Kiek ir aš čiupinėjęs itališkų auto, tai praktiškai visose temperatūrą skydelyje rodydavo netaip, kaip būdavo realybėje. Galit paieškot, alfaowneryje, fiatforum yra temų, kur labai daug kas skundžiasi šia problema, ne vien lietuviams čia taip
. Ir visi lieka it musę kandę pasikeitę termostatus, tikėdamiesi, jog problema išsispręs. Ir bėda ne daviklyje, ar termostate (man pačiam yra tekę ir termostatus keist ir daviklius, problema išlikdavo, įšilus rodydavo mažiau nei 90 laipsnių).
Paspėliokim:
- Gal niuansas pačiame skydelyje (išsiderina per tam tikrą laiką? Labiausiai tikėtina).
- Gal laidas iki skydelio per laiką susidėvi ir susilpinina signalą
- Gal vandens pompa pritaikyta šiltam klimatui, todėl daugiau skysčio prasuka ir jis greičiau atvėsta (čia tik spėjimas, žinau, kad skamba juokingai)
- Gal perdaug cirkuliacijų išvedžiota variklio išorėje (mažasis ratas, egr aušintuvas/tepalų aušintuvas, salono pečiukas, gaunasi daug metrų aušinamo ploto į išorę)
- Gal išorėje esančios šlangos praranda savo termodinamines savybes ir greičiau atiduoda šilumą.
- Gal oro kamščiai sistemoje (kaip kažkas minėjo, nors jie turėtų atvirkščiai sumažinti šilumos atidavimą)
- Gal tiesiog pašėlusiai geras variklio aušinimas, kad energiją jis pasisavina kituose mazguose, kur reikia
- Gal dėl to, kad Alfų skydelio rodyklė rodo konkrečiu momentu esančią temperatūrą, o ne vidutinę, kaip kitų auto
- Gal dar kažkokios priežastys, galit savo variantų paburt.
Tarp kitko, niuansas ne itališkose automobiliuose, o itališkų variklių dizaine: vienam Opeliukui su itališku JTD varikliu visiškai analogišką problemą bandžiau gydyti, termostatas puikus, daviklis irgi, skydelyje tik spaudžiant iki dugno pradeda kilt rodyklė.
Žodžiu išvados:
Ką neramina nekylanti temperatūros rodyklė, prisijunkite kompiuterį, pažiūrėkite, ką rodo mašinos kompas, lai draugas pagazuoja, kad variklis greičiau sušiltų, o jūs tuo tarpu laikykite ranką ant šlangos išeinančios iš termostato į radiatorių. Jei ji kaist pradeda iškart, reiškia termostatui batai ir jis užstrigęs atsidaręs bei jį tikrai reikia keisti. Jei iškart neužkaito, tuomet reiškias jis funkcionuoja, tik dar neaišku, ar atsidaro tinkamu metu, todėl galiausiai, kai pajusite atsidarantį termostatą (staigiai pasidarys karšta šlanga), pažiūrėkite, kokią temperatūrą rodo kompiuteris. Galit dar žvilgtelt į skydelį tuo pačiu, pamatysit skirtumą
Pagal Autodatą ir Alfos manualus variklių termostatų
atsidarymo temperatūra yra ši*:
81-85 C TS/JTS
85-89 C V6
78-82 C JTD/JTDm
Jei jūsiškės šlangos ir pradeda kaisti šių temperatūrų rėmuose, tuomet viskas yra gerai ir einate išgert alaus su draugais už sutaupytus pinigus ir pasigiriate, kaip pavyko sutaupyt
* Taaaip, ant jūsų visų termostatų ir auto dalių kataloguose parašyta, jog termostatai atsidaro ties 88-89 C, kas iš tikrųjų yra darbinė variklio temperatūra, t.y., jog ties šia temperatūra termostato vožtuvas 100 proc atidarytas, tačiau atsidarinėja po truputį tai jis gerokai anksčiau.