Autorius Tema: 2.4JTD Turbinos ir kolektoriaus nuėmimas - siekis išvalyti turbinos geometriją  (Skaityta 12471 kartus)

Valentas

  • Svečias
Sveiki,
šią savaitę atostogavau, tad atsirado proga pabandyti išvalyti turbinos geometriją, nes ji užstrigus - turbina pradeda veikti nuo  2000aps/min iki 3300 aps/min. prieš ir po to trauka nebe tokia gera.

Taigi, jau prieš tai bandęs nusukti tik turbiną nieko nepasiekiau o tik prasukau turbinos varžtų briaunas... teko nuiminėti kolektorių su turbina.

1 Etapas:
  • kolektorius su turbina nusiima paprastai - 11 varžtų, iš kurių 2 - 12mm, kiti 9 - 13mm. 10 varžtų laiko kolektorių, vienas yra po juo žemiau.
  • Turbinos tepalo padavimas prisuktas 17mm varžtu. Atsukinėjant jį svarbu nepamesti dviejų varinių tarpinų - iš kiekvienos tepalo žarnelės pusės. Pakėlus mašiną reikia nuimti turbinos tepalo nutekėjimo žarnos apsaugą, čia taip pat 2 13mm varžtai.
  • dūmų nuvedimas nuo turbinos prisuktas 3 12mm varžtais. Jugtis užsandarinta tarpine
  • EGR žarna prisukta dviem 10mm varžtais prie oro padavimo kolektoriaus.

Svarbu nesulankstyti kolektoriaus ir turbinos dujų nuvedimo tarpinės.
Deja, bet atsukant varžtus dauguma bloke esančių varžtų išsisuko iš korpuso, juos, kaip ir visas veržles, nutariau pakeisti naujais.


2 Etapas:
  • labai nekantravau apžiūrėti turbinos mentes, kaip matosi nuotraukose - turbinos mentės dar puikios būklės, kažkiek matosi vos vos "pakramtyti" oro padavimo dalies sparneliai, bet šie nesiekia ir 1mm gylio.
  • atsukus visus varžtus prie turbinos galų (7 varžtai, 13mm) labai nustebau, kad tarp jungčių niekur nėra tarpinių!
  • bandant pajudinti geometrijos keitimo sklendę ji nejudėjo - 2 variantai: arba neveikia tas slėgio reguliatorius, arba geometrija užstrigus viduje...
  • turbinos geometrijos reguliatorius prisuktas dviem 8mm varžtais prie korpuso, jį nusukus patikrinau - jis veikia, reikšia užstrigusi vidinė geometrija... laukia ilgas "kapstymasis" iki jos
  • karštosios pusės dalys suveržtos 6-iais 13mm varžtais, pamirkius varžtus parą WD-40 pavyko atsukti keturis, kitiems tiesiog nulenkiau briaunas... galvutė neužsideda... vieną pavyko atsukti su "dujiniu-vamzdiniu" raktu, kitą atsukti trukdo tepalo ištekėjimo jungtis. Paskutinį varžtą pavyko nusukti tik nubružinus 1mm varžto su "bulgarke", kad užsidėtų 12mm raktas, bet ir pusiau išsukus jį, varžtas įsirėmė į tą turbinos tepalo nuvedimo jungtį - teko pjauti varžtą ir išsukti kas liko.


3 Etapas:
  • liūdniausia tai, kad net ir dar po dviejų parų mirkymo WD-40 ir kažkokiu lenkišku varžtų atlaisvintoju (su molibdenu ir grafitu) niekaip nepavyko "nudaužti" ar kaip kitaip atskirti turbinos karštosios dalies detales....
  • pasidaviau, teko surinkinėti viską atgal likus tik vienam žingsiui. Matyt reikia mirkyti kokią savaitę ar kažkaip naudoti ulrtagarso vonelę rūdims nuimti/surišti.
  • nupirkau naujas 13mm veržles kolektoriaus prisukimui ir visiems kitiems komponentams. Taip pat varžtams variklio bloke įsukti naudojau paveikslėlyje parodytus varžtus - svarbu tai, kad šie varžtai gali būti įsukti "žvaigždiniu" raktu
  • taigi, susukus varžtus į bloką ir surinkus kolektorių teko švariai nuvalyti kolektoriaus tarpinę - ją dėjau tą pačią. Svarbu tinkamu sukimo momentu priveržti kolektorių, jis turi būti 21 -25 Nm.


Viską susukus reikia leisti lėtai varikliui įkaisti iki darbinės temperatūros.

