Autorius Tema: JTD intercooler duct  (Skaityta 7741 kartus)

Neprisijungęs aegis

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 117
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
JTD intercooler duct
« Įrašytas: 2009-02-19 21:46 »
Sveiki, kolegos, beziurinedamas eLEARN pastebejau, kad ant 156 JTD intercooler'io lyg ir turetu buti paveiksle 1b numeriu pazymeta dalis (dynamic heat exhanger air intake duct ) :smilie: Pas mane jo nera, tai siaip idomu pasidare verta ieskotis, ir ar realiai bus kokios naudos :)
PS cia blevyzginis klausimas  ;D
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #1 Įrašytas: 2009-02-19 21:52 »
o kokia jis funkcija realiai atlieka? ???
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #2 Įrašytas: 2009-02-19 22:13 »
o kokia jis funkcija realiai atlieka? ???

Kiek suprantu ora nukreipineja i intercooleri :)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #3 Įrašytas: 2009-02-19 22:25 »
Kiek suprantu ora nukreipineja i intercooleri :)
nukreipia ora i intercooler'i... na gerai. o tai pas alfas intercooleris ne prieki stovi, kaip kitose auto? na tipo pries pagrindini radiatoriu. jei paciam prieki, tai kam tada tas intercooler duct reikalingas? vaziuoji i prieki, radiatorius ausinasi - zaprasta kiek suprantu ir kiek teko susidurti... nebent alfoj intercooleris stovi uz pagrindinio radiatoriaus, tai tada taip, tas "daiktas" manau reikalingas, kad saltas oras tiesiai i radiatoriu ateitu...

gal temos autorius galetu placiau pakomentuoti to daikto veikimo principa, nes nelabai supratau kaip jis veikia ir kam jis reikalingas, bet labai susidomejau.

sorry uz smalsuma.
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #4 Įrašytas: 2009-02-19 22:31 »
Kiek suprantu ora nukreipineja i intercooleri :)
nukreipia ora i intercooler'i... na gerai. o tai pas alfas intercooleris ne prieki stovi, kaip kitose auto? na tipo pries pagrindini radiatoriu. jei paciam prieki, tai kam tada tas intercooler duct reikalingas? vaziuoji i prieki, radiatorius ausinasi - zaprasta kiek suprantu ir kiek teko susidurti... nebent alfoj intercooleris stovi uz pagrindinio radiatoriaus, tai tada taip, tas "daiktas" manau reikalingas, kad saltas oras tiesiai i radiatoriu ateitu...

gal temos autorius galetu placiau pakomentuoti to daikto veikimo principa, nes nelabai supratau kaip jis veikia ir kam jis reikalingas, bet labai susidomejau.

sorry uz smalsuma.

Stovi priekyje, bet sone ir sitas daiktas per groteles paima ora, nes puse intercoolerio bamperiu uzdengta :)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs Disco_V

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 4374
  • Karma: +10/-7
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #5 Įrašytas: 2009-02-19 22:37 »
Stovi priekyje, bet sone ir sitas daiktas per groteles paima ora, nes puse intercoolerio bamperiu uzdengta :)

na va, apsviestas ;) ne 500 kumelu po kapotu, kad reiketu ten visokius papildomus, pinigus (nezinia dar kokius) kainuojancius pricindalus montuot ;D uztenka manau ir tokio koks yra ausinimo ;) o jei ne, tai kazi ar pasijaus variklyje ta investicija (piniginej pasijaus, o toliau?) ... nors, kas nerizikuoja - tas lieka be sampano ;)
Beje, audzi A2 groteliu beveik jokiu nera, o intercooleri turi ir jam ausinimo pakanka koki gauna ;) aisku, negrazu lygint Audi su rimta masina, bet cia kaip pvz tik.
« Paskutinį kartą keitė: 2009-02-19 22:39 sukūrė waterman »
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.0 T.S. 1998 m. Rosso...
Buvo: Alfa Romeo 156, 2.4 JTD. 2003 m. Blu Meteo...
Yra: SAAB 9-3 SW, 1.9 TiD. 2005 m. Black...
Bus:   Alfa Romeo 159

"La meccanica delle emozioni"

