Sveiki,
šią savaitę atostogavau, tad atsirado proga pabandyti išvalyti turbinos geometriją, nes ji užstrigus - turbina pradeda veikti nuo 2000aps/min iki 3300 aps/min. prieš ir po to trauka nebe tokia gera.
Taigi, jau prieš tai bandęs nusukti tik turbiną nieko nepasiekiau o tik prasukau turbinos varžtų briaunas... teko nuiminėti kolektorių su turbina.
1 Etapas:
- kolektorius su turbina nusiima paprastai - 11 varžtų, iš kurių 2 - 12mm, kiti 9 - 13mm. 10 varžtų laiko kolektorių, vienas yra po juo žemiau.
- Turbinos tepalo padavimas prisuktas 17mm varžtu. Atsukinėjant jį svarbu nepamesti dviejų varinių tarpinų - iš kiekvienos tepalo žarnelės pusės. Pakėlus mašiną reikia nuimti turbinos tepalo nutekėjimo žarnos apsaugą, čia taip pat 2 13mm varžtai.
- dūmų nuvedimas nuo turbinos prisuktas 3 12mm varžtais. Jugtis užsandarinta tarpine
- EGR žarna prisukta dviem 10mm varžtais prie oro padavimo kolektoriaus.
Svarbu nesulankstyti kolektoriaus ir turbinos dujų nuvedimo tarpinės.
Deja, bet atsukant varžtus dauguma bloke esančių varžtų išsisuko iš korpuso, juos, kaip ir visas veržles, nutariau pakeisti naujais.
2 Etapas:
- labai nekantravau apžiūrėti turbinos mentes, kaip matosi nuotraukose - turbinos mentės dar puikios būklės, kažkiek matosi vos vos "pakramtyti" oro padavimo dalies sparneliai, bet šie nesiekia ir 1mm gylio.
- atsukus visus varžtus prie turbinos galų (7 varžtai, 13mm) labai nustebau, kad tarp jungčių niekur nėra tarpinių!
- bandant pajudinti geometrijos keitimo sklendę ji nejudėjo - 2 variantai: arba neveikia tas slėgio reguliatorius, arba geometrija užstrigus viduje...
- turbinos geometrijos reguliatorius prisuktas dviem 8mm varžtais prie korpuso, jį nusukus patikrinau - jis veikia, reikšia užstrigusi vidinė geometrija... laukia ilgas "kapstymasis" iki jos
- karštosios pusės dalys suveržtos 6-iais 13mm varžtais, pamirkius varžtus parą WD-40 pavyko atsukti keturis, kitiems tiesiog nulenkiau briaunas... galvutė neužsideda... vieną pavyko atsukti su "dujiniu-vamzdiniu" raktu, kitą atsukti trukdo tepalo ištekėjimo jungtis. Paskutinį varžtą pavyko nusukti tik nubružinus 1mm varžto su "bulgarke", kad užsidėtų 12mm raktas, bet ir pusiau išsukus jį, varžtas įsirėmė į tą turbinos tepalo nuvedimo jungtį - teko pjauti varžtą ir išsukti kas liko.
3 Etapas:
- liūdniausia tai, kad net ir dar po dviejų parų mirkymo WD-40 ir kažkokiu lenkišku varžtų atlaisvintoju (su molibdenu ir grafitu) niekaip nepavyko "nudaužti" ar kaip kitaip atskirti turbinos karštosios dalies detales....
- pasidaviau, teko surinkinėti viską atgal likus tik vienam žingsiui. Matyt reikia mirkyti kokią savaitę ar kažkaip naudoti ulrtagarso vonelę rūdims nuimti/surišti.
- nupirkau naujas 13mm veržles kolektoriaus prisukimui ir visiems kitiems komponentams. Taip pat varžtams variklio bloke įsukti naudojau paveikslėlyje parodytus varžtus - svarbu tai, kad šie varžtai gali būti įsukti "žvaigždiniu" raktu
- taigi, susukus varžtus į bloką ir surinkus kolektorių teko švariai nuvalyti kolektoriaus tarpinę - ją dėjau tą pačią. Svarbu tinkamu sukimo momentu priveržti kolektorių, jis turi būti 21 -25 Nm.
Viską susukus reikia leisti lėtai varikliui įkaisti iki darbinės temperatūros.
Susumuojant teko atsukti tokius varžtus:
2x12mm veržlės kolektoriuje
9x13mm veržlės kolektoriuje
1x17mm varžtas turbinos tepalui
2x10mm veržlės EGR žarnai prie įsiurbimo kolektoriaus
2x8mm varžtai prie turbinos geometrijos reguliatoriaus
Kolektoriaus varžtai priveržti 21-25 Nm sukimo momentu.
Kolektoriaus varžtų priveržimo tvarka:
Jei kolektoriaus varžtus sunumeruojame taip
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
tuomet varžtus priveržti reikia taip: 2,9,4,7,5,6,1,10,3,8 - "žvaigždute"
Labai gaila, kad 3 dienos darbo visgi nedavė vaisių, bet turiu klausimą:
kaip patartumėte atskirti tas prikepusias/prirūdijusias turbinos dalis?