Autorius Tema: Priedai į benziną  (Skaityta 8764 kartus)

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #10 Įrašytas: 2015-07-13 03:05 »
na čia gal atskira tema, tačiau pilti didesnio oktano benziną gaunasi degimo vėlinimas, nes didesnis oktanas lėčiau/vėliau dega.
standartui ant dinamikos tik prarasi, o dėl kuro sąnaudų sunku sakyti, gaunasi kaip ir riebesnis mišinys, gal kažkiek fuel trim'ai šoka į minusą ir gaunam biški ekonomijos, bet jei taip tiksliai pamatavus 0-100 tikiu kad 0,5 sek dėl vėlesnio degimo (retardo) gautusi lėčiau.

didesnis oktanas reikalingas tik kad išvengti detonacijos dėl didesnio suspaudimo, bet ne todėl, kad geriau valintu. didžiausias slėgis cilindre bus prie mažiausio oktano kuris nedetonuoja paskaičiuotam suspaudimo laipsnį. mūsų atveju gal tai koks 92 benzas, nes taip ar anaip gamintojas apsidraudė, kad jonas jonaitis netyčia kaime užpylęs 92 benzo prie 40 oro temp bandys lenkti fūrą ir neduok dieve uždetonuos ir variklis užgliučins, todėl variklis dar turi ++ rezerve.

vat todėl visad yra šustresnė alternatyva - čipai, sakantys, kad pilk didesnį oktaną, o aš tau paankstinsiu degimą, kas mechaniškai sukelia didesnį slėgį atsparesnio (98+) benzo sąskaita, ir turim +4 hp.

o kad užpylus 98 benzo morališkai ir akustiškai kažkas pasikeičia tai tikiu, ne kartą išbandęs  8)
Riebesnis mišinys taupiau važiuoji? Kas čia per kosmosas :D
Kad atvirkščiai liesas mišinys yra taupiau ir ekonomiškiau, bet varikliui nesveika.
« Paskutinį kartą keitė: 2015-07-13 03:07 sukūrė brumbrum »
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #11 Įrašytas: 2015-07-13 07:43 »
ne ne, ne kosmosas  :D
logika tokia: riebesnis mišinys -- kompas daro korekciją, kad kuro įpurkšti mažiau = finale gauname liesesnį nuo standarto mišinį / ekonomiją.
juk ir rašiau, kad fuel trimai šoka į minusą/liesumą, t.y. ekonominam.
o šiaip tai per giliai čia į mišką jau  :)
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #12 Įrašytas: 2015-07-13 09:43 »
Esu kadaise ant savo 2,0 T.S. išbandęs Liqui - Moly kažkokį ala "booster'į" - jokio efekto. Gal tik kažkiek išsivalė degimo kameros, bet daugiau nieko. O va su tuo pačiu daiktu supiltu į kažkokią Škodą - ten jau ne tik morališkai, bet ir praktiškai pasijautė pagerėjimas. Tik ta škoda buvo su karbiuratorium. Matyt karbiuratoriniai motorai labiau jaučia tuos marmalus, negu elektroninio įpurškimo, kurį dar ir kompas koreguoja pagal save.
Geriau pasiskaičiuok ant kiek pabrangsta kuro bakas su tuo priedu ir žiūrėk kas labiau apsimoka, ar pilnas bakas A95 benzo + tas marmalas, ar pilnas bakas A98 be jokių pašalinių priedų. Tada bus aišku.
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #13 Įrašytas: 2015-07-13 09:51 »
ne ne, ne kosmosas  :D
logika tokia: riebesnis mišinys -- kompas daro korekciją, kad kuro įpurkšti mažiau = finale gauname liesesnį nuo standarto mišinį / ekonomiją.
juk ir rašiau, kad fuel trimai šoka į minusą/liesumą, t.y. ekonominam.
o šiaip tai per giliai čia į mišką jau  :)
Briedas ;) jei riebus mišinys tai ir bus riebus ir per kaminą jausi nesudegusio kuro kvapą, minusinis fuel trim yra riebus mišinys, pliusinis liesas, pagal tavo logika jei lambdos liesą mato, tai riebins iki negaliu? Deja, tuo momentu tik bandys korekciją daryti, bet jos minimalios gan ir kiekvieną ciklą bus kitokios. Kodėl kai stipriai minusiniai fuel trimai kuro valgo daugiau nei priklauso, juk pagal tavo logika turėtų būti mažiau ;)
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
« Paskutinį kartą keitė: 2015-07-13 10:11 sukūrė brumbrum »
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #14 Įrašytas: 2015-07-13 10:15 »
praktikoj dažnai tenka derint dujų kompą ir stebėti fuel trimą, tad jei ir nugrybauju biški užriebinęs, fuel trimas gaunasi lengvai neigiamas ir glušiako kvapas normalizuojas, t.y. išmetimas nei riebus nei liesas.
na o dideli nuokrypiai liesyn ar riebyn tai taip, ekonomijos nepridės.
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs Zenius