Neprisijungęs aegis

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 117
  • Karma: +0/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #6 Įrašytas: 2009-02-19 22:49 »
Stovi priekyje, bet sone ir sitas daiktas per groteles paima ora, nes puse intercoolerio bamperiu uzdengta :)

na va, apsviestas ;) ne 500 kumelu po kapotu, kad reiketu ten visokius papildomus, pinigus (nezinia dar kokius) kainuojancius pricindalus montuot ;D uztenka manau ir tokio koks yra ausinimo ;) o jei ne, tai kazi ar pasijaus variklyje ta investicija (piniginej pasijaus, o toliau?) ... nors, kas nerizikuoja - tas lieka be sampano ;)
Beje, audzi A2 groteliu beveik jokiu nera, o intercooleri turi ir jam ausinimo pakanka koki gauna ;) aisku, negrazu lygint Audi su rimta masina, bet cia kaip pvz tik.

Brumbrum teisingai nusake intercoolerio radimosi vieta :) As tai irgi nieko tuninti nezadu, tiesiog pagal paveiksla pas save pasigedau to ir viskas :) Galvoju kokia reali nauda is jo :D ar tik sirdziai ramiau butu :D
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Neprisijungęs quadrifoglio

  • Administratorius
  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 874
  • Karma: +29/-2
  • HOJ 619
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #7 Įrašytas: 2009-02-19 22:56 »
Mano nuomone reikalingas daiktas, blogiau nebus. Jis tolygoiai paskirsto ora pervisa interkulerio plota. O kitu atveju ta dalis kur neuzdengta vesinasi labiau nei ta uzdengtabamperiu. Automatiskai kai temperaturu skirtumas turetu susidaryti kondensatas jame. O kai spusteli saltukas jis susala.
Alfa Romeo Giulietta '10 1,4 Turbo, 125kW

Neprisijungęs Giedrius.

