sudėtingas tas degimo procesas

na gerai, paimu knygą į rankas.
Graham Bell "Four-stroke performance tuning"
210 puslapis:
..Obviously if the engine does not have a compression ratio, boost pressure and spark advance great enough to produce high combustion pressure and temperature, then the high octane fuel may not burn completely during early phase of the power stroke, resulting in reduced throttle response and perhaps power loss.
išverčiu: jei variklis tam nepritaikytas, didesnis oktanas gali pilnai nesudegti ko pasekoje prarasim galią.
nesudegti kodėl? nes molekulinė struktūra stipresnė, atsparesnė karščiui, todėl liepsnos frontas skverbiasi lėčiau.
lėtesnė mišinio sprogimo banga jėgos piką perkels į velesnį momentą, ir tai dažnu atveju jau nebepataikys į tą našiausią jėgos langą kuriam variklis buvo paskaičiuotas su 95, kaip minimum tada reikės paankstinti degimą ir/arba žaisti su velenėliais.
tad su 98 benzinu taip, pojūtis gal ir pasikeis, variklis gal net sušvelnės dėl lėtesnio (žiauriai nežymiai) slėgio kameroj, bet tik vienai kitai iš to bus naudos, dauguma alfų nuo to nepagreitės, o gal ir palėtės.
vyrai, tenorėjau patarti neišlaidauti 98 benzinui be reikalo

ne viską tikrai suprantu, bet stengiuos pateikti ką perskaičiau knygose, ką matau variklio simuliacinėj programoj ar iš patirties nes daug tenka žaisti su detonacija paskutiniu metu.
o šiaip mielai galim užvesti variklio tiuno temą.