Susumuojant teko atsukti tokius varžtus:
2x12mm veržlės kolektoriuje
9x13mm veržlės kolektoriuje
1x17mm varžtas turbinos tepalui
2x10mm veržlės EGR žarnai prie įsiurbimo kolektoriaus
2x8mm varžtai prie turbinos geometrijos reguliatoriaus

Kolektoriaus varžtai priveržti 21-25 Nm sukimo momentu.
Kolektoriaus varžtų priveržimo tvarka:
Jei kolektoriaus varžtus sunumeruojame taip
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
tuomet varžtus priveržti reikia taip: 2,9,4,7,5,6,1,10,3,8 - "žvaigždute"



Labai gaila, kad 3 dienos darbo visgi nedavė vaisių, bet turiu klausimą:
kaip patartumėte atskirti tas prikepusias/prirūdijusias turbinos dalis?





Neprisijungęs stasius

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1889
  • Karma: +17/-0
  • Vilnius
    • Žiūrėti profilį
na siekis idomus, tik sioje turboje geometrijos nera (cia ne VNT turba). itariu jei atsuksi, rasi, kad asele kliba ir, tiketina, "netraukos" diapazone ji stringa. o mentes bus palankstytos. gali tekti ieskoti nauju viduriu.
buvo:
ar 156 2.4 jtd'99, ar 145 1.9 jtd'99, ar 147 1.6 ts'01, lancia lybra 2.4 jtd'01, ar 147 1.9'03, ar 147 1.9'04, ar 156 sw 1.9'01, ar 156 sw 2.4'03, fiat punto 1.3 mjet'05, fiat grande punto 1.2'06, AR 156 SW 1.8 TS '03, fiat bravo 1.4 tjet'08.
yra:
CRV 2.2'09

Valentas

  • Svečias
Čia Garret VNT25 turbina su kintama geometrija ant 2.4JTD stovi su kintama, ant 1.9JTD stovi Garret GT15 ne kintama :) jei sakai, kad jos nėra, kam tada tas geometrijos reguliatorius? :)

Neprisijungęs kasper

gal geriau pasakik kiek kw tavo 2.4 jtd,ieigu 100,tai jokios kintamos geometrijos ten nera.
dazymas. viniliniu pleveliu klijavymas

Neprisijungęs ramoonys

  • Naujokas
  • *
  • Įrašai: 10
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Antrame nuotrauku rinkinyje puikiausiai matosi geometrijos reguliatorius - net nezinant turbos modelio galima drasiai sakyti, kad ji kintamos geometrijos. Labai keista, kad nematote tokio akivaizdaus fakto.
AR 156SW 2.4JTD 20V Design Giugiaro

Neprisijungęs Giedriusss

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 789
  • Karma: +2/-0
    • Žiūrėti profilį
Matau pas žmogų 2000 alfa vadinas bus 99kw, bet tada mano žiniose spraga didžiulė, nes visą laiką buvau įsitikinęs, kad 99kw variklio turbina yra nekintamos geometrijos.
Lancia Kappa 1997m 2.0l 114kw

LANCIA - not perfect, but the best

Neprisijungęs kasper

Matau pas žmogų 2000 alfa vadinas bus 99kw, bet tada mano žiniose spraga didžiulė, nes visą laiką buvau įsitikinęs, kad 99kw variklio turbina yra nekintamos geometrijos.
butent taip . kaip ir 1.9 77kw
dazymas. viniliniu pleveliu klijavymas

Neprisijungęs gringas

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1531
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Matau pas žmogų 2000 alfa vadinas bus 99kw, bet tada mano žiniose spraga didžiulė, nes visą laiką buvau įsitikinęs, kad 99kw variklio turbina yra nekintamos geometrijos.
100kw turbina nekintama, 103kw jau kintama. 103kw varikliai pradejo eiti 2000metais, nors literatura raso kad 2001metais. Cia apie 2,4jtd motorus.
AR 159 1.9JTDm 2006 biškį pilka
AR 166 2,4JTD 2001 sidabrava
AR 164 2,5TD 1994 juoda

Valentas

  • Svečias
Labai keista matyti žmones tvirtinant, kad turbina neturi kintamos geometrijos, jei ant turbinos stovi geometrijos reguliavimo sistema :) Antrame paveikslėlyje juk matosi tas mechanizmas :)

Neprisijungęs Q4

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1490
  • Karma: +4/-14
  • Dabar Subaru
    • Žiūrėti profilį
Labai keista matyti žmones tvirtinant, kad turbina neturi kintamos geometrijos, jei ant turbinos stovi geometrijos reguliavimo sistema :) Antrame paveikslėlyje juk matosi tas mechanizmas :)

prastos cia foruminiu mechaniku zinios, nes ir 100kw jau buvo su kintama geometrija, aisku ne visi ;D
2017m. Subaru forester 2.5 127kw mano
2014m. Subaru XV 2.0 hybrid 119kw žmonos
2011m. Yamaha Grizly-450 laisvalaikiui



Perku įvairų MIŠKĄ, tel-868236606