Autorius Tema: Tepalai ir viskas apie juos:  (Skaityta 311614 kartus)

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #210 Įrašytas: 2010-08-01 00:01 »
na užuojauta tiem, katrie iki 2000 rpm važinėja, ar bijo virš 4000 pakelt, ale variklį sugadins...  :smilie:

ir dar citata nuo brumburum:
Tai kaip tik 10W** geriau nei 5W** vasara, nes nuo karscio tepalai skysteja (klampumas mazeja)... Va su 5W** gali tureti vasara problemu, nes suskisteja stipriai... per visus senus salnikus gali pradet varyt...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
supraskit, kad W tai neturi jokios įtakos darbinės temp (80-100) laipsnių alyvai, W tik nurodo ant kiek `kieta` alyva bus prie šalto paleidimo, juk ar ten 0w ar 10w, jin bus DAUG kietesnė nei prie 100C SAE40 alyva. nepamenu ar ten prie 40 ar kiek laipsnių testuojama, bet tai pagalvok, jei 0w40 naudosi vietoj 10w40, kaip jin gali būt per skysta, jei 0w reiškia, kad esant šaltam paleidimui jin nebus tiek sustingus kaip 10w????

juk 0w nereiškia, kad ten vanduo. juk prie 100C alyva bus daaaug skystesnė, ir tas W nieko nebereikš, nes W tiesiog nebeatliks savo darbo, na taip pagaminta alyva, kad W skysta prie žemos temp, o kitos medžiagos prie aukštos temp.

p.s. o kas dėl SAE60 alyvos, tai jin tiesiog bus per tiršta prie 100c, jin naudinga, jei tai ypač karštas klimatas arba variklis dirba didelėm apsukom, ko pasekoje pasiekiama ~120c ar pan, tada jis suskystėja panašiai kaip SAE40 alyva. ta prasme SAE40 tokiom sąlygom taptu per skysta, dėl ko ir yra SAE50/60 pasirinkimas
bet kasdiena į darbą ant 2000 rpm naudot SAE60 tai čia jau toli nuo normos.

na ir dar biški ištraukų iš sukauptos medžiagos, gal kam įdomu... :
ALL oils labelled 40 must fall within the SAE parameters at 100degC so everything from a monograde 40 to multigrade 0w-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 are the same thickness at 100degC.

Common misconception about 0w and 5w oils being too thin
I read on many forums about 0w and 5w oils being too thin. I will try to explain it without getting over technical and we'll go from there.
0w-40, 5w-40, 10w-40 and 15w-40 are all the same thickness (14cst) at 100degC.
Centistokes (cst) is the measure of a fluid's resistance to flow (viscosity). It is calculated in terms of the time required for a standard quantity of fluid at a certain temperature to flow through a standard orifice. The higher the value, the more viscous the fluid. As viscosity varies with temperature, the value is meaningless unless accompanied by the temperature at which it is measured. In the case of oils, viscosity is generally reported in
centistokes (cst) and usually measured at 40degC and 100degC.
So, all oils that end in 40 (sae 40) are around 14cst thickness at 100degC.
This applies to all oils that end in the same number, all oils that end in 50 (sae 50) are around 18.5cst at 100degC and all oils that end in 60 (sae 60) are around 24cst at 100degC.
Now, ALL oils are thicker when cold. Confused? It's true and here is a table to illustrate this.
SAE 40 (straight 40)
Temp degC.........................Viscosity (thickness)
0..........................................2579cst
20..........................................473cst
40..........................................135cst
60..........................................52.2cs t
100........................................ 14cst
120.........................................8.8cst
As you will see, there is penty of viscosity at 0degC, in fact many times more than at 100degC and this is the problem especially in cold weather, can the oil flow quick enough to protect vital engine parts at start up. Not really!
So, given that an sae 40 is 14cst at 100degC which is adequate viscosity to protect the engine, and much thicker when cold, how can a 0w oil be too thin?
Well, it can't is the truth.
« Paskutinį kartą keitė: 2010-08-01 00:35 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #211 Įrašytas: 2010-08-01 00:33 »
Tada, kodel uzpilus 5W40 to pacio gamintojo tepalus kompensatoriai klaksi, pakeitus i 10W40 nebeklaksi, esant 90C variklio temperaturai? Kompensatoriai gan jautrus klampumui...
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #212 Įrašytas: 2010-08-01 00:41 »
Tada, kodel uzpilus 5W40 to pacio gamintojo tepalus kompensatoriai klaksi, pakeitus i 10W40 nebeklaksi, esant 90C variklio temperaturai? Kompensatoriai gan jautrus klampumui...

geras klausimas, jei kada kas į tai atsakys, bus galima padėti tašką šioje temoje.

