„Alfa Romeo Brera“ priverčia visus praeivius pakelti akis
Paulius Jurkevičius
„Lietuvos ryto“ korespondentas Romoje ir Vatikane
2006-06-15
Žavi ir italus, ir lietuvius
Kuomet Italijos miestų gatvėmis pralekia „Alfa Romeo Brera“, žmonės sutartinai stabteli, atsisuka, palydi žvilgsniu, gėrisi.
Tokią praeivių reakciją šioje šalyje gali sukelti itin graži moteris. Arba puikaus dizaino automobilis.
Į raudonos spalvos sportinį kupė atsisukdavo visi, netgi su pirkiniais iš „Norfos“ grįžtančios senutės.
Atvykęs į Vilnių ir vieną dieną „Alfa Romeo Brera“ pasivažinėjęs miesto gatvėmis pastebėjau, kad dailias proporcijas, gerą stilių lietuviai vertina ir supranta ne blogiau už italus. Į skaisčiai raudonos spalvos sportinį kupė atsisukdavo visi, netgi su pirkiniais iš „Norfos“ grįžtančios senutės.
Tobulas dizainas – didžiausias naujojo „Alfa Romeo“ kūrinio privalumas ir tuo pat metu nenuginčijamas trūkumas. Vairuoti „Brera“ ir išsaugoti privatumą būtų beviltiška: visi žiūri, stebi, vertina.
Todėl ši mašina skirta stipriai asmenybei.
Tokiai, kuri nevengia žmonių žvilgsnių, o svarbiausia – nebijo, kad „Brera“ užgoš paties savininko įvaizdį.
Prototipas pakeistas nedaug
Yra automobilių, kurie gimsta tobuli. Būtent toks yra „Alfa Romeo Brera“ likimas.
Kai legendinis italų dizaineris Giorgetto Giugiaro Ženevos salone pateikė savo kupė prototipą „Brera“, parodos žiūrovai susižavėję aikčiojo ir tuo pat metu reiškė apgailestavimą: „Pernelyg gražus, pernelyg įspūdingas, kad kada nors pakliūtų ant konvejerio“.
Iš tiesų ne kiekvienam prototipui lemta tapti automobiliu. „Alfa Romeo Brera“ buvo pradėta gaminti praėjus dvejiems metams po prototipo sukūrimo, o jos išorės filosofijoje G.Giugiaro nepakeitė nieko, nebent durelių atsidarymo kryptį – ne į viršų kaip „Lamborghini“, o į šonus, kaip įprasta.
Beje, kad daili idėja tapo kūnu, dėkoti G.Giugiaro siūlė žurnalistams. Jų entuziastingi atsiliepimai apie prototipą privertė „Alfa Romeo“ laikytis pirminio dizainerio projekto.
Duoklė Milano kvartalui
Italo ausiai automobilis pakrikštytas „Brera“ skamba šiek tiek pretenzingai. Nebent tas automobilis būtų tikrai vertas įpareigojančio pavadinimo.
Ką reiškia „Brera“? Tai – vienas bohemiškiausių Milano kvartalų, kuriame yra dvi labai svarbios meno institucijos: Breros dailės akademija ir Breros meno galerija, kurioje eksponuojamos žymiausių italų renesanso meistrų drobės.
„Alfa Romeo Brera“ buvo pradėta gaminti praėjus dvejiems metams po prototipo sukūrimo, o jos išorės filosofijoje G.Giugiaro nepakeitė nieko, nebent durelių atsidarymo kryptį – ne į viršų kaip „Lamborghini“, o į šonus, kaip įprasta.
Iš tiesų „Alfa Romeo Brera“ – tikrai akademiškas dizaino kūrinys. Jam negresia pasenti ar išeiti iš mados. Priekinė mašinos dalis – šiuolaikiškai agresyvi, šeši įkypai įstatyti žibintai suteikia veržlumo ir sudaro netgi savotiško piktumo įspūdį. Trikampį skydo arba bikinio apatinės dalies formos radiatorių pratęsia vėlgi trikampiu išgaubtas variklio dangtis. Jis ilgas ir pakankamai masyvus, kaip ir dera kupė.
Žvelgiant į priekinę dalį iš šalies, ryškėja aukštai pakelta priekinio sparno linija, kuri gana rizikingai, bet efektingai jungiasi su stačiu kampu nusileidžiančia mašinos nosimi.
Puikiai suprojektuota galinė „Brera“ dalis. Trapecijos formos langas, po kuriuo G.Giugiaro į savo prototipą buvo įmontavęs galingą šešių cilindrų „Maserati“ variklį, tapo bagažinės dangčiu.