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 595
  • Karma: +0/-13
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #15 Įrašytas: 2015-07-13 11:33 »
Niaugi,nesutinku su tavo rasymu visiskai.O Del oktano veikimo tai ar as tavo minciu nesuprantu ar tu kompo parodymus i kazkokia teorija pervedi,oktanas didina degimo greiti,detonuoja nuo leto degimo.
; VAZ 2103,VAZ 8 ,Opel Senator, 2.5 .LANCIA PRISMA 1.9 D 65 AG ,Renault 11 d 1.6.  Vw Golf II 1.6 D .Chevrolet Camaro IROC-Z.  Vw Passat B5 1.6.OPEL VECTRA 4X4 16V A6 C4 Avant 2.5 TDI Quattro 1997. A8 3.7 V8 QUATTRO . Dar  C4 2.5 TDI  QUATTRO . Vw Tiguan D. A6 3.0 TDI Quattro.  Turiu; Crosswagon Q4

Neprisijungęs Dancius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4409
  • Karma: +6/-5
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #16 Įrašytas: 2015-07-13 12:31 »
Detonuoja ir prie greito degimo,ta patyriau pats su turbininiu savo 9-5 aero
AR159 2.0 jtdm Ti

Neprisijungęs zibalas

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 52
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #17 Įrašytas: 2015-07-13 14:50 »
Niaugi,nesutinku su tavo rasymu visiskai.O Del oktano veikimo tai ar as tavo minciu nesuprantu ar tu kompo parodymus i kazkokia teorija pervedi,oktanas didina degimo greiti,detonuoja nuo leto degimo.
Oktaninis skaicius nusako atsparuma detonacijai, kuo jis didesnis, tuo atsparesnis detonacijai. Degimo greitis priklauso ne vien nuo oktaninio skaiciaus. O detonacija kyla ne nuo leto ar greito degimo, o nuo per didelio temperaturos/slegio degimo pradzioje (temperatura ir slegis yra tiesiogiai susije), dazniausiai del per ankstyvo degimo, kadangi kuo anksciau uzdegamas misinys, tuo didesnis slegio/temperaturos pikas (jei uzdegama ne per daug anksti), kai sitas pikas pasidaro per didelis, stumokliui kylant link virsutinio galinio tasko dar liepsnos fronto nepasiektas misinys savaime uzsidega del per dideles temperaturos ir slegio degimo kameroje, del to atsiranda nebe vienas, o keli liepsnos frontai kurie kertasi ir slegis/temperatura kyla labai greitai ir labai stipriai, tai ir yra detonacija. Teoriskai galios prieaugis su didesnio oktaninio skaiciaus benzinu  imanomas, bet tik jeigu uzdegimas yra valdomas valdymo bloko, kadangi didesnio oktano skaiciaus benzinas atsparesnis detonacijai (savaime uzsidega prie didesnes temperaturos nei mazesnio oktano), galima labiau ankstinti uzdegima, ir gauti didesni slegio/temperaturos pika degimo kameroje nedetonuojant.
Jeigu as neitikinau, galit pasiziuret https://www.youtube.com/watch?v=gqvhaPLuTPI bet cia tiems, kas supranta angliskai, kas ne, tai esme tokia, kad du variklio cilindrai testo metu buvo maitinami didesnio oktaninio skaiciaus, du mazesnio benzinu. Kurie buvo maitinami didesniu oktanu, valdymo blokas automatiskai paankstino degima, del ko padidejo vidutinis slegis cilindre apie 4% lyginant su mazesniu.
« Paskutinį kartą keitė: 2015-07-13 18:53 sukūrė zibalas »

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #18 Įrašytas: 2015-07-13 15:01 »
sudėtingas tas degimo procesas :)

na gerai, paimu knygą į rankas.
Graham Bell "Four-stroke performance tuning"
210 puslapis:
..Obviously if the engine does not have a compression ratio, boost pressure and spark advance great enough to produce high combustion pressure and temperature, then the high octane fuel may not burn completely during early phase of the power stroke, resulting in reduced throttle response and perhaps power loss.

išverčiu: jei variklis tam nepritaikytas, didesnis oktanas gali pilnai nesudegti ko pasekoje prarasim galią.

nesudegti kodėl? nes molekulinė struktūra stipresnė, atsparesnė karščiui, todėl liepsnos frontas skverbiasi lėčiau.

lėtesnė mišinio sprogimo banga jėgos piką perkels į velesnį momentą, ir tai dažnu atveju jau nebepataikys į tą našiausią jėgos langą kuriam variklis buvo paskaičiuotas su 95, kaip minimum tada reikės paankstinti degimą ir/arba žaisti su velenėliais.

tad su 98 benzinu taip, pojūtis gal ir pasikeis, variklis gal net sušvelnės dėl lėtesnio (žiauriai nežymiai) slėgio kameroj, bet tik vienai kitai iš to bus naudos, dauguma alfų nuo to nepagreitės, o gal ir palėtės.

vyrai, tenorėjau patarti neišlaidauti 98 benzinui be reikalo :D
ne viską tikrai suprantu, bet stengiuos pateikti ką perskaičiau knygose, ką matau variklio simuliacinėj programoj ar iš patirties nes daug tenka žaisti su detonacija paskutiniu metu.
o šiaip mielai galim užvesti variklio tiuno temą.
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs zibalas

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 52
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Priedai į benziną
« Atsakymas #19 Įrašytas: 2015-07-13 15:32 »
...reikės paankstinti degimą ir/arba žaisti su velenėliais...
o ka turejai galvoje zaisti su veleneliais? :)