teoriškai galima išvedžiot, ale šalto variklio tarpeliai per dideli, ir todėl prasisunkia alyva kur nereik, bet čia tik kvailas spėjimas :)
tiesa, ne visos SAE40 alyvos vienodai klampios, kiek žiūrėjau sertifikatus, vienos skystesnės, kitos tirštesnės, nes yra nurodyta riba klampumo SAE40 = 12-14 cst.
gal pakeitus gamintoją (ar tiksliau klampumą) rezultatas jus tenkintu :)
remiuosi teorija, ir nemėgstu mitų, kad sintetika kenkia senienai. aišku ekonomiškai sintetika nepasiteisina, tačiau techniškai....

na va yra peno apmąstymam, ar ne :)

p.s. kiek pastebėjau 10w40 prie 100c klampumas ~13,5 - 14, o 0/5w40 ~12-13.
gal šis mažas pokytis gali stipriai įtakoti kompensatorius ir pan...
ta prasme sintetika kaip ir skystesnė gaunas, nors ir labai nežymiai.
« Paskutinį kartą keitė: 2010-08-01 00:48 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #213 Įrašytas: 2010-08-01 00:55 »
Ir tai ne saltam variklyje, o esant darbinei temperaturai, todel manau sintetika visad mus skystesne uz pusiau ;)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #214 Įrašytas: 2010-08-01 00:58 »
Ir tai ne saltam variklyje, o esant darbinei temperaturai, todel manau sintetika visad mus skystesne uz pusiau ;)

chm, na tada remiantis popieriais jum tiktu 5w50 vietoj 5w40 :D
tada manau niekas neklaksės :) aišku bėda tame, kad eksperimentam nei noro, nei pinigų, nei laiko gali ir nebūti :)
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #215 Įrašytas: 2010-08-01 01:02 »
Na toks pasirinkimas butu idealiausias :) Tokius ir piluosi mobil 5W50 arba meguin 10W60, kaina irgi padori su nuolaidomis :)

O as jau spejau prisieksperimentuoti su Selenia, piliau visad 5W40 star, indekla prasuko... Po to ipiliau 10W60 meguin ir kompensatoriai tyliau dirbti pradejo... Meistro isvada pamacius tuos Selenia tepalus kurie buvo 3000k tik pravaziave, ka cia per sh isipiles... Nuo to laiko i juos nebeziuriu :) Gal tai sutapimas, bet daugiau nebenoriu tokiu sutapimu :D

Va pvz i lenktyninius automobilius esu mates, kad pila 15W50, 20W50 ;)
« Paskutinį kartą keitė: 2010-08-01 01:04 sukūrė brumbrum »
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #216 Įrašytas: 2010-08-01 01:06 »
na manau ta alyva kitiem idealus pasirinkimas, tiesiog tavasis variklis mėgsta kaitresnę aplinką, dėl ko sae50/60 sueina žymiai geriau :)
įdomumo dėlei mielai įstatyčiau termometrą, kažin kokia darbinė temp...

p.s. na tai kam lenktyniniam auto naudot W alyvą, jei jo darbo rėžimas vien šiltoj/karštoj aplinkoj :)
nežinau kaip praktikoj, bet teoriškai gali sueit SAE40-60 alyvos, be jokių W, juk užkuri ir varai ten belekiek...

tiesiog įpraskim, kad W ne darbinį skystumą nurodo (kaip dauguma mano), bet tai yra Winter (žiemos) koeficientas.
Kuo žmogus daugiau pinigų turi, tuo W žemesnis...

jei kas mano kitaip, įrodykit :)
« Paskutinį kartą keitė: 2010-08-01 01:14 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #217 Įrašytas: 2010-08-01 01:12 »
Ausinimo sistemos darbine temperatura, tepalo 70/80 pagal davikli :)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?

Neprisijungęs niaugi

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 708
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #218 Įrašytas: 2010-08-01 01:16 »
Ausinimo sistemos darbine temperatura, tepalo 70/80 pagal davikli :)

daviklis aišku gali paklaidą turėt, gal ten 100 yra, nes šiaip tai 70 manau tikrai per mažai.
bet va įdomu, jei alyvos temp karteryje siekia 100c, tai kokia aušinimo skysčio temp būna? irgi 100 ar koks 90?
na pagalvojus tai dalis šilumos prarandama kitais būdais, tai skystis paima kokius 80%, gaunas kad darbinė alyvos temp 100, o aušinimo 80 :)
« Paskutinį kartą keitė: 2010-08-01 01:18 sukūrė niaugi »
LT '95 AR 146 1.7 16v boxer
LT '96 AR 146 1.6 8v boxer
LT '98 AR 156 2.5 v6 curva rosso
UK '09 MINI Cooper

Neprisijungęs brumbrum

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 5730
  • Karma: +33/-3
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
Ats: Tepalai ir viskas apie juos:
« Atsakymas #219 Įrašytas: 2010-08-01 01:29 »
Plius minus :)
Buvo: AR GTV 3.0 V6 24v Lusso
Yra: Audi S6
Bus: 75/GTV6?