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 190
  • Karma: +0/-0
  • AR 156 SW 1.9 JTD 16v
    • Žiūrėti profilį
Ats: JTD intercooler duct
« Atsakymas #8 Įrašytas: 2010-11-12 14:39 »
Daugelis turbūt esate pastebėję ant automobilių esantį užrašą „turbo“, tačiau ką jis reiškia, turbūt žino ne visi, o jei ir žino, tai tik nedaugelis galėtų pasakyti, kaip tai veikia automobilyje, kokią naudą duoda ir kaip tinkamai eksploatuoti.
Turbinos veikimas
Vienas lengviausių būdų padidinti variklio galingumą – tai padidinti sudeginamo oro ir kuro kiekį. Šį efektą galima pasiekti keliais būdais, pavyzdžiui, padidinus cilindrų skaičių, padidinus darbo tūrį arba pasitelkus į pagalbą turbokompresorių.
Taigi turbokompresorius (turbocharger) yra turbina, varoma išmetamųjų dujų, ji velenu sujungta su kompresoriumi, kuris pumpuoja orą į variklį. Dėl didesnio oro kiekio cilindre daugiau kuro galima sudeginti viename variklio cikle. Daugiau sudegusio kuro – daugiau išmetamųjų dujų, daugiau išmetamųjų dujų – didesnė galia ir išsiplėtimas. Tai tiesiog „nemokami priešpiečiai“ inžinerijoje, nes beveik be jokių išlaidų panaudojama galia, kuri kitaip būtų prarandama. Įranga tampa truputį sudėtingesnė, atsiranda šiek tiek papildomų gamybos išlaidų, bet variklio galios turbina beveik nemažina.
Prieš pradedant susipažinti su turbinos veikimo principu, reikia trumpai apžvelgti vieną iš fizikos dėsnių – idealių dujų dėsnį. Trumpai tariant, dėsnio esmė yra tokia: dujų temperatūra, slėgis ir tūris yra tarpusavyje susiję. Suspausk dujas (sumažink jų tūrį) ir temperatūra pakils. Leisk dujoms plėstis ir dujų temperatūra bei slėgis sumažės. Padidink dujų temperatūrą ir padidės dujų slėgis (uždaroje erdvėje) arba tūris (jei dujoms leidžiama plėstis). Pagaliau dujos teka iš didesnio slėgio zonos į žemesnio slėgio zoną. Kuo didesnis slėgių skirtumas, tuo didesne jėga dujos veržiasi į žemesnio slėgio zoną.
Keletas problemų
Kadangi suspaustas oras pumpuojamas į cilindrus, o vėliau dar labiau suspaudžiamas stūmoklių, atsiranda galimybė atsirasti vienai iš problemų – detonacijai. Detonacija atsiranda dėl spaudžiamo oro kylančios temperatūros. Spaudžiamo oro temperatūra gali pakilti tiek, kad oro ir kuro mišinys, patekęs į cilindrus, gali susprogti anksčiau, negu uždegimo žvakės turėtų jį uždegti. Detonacijos pasekmės varikliui gali būti labai skaudžios, todėl, kad būtų išvengta šios nelaimės, automobiliai su turbinomis turi naudoti didesnio oktaninio skaičiaus degalus.
Dar viena turbokompresoriaus problema yra ta, kad jis nesuteikia momentinio galios padidėjimo staigiai paspaudus akceleratoriaus pedalą. Tai gali trukti sekundę ir daugiau, kol turbina įsisuks tiek, kad kompresorius galėtų sukurti reikalingą slėgį. Ši turbokompresorių problema kitaip yra vadinama turbopauze. Vienas iš būdų išspręsti šiai problemai yra turbokompresoriaus sumažinimas. Nors mažesnis turbokompresorius įsivažiuos greičiau esant mažesniems variklio apsisukimams, tačiau nesugebės užtikrinti reikiamo slėgio esant dideliems variklio sūkiams, kuomet reikalingas labai didelis oro kiekis.
O didesnis turbokompresorius tieks daugiau oro esant dideliems variklio sūkiams, bet turės didesnę turbopauzę paspaudus akceleratoriaus pedalą todėl, kad įsivažiuoti jam reikės daugiau laiko.
Daugumoje turbinas turinčių automobilių yra oro vožtuvas, kuris apsaugo turbokompresorių nuo jam pavojingo per didelio apsisukimų skaičiaus. Oro vožtuvas matuoja suspaudimą ir pasiekus per didelį slėgį išleidžia orą iš sistemos.
Oro aušintuvas
Kai oras yra spaudžiamas, jis kaista, o kaisdamas plečiasi. Todėl norint gauti kuo daugiau variklio galios, reikia, kad į variklį patektų kuo daugiau oro molekulių, o ne slėgio. Tam yra naudojamas oro aušintuvas, kitaip vadinamas „intercooler“. Tai yra papildomas įrenginys, kuris aušina suspaudžiamą orą, ir dėl to į variklį patenka daugiau oro, o nuo to padidėja variklio galingumas.
„Intercooleris“ yra paprastas oro radiatorius, montuojamas tarp kompresoriaus išėjimo ir variklio įėjimo, ir aušinamas aplinkinio oro srautu.
Keletas pastabų dėl „intercoolerio“, kuo daugiau atvėsina suspaustą orą, tuo geriau, radiatoriaus efektyvumas priklauso nuo konstrukcijos, todėl didesnis ne visada reiškia efektyvesnį. Oro aušintuvas turi būti montuojamas tokioje vietoje, kurioje jis patektų į aplinkinio oro srautą. Montuoti „intercoolerį“ priešais metalo plokštę nėra gera idėja.
Eksploatavimo specifika
Kadangi turbinos veikia itin sunkiomis temperatūros sąlygomis, būtina užtikrinti, kad karštis nepaveiktų metalinių detalių. Labai svarbu keisti variklio alyvą (jei naudojate pigesnius, pusiau sintetinius tepalus) kas 5000 tūkst. km, nes sena alyva gali sudegti ir palikti apnašų alyvos linijoje bei karteriuose. Tuomet netepamas turbinos velenas perkais ir išeis iš rikiuotės. Turbinų remontas yra gana brangus. Apnašų faktiškai galima išvengti naudojant sintetinę alyvą ir keičiant ją kas 10 000 tūkst. km.
Apskritai taupyti tepalų sąskaita, važinėjant automobiliu su turbina, tikrai neverta. Viena iš pastabų, jei automobilis prieš sustodamas važiavo energingai, beveik nuolat dirbant turbinai, sustojus yra didelė rizika ją perkaitinti. Po įtempto darbo turbina, jos velenas ir visos kitos dalys būna labai stipriai įkaitusios, o išjungus variklį turbiną aušinantis tepalas nustoja cirkuliuoti. Norint išvengti pernelyg didelio perkaitimo, rekomenduojama sustojus po „smagesnio“ pasivažinėjimo iškart neišjungti variklio, o bent porą minučių leisti jam padirbti esant laisviems sūkiams – tai leis ataušti turbinai.