Galiu papasakoti apie dezes automatines nemazai. Pradziai i kokias Alfas kokia deze ejo - Alfa Romeo 166 visi benzininiai V6 motorai turejo 4HP20, i Alfa 164 ejo - 4HP18Q, i Alfa 75/Alfetta - 3HP22 ir t.t. Gamintojas - ZF Friedrichshafen AG. Dar GM gamina automatines dezes - kiek teko apie jas girdeti (montuotos i pirmus X5, i 7kl e65 ir 5kl. e39) jos yra prastesnes nei ZF. Na ir Alfos 5 laipsniu automatas - Aisin AW 50-5ECT-i, japonu gamyba, berods kazkas su Toyotas susije, apie sia deze nz nieko daug tik tiek kad ja lietuvoje sutvarkyti daug sudetingiau nei ZF ar GM, nes paprasciausiai 85% visu deziu buna ZF arba GM.
Automatine deze, kiek nagrinejau jos konstrukcija, kiek jau teko matyti kaip jos remontuojamos - tai labai sudetingas mechanizmas, nezinau kodel, bet dezes tepalas NEKEICIAMAS, tik dapilama toks koks privalo buti nurodtas gamintojo, be jokiu vavoline, midline ir t.t. siulomu pakaitalu, dazniausiai nurodomas ESSO LT 71141. Cia kalbant apie ZF ir GM, kaip su tomis Aisin - nezinau. Nors tepalas nekeiciamas, bet dezeje negali buti juodas ir parduotuvese pilna specialaus tepalo, GREICIU DEZES TEPALO FILTRU ir TARPINIU. Realiai dezei pakeisti tepala kainuoja apie 800lt jei labai nepermokant. BEda ta - kad issileidzia tik 60% seno tepalo, jei nori 100% - reikia nuimineti deze, bet jau kaip ir radau kas turi spec. iranga istraukti bent 90% seno tepalo.
Ka kalba praktika - automatai genda labai daznai. Vieni uzsilenkia kai pakeitus tepala praeina siek tiek laiko, meistrai ta pati sako - 60% pakeitus tepala dezes pradeda grybauti, pirmas pozymis tik pakeitus garsiau uzdainuoja siurblys, pradeda jungtis begiai siurksciai, veluoja persijungimas, kol galu gale - avarnis rezimas (3 pavara pastoviai). Nesuvokiu kodel? Uzpili tai ka rekomenduoja gamintojas, keiti filtra ir t.t., gal priezastis kad viskas neissileidzia pilnai, nezinau to. Toliau - toks automatas uzsilenkti gali jei truksta is esamu 9,7l tepalo bent 0,5l (kalbu apie 5HP24 deze).
5 - tai begiu skaicius; 24 - dezes dydis berods.
Ieskojau foto bet dabar greit neradau kaip atrodo vidus 4HP20, tai pridedu 5HP24 (cia galo varomo butu Jaguar, BMW, Aston Martin ir pan.)
Remonto kainos - ZF/GM realiai remontas nuo 1500 iki 3000lt. Pirkti deveta - jokios logikos, nes uzluzti gali, remontuotoms suteikiama nuo 50k iki 100k km garantijos. Kainos orientacijai - bmw 5kl. e39 GM deze apie 2000lt, na 7kl. e38 ZF deze apie 800-1000lt. Kiek alfai - 166 V6 4HP20deze vienas pardavinejo uz 3500lt, o vienas mano pazistamas lygiai tokia pat uz 1000lt siule.
Siaip neitema, bet - i 5kl bmw ejo prastesnes dezes, nes gamintojas norejo sutaupyti gamybos kastus, o i 7kl dejo brangesnes, nz logikos irgi.
Nu jei pripjoviau grybo, pataisykit, neesu labai didelis specas kol kas tame.