Pabaigai, netikek EK (europos komisija) ir deklaruojamom siuolaikiniu mazalitraziu varikliu kuro sanaudomis
Sekant Vagen skandalo eiga, as jau ir gamintoju nebekaltinu, del sanaudu ir kitu duomenu klastojimo, nes panasu, jie verciami taip elgtis, ir viskas vyko/vyskta su pacios kilmingosios EK zinia. Zodziu, visi tie ekologiski/ekonomiski varikliai yra tik iliuzija, nori ekonomiskiausio varianto, pirk sena gera (nebutinai sena, ta prasme, pakankamo litrazo 1200-1500kg masinai) min1.6-max2.0 varikliuka ir turesi daug maz optimalu galios ir ekonomijos santyki. Realiai, vidaus degimo varikliai savo galimybiu ribas, masineje gamyboje pasieke, mano nuomone, tada, kai benzinas gavo tiesiogini ipurskima (kas vyko apie 1990-1995), o dyzelis, po common rail (primas masinis modelis Alfa 156 1998).Todel ,kad po to laiko kazkokio ryskaus progreso nelabai vyko. Pasiekus galimybiu ribas ir prasidejus nesvariems zaidimams, vidaus degimo varikliai pastaruosius 15-20metu, kuriant vartotojams progreso iliuzija, bei smaugiant eko normoms (kurios, kaip jau paaiskejo, labiau irgi tik iliuzija), buvo apkarstomi naujais, mazai efekto duodanciais ir daznai visiskai nereikalingais agragatais, kaip ivairiausi ekologiniai ir neekologiniai voztuvai, filtrai ir t.t.
Tai irgi yra viena priezasciu, kad vidaus degimo variklius jau senokai reikejo paleisti i pensija, keiciant juos elektra, vandeniliu ar dar kazkuo modernesniu ir su dideliu tolesnio tobulejimo potencialu.
Gyvu pavyzdziu as pats ne viena mates praktikoje, kokie "ekonomiski" tie mazalitraziai turbo varikliai kelyje. Pvz naujas Doblo 1.3mJet (galios nera) dyzelio vartoja 1-2l daugiau, nei manoji 10+metu senesne 147 su 1.9JTD (galios yra) varikliu. Mito 0.8 Twinair, sanaudos 8+l/100km (galios nera, auto ~1000kg), tas pacias sanaudas, zymiai dinamiskiau vaziuodamas, be problemu pasieki ir su 15 metu senesniu 1.6-1.8TS (146,156 modeliuose ~1250kg). Dauguma siuolaikiniu atuomobiliu yra per sunkus mazos galios ir mazo litrazo varikliams, del to ir sanaudas klientas gauna su dideliu nuokrypiu, nuo deklaruojamu, kas gerokai reciau nutinka, kai pasirenkamas variklis su palankesniu galios ir svorio santykiu. Zinoma, ne per dideliu, nes tada sanaudos taip pat augs. Toliau jau vaziavimo ypatumai, vaziavimo geritis itakoja, kiek ekonomiskai vaziuosi.
Pabandyk sumazinti greiti iki 90-100km/h ir paziurek, kaip keisis sanaudos. Jei isliks dideles, tada galesi nuvykti i servisa, diagnostikai. Bet, juk, Giulietta jau uzdegtu "check engine" net ir del neveikiancio lamda zondo, kuris stipriai itakoja benzino suvartojima, tai jeigu jokiu indikaciniu lempuciu nedega, greciausiai cia tik per didelio greicio problema.