioje. Su dujomis draugauja tik 1.75 ir 1.8 varikliai.
3.2 V6 JTS varikliai turi problemų su išsitampančiom grandinėm, ir variklio defektais dėl per reto gamykliškai nustatyto tepalo keitimo resurso.
VažiuoklėPriekyje Alfa Romeo vis dar naudoja tą pačią daugiasvirtę (kaip mažiau nusimanantys pasakytų - aliuminę) važiuoklę, tačiau lyginant patikimumą su 156'tos važiuokle. Na realiai net nėra ką lyginti. Tikrai patvaresnė, o veikimo principas ir konstrukcija iš esmės tokia pati. Daug stipresnė nei buvo 156 modelyje. Būna, kad originalios dalys atlaiko ir 200 tūkst. km. Kartais, kaip ir visose mašinose reikia pakeisti traukių antgalius ar traukes. Apatinės ir viršutinės svirtys (tiek gumos ir šarnyrai) restauruojamos (išskyrus apatines 2006 m. gamybos). Galinė važiuoklė gana paprasta ir nekelianti daug galvos skausmo, kartais reikia pakeisti traukes dėl bildėjimo. Dėl ilgesnio stovėjimo, netinkamo ratų išnešimo arba dėl natūralaus susidevėjimo pradeda ūžti ratų guoliai.
DėžėsM32 - naudotos 1.9 8v, 1.9 16V, 2.0 16V (ne visuose), ir benzininiuose 1.8, 1.9, 2.2 (reiktų patikslinti), 1.75 Tbi. Buvo naudojamos ir Opel koncerno, pasitaiko problemų su guoliais. Dažniausiai apie remonto reikalaujančią dėžę praneša tylus užimas iš variklio skyriaus važiuojant 5-6 bėgiu (gali ir visais), pavarų dėžės rankenos judėjimas pirmu bėgiu pajudant iš vietos arba rankenos judėjimas paspaudžiant pilnai gazą ir atleidžiant (dažniausiai 5-6 bėgiu), esant daugiau, nei 2k RPM. Gedimo atveju reikalinga dėžės restauracija, šrotuose dalis deficitinė ir retai kada būna geros būklės. Patikrinti realią būklę galima pravažiavus arba išardžius.
Plačiau apie šią dėžę galite paskaityti čia (angliškai).
F40 - gana tvirtos, naudotos 2.0 16V (ne visuose) ir 2.4 20V varikliuose.
Aisin AW TF-80SC (Q-Tronic automatas) - berods FL versijose atnaujintos, anksčiau buvo bėdų. Pagrindinės bėdos dėl netinkamai eksploatuojamų automatinių dėžių ir manymo, kad alyvos nereikia keisti. Keičiant laiku alyvą, problemų galima išvengti (alyvos regeneracijos skaičiai - pasiekus ridą 200k km keičiama maždaug kas 50-60k km). Naudojama alyva Tutela GI-WI (galima rasti kokybiškų Valvoline ir LiquiMolly analogų). Reikia apie 7-8 litrus vienai regeneracijai. Neatliekant laiku regeneracijos galimi greičių dėžės alyvos filtro arba solenoidų gedimai. Po 2008 metų greičių dėžė buvo šiek tiek patobulinta ir tapo atlaidesnė priežiūrai.
Žinomos bėdos/ligos/silpnos vietosDyzeliams nuo suodžių užsikišia EGR vožtuvas (galima išvalyti arba išprogramuoti)
Benzinams tamposi grandinės - padės tik keitimas.
Pačios pirmosios (2006 m.) vairo kolonėlės turėjo detalės gamintojo (ZF) dizaino problemų, dėl ko pradėdavo leisti stiprintuvo skystį (drėgmė patekdavo į kolonėlės vidų ir supūdavo metalas ties riebokšliais). 2007 m. jau buvo pradėtos montuoti kolonėlės be šitos ligos.
ElektronikaDidelių problemų nekelia. Jei skydelyje užsidega įspėjamasis ženklas, jis susijęs su konkrečia problema, dažniausiai nutrūkęs laidas, užsinešęs daviklis ar pan.
Airbag klaidų (priešingai nei buvo 156 modelyje), tikėtis nereiktų, dėl patobulintų jungčių, jų tiesiog nebūna.
* Facelift radijo antenos stiprintuvo mikroschema per nesandarumus gavus drėgmės nustoja veikti (ant stogo). Simptomai, netraukia radijas.
* Versijoms be xenon žibintų nebeveikia lempų reguliavimas, dėl ko nepraeina TA. 9/10 atvejų kalta pamesta maža metalinė tarpinytė tarp ratuko ir mikroschemos. Naujos atskirai neparduoda, bet galima pasidaryti patiems. Daugiau info:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/1041842-headlight-adjustment-rocker-switch-missing-something.html* Versijoms su Xenon žibintais nuo drėgmės sugenda Xenon blokeliai. Rekomenduotina kol jie dar veikia, išsiardyti ir pravalyti jungtis tarp žibinto ir xenon blokelio, nes tarpinės nuo amžiaus praranda sandarumą, o tada po kažkiek laiko užtrumpina.
KėbulasKaip ir visuose automobiliuose nuo amžiaus ir naudojimo nuo akmenukų apsidaužo kapotas ir vietos prie galinių slenksčių ir durelių.
Priekyje prie slenksčio ir sparno nuo amžiaus atsilupa dažai, bet dėl to nerūdija (matosi cinkuotas metalas).
Daugiau druskingų kelių ragavusioms (ypač Lietuvoje eksploatuotoms), pradeda lįsti rūdelės ant bagažinės arba kapoto ir ant slenksčių (kitose vietose rečiau pasireiškia).
Kitos bėdosPasitaiko, kad nuo amžiaus sugenda langų valdymo trosai (ypač gale), būna kartais, kad sugenda ir patys langų varikliukai.
Atidarinėjant duris girdisi traškesys. Kad atsikratyti, reikia keisti durų stoperius.
RatlankiaiSkylių išmatavimai 5x110. Originalus dydis R16 (tik 1.9 iki facelift), R17, R18 ir R19 (šis tik TI versijoms). Facelift modeliams, visiems modeliams su 2.4 varikliu ir visoms TI versijoms reikalingi arba originalūs ratai, arba neoriginalūs pritaikyti su papildomu išnešimu. Dėl didesnių Brembo suportų, kiti tiesiog neužsideda. Alternatyva naudoti adapterius - rastafkes, bet jie draudžiami per TA). Kai kurie ratai nuo OPEL/SAAB markių tinka, tačiau reikia matuotis prieš perkant.
Varžtai į ratlankius sukasi ne standartiniai "itališki" siauro sriegio (M12 x 1.25), bet "vokiški" Opel/VW/BMW (M14 x 1.5).
Papildoma info:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_guide.shtmlJEI ŽIŪRĖJOTE AUTOPLIUS RECENZIJĄ APIE ALFA 159, TAI NETIKĖKITE NĖ VIENU TAME VIDEO PASAKYTU ŽODŽIU. ŠIS GIDAS YRA PAREMTAS SAVININKŲ PATIRTIMI, O TAS VIDEO PARUOŠTAS VISIŠKAI NESIGAUDANČIŲ ŠIUOSE AUTOMOBILIUOSE ASMENŲ.
Kol kas tiek - papildom, taisom
Rašom šitoje temoje, vėliau moderatoriai ištrins kas nereikalinga.
Už surinktą informaciją dėkui: Eddie_Romeo, Esnyper, PiPPas, ogiz.