Įstrižai, 45 laipsnių kampu išlenkti galiniai sparnai suteikia mašinai grakštumo, o dailiu puslankiu nubrėžtas bagažinės dangčio kontūras – nostalgiškų sąsajų su praeities modeliais.
Kupė romantiškoms poroms
Priekinė „Brera“ dalis yra tokia pat kaip ir sedano „Alfa Romeo 159“. 183 centimetrų pločio, 137 cm aukščio automobilyje vairuotojui ir keleiviui erdvės nestinga.
Tiesa, stebina sportiniam kupė neįprastai aukšta sėdėsena.
„Alfa Romeo Brera“ skirta važinėtis vienam arba dviem. Geriausiu atveju ant galinės sėdynės galima pasisodinti vaikus, bet su sąlyga, jeigu jie dar neperžengė šeštos klasės slenksčio.
Mašinos gale ankšta, nes „Brera“ nėra šeimos automobilis. Užtat ilgoms kelionėms jis tinkamas, nes 260 litrų tūrio bagažinėje užtektų vietos porai lagaminų.
Kaip ir „Alfa Romeo 159“, prietaisų panelis tarsi kriauklė gaubia vairuotoją, nesuteikdamas keleiviui galimybių stebėti prietaisų rodmenų. Aliuminio apdaila, tradiciškai apvalūs ciferblatai, variklio paleidimo mygtukas sustiprina sportinės mašinos dvasią.
Tiktai maniakiškas noras visus mygtukus žūtbūtinai suapvalinti galiausiai pradeda erzinti: ant vairo 20 centų monetos dydžio skrituliukas padalytas į 4 magnetolos valdymo mygtukus, kuriuos nago galu užčiuopti galėtų nebent Milano manekenė.
Prastas matomumas atgal
Didžiausias vidaus interjero trūkumas, kurį miesto chaose labai greitai pajus vairuotojas, – ribotas galinio vaizdo matomumas.
Mažas bagažinės dangčio langas, simboliško ploto šoninis langas, elegantišku, bet nelabai praktišku ovalu išlenkta galinė dalis iš pradžių sukelia savotišką baimę: už mašinos kažkas vyksta, o kas – nematyti.
Apsiprasti su šiuo „Brera“ trūkumu padeda nebent filosofinis žinojimas, kad grožis visada reikalauja aukų.
Kita vertus, iš sportinio kupė, kad ir koks patogus jis būtų, beprasmiška reikalauti sedanui būdingo matomumo visomis kryptimis.
Virš galvos – dangus
Paspaudžiu ties lubų apšvietimu įtaisytą mygtuką: tarsi senoviškame kino teatre lėtai traukiasi stogo užuolaida, atsiveria Vilniaus padangė. Visas kupė stogas – stiklinis, todėl ir visas šio modelio pavadinimas – „Alfa Romeo Brera Sky Window“.
Automobilis tampa panašus į lėktuvo pilotų kabiną. Įspūdį sustiprina ir kitas apvalus mygtukas, kurį paspaudus įsijungia variklis.
O ką reiškia „Brera“? Tai yra vienas bohemiškiausių Milano kvartalų, kuriame yra dvi labai svarbios meno institucijos: Breros dailės akademija ir Breros meno galerija.
Temperamentingai nardyti tarp automobilių Vilniaus gatvėse su „Brera“ – vienas malonumas. Tai – manevringas, klusniai į kiekvieną vairo prisilietimą reaguojantis automobilis. Energingiau paspaudžiu akceleratorių, ir kupė lipte prilimpa prie kelio. Priekinė keturių svirčių ir galinė daugiasvirtė „Multilink“ pakabos gerai sugeria nedidelius nelygumus.
Neturėjau progos patikrinti, ar „Brera“ su 2,198 litro 185 AG galios varikliu tikrai įsibėgėja iki 100 kilometrų per valandą greičio per gamintojo žadėtas 8,5 sekundės. Bet kokiu atveju iš sportinio automobilio norėtųsi didesnės galios, stipresnių pojūčių.
Juos užtikrintų siūlomas 3,2 litro 260 AG galios, šešių cilindrų agregatas.
Su šiuo varikliu kupė įsibėgėja per 6,8 sekundės, ir šie skaičiai, matyt, labiau tinkami 1630 kilogramų sveriančiai mašinai.
Išbandyta versija su 2,2 litro varikliu yra kompromisas tiems, kurie trokšta gražaus, į dizaino istoriją jau įrašyto kupė už žemiškus pinigus. Bazinė šios „Brera“ kaina – 119 900 litų. Ją sudaro daugybė patogių priedų, įskaitant ir panoraminį stiklinį stogą.