Alfaklubo Forumas
Konsultacijos => Alfa Romeo 147, 156, 166, GT, GTV/916 Spider => Alfa Romeo 156 => Temą pradėjo: Leonidas 2010-08-30 14:58
-
sveiki! iskilo problemu su alfa. pora dienu uzsivesdavo labai sunkiai, o trecia niekaip. starteris suka puikiai, uztempus uzsiveda labai lengvai ir dirba gerai. diagnostika klaidu neparode, bet rode, kad kuro spaudimas vos 120bar. taip pat ir trauka atrodo mazoka kaip 100kw masinai. kaip suprantu auksto slegio siurblys turetu buti tvarkoj, nes kai uztempiu, variklis dirba normaliai, jokiu sukiu sokinejimu ar gesimu. kame gali buti problema? gal kuro slegio daviklis parejo? jei kas ka nutuokiat, patarkit=]
-
kuro slegio daviklis, uzvedus turi rodyti min 300
-
ar uzvedus ar vedimo metu? nes kiek skaiciau (jei gerai supratau is anglu), tai gali uzvesti ir apie 200bar, o po to jau siurblys nuo apsuku kelia spaudima ar kazkaip panasiai..
-
ir dar vienas klausimelis. ar pas alfas tokiu varikliu turi garsiai dirbti? neseniai as ja isigijau ir nelabai ka zina. kiek anksciau turejau dyzeliu, girdejose, bet ne taip. o alfoj svilpia zveriskai. cia reiskia, kad viskas tvarkoj ar nelabai?
-
Pas mane tai pakankamai tyliai dirba ir nemanau, kad turetu kazkas svilpti.
-
ir dar vienas klausimelis. ar pas alfas tokiu varikliu turi garsiai dirbti? neseniai as ja isigijau ir nelabai ka zina. kiek anksciau turejau dyzeliu, girdejose, bet ne taip. o alfoj svilpia zveriskai. cia reiskia, kad viskas tvarkoj ar nelabai?
Vaziuok i Alfu servisa. Nors ir JTD, bet turi dirbti labai tyliai. 8)
-
jei tepalo siurblio grandine kala (cia 100 kw varikliu daznas reiskinys), tai garso bus pakankamai. nors pats variklis kazkaip ypatingai garsiau nei kiti 5 cilindru varikliai nedirba.
103 kw jau neturi tos problemos. bent kol kas negirdejau..
mano lybros 103 kw daug tyliau dirba, nei ankstesnes 100 kw. tiesa, neseniai maciau savo ex 156 2.4 jtd, tai dirba lygiai taip pat garsiai. bet vaziavimo tai neitakoja.
-
Cia visi 100kW varikliai taip dirba del tokios grandines viduje esancios barskejimo, 103kW motore jos tiesiog nebera, nera jinai reikalinga ir 100kW motore, daug kas ja nuima, ar kazkaip ten ja perdaro.
-
dekui uz atsakymus, bet pas mane ne grandine barska (nors ir tas garsas yra, pati turbina svilpia, kartais net panasu i blow off garsa, kai begi perjungi. cia aisku jau minant. o kaip del tos traukos? i ka bent jau turetu buti panasi ta "zveriska" trauka, kaip cia skaiciau? nes sakau, man lyg kazko truksta..
-
dekui uz atsakymus, bet pas mane ne grandine barska (nors ir tas garsas yra, pati turbina svilpia, kartais net panasu i blow off garsa, kai begi perjungi. cia aisku jau minant. o kaip del tos traukos? i ka bent jau turetu buti panasi ta "zveriska" trauka, kaip cia skaiciau? nes sakau, man lyg kazko truksta..
Issivalyk visa oro padavima i varikli. Nuo pat oro filtro iki variklio, tada ziurek kaip ir kas... Bent jau benzam (T.S.) padeda toks profilaktinis pravalymas, nezinau kaip su dyzeliais, bet manau kad nepakenks...
-
nesupratau. tai tas variklio garsumas vaziuojant per didelis? ar ant laisvu?
beje grandine 100 kw ne visiems kala. teko girdeti pora atveju, kad dirba labai tyliai ir graziai varikliai, be jokiu pasaliniu garsu. o ir ridos ju buvo jau ne menkos.
jei girdi svilpima spaudziant ir panasu i blow off, tada gali but nesandarumas oro padavime, gali leist per IC. o gali ir is vis neatsirast priezasciu. pas mane lybroj tas garsas irgi yra. gerai uzmynus ir atleidus gaza. bet ant laisvu, nes vaziuojant del pasaliniu garsu jo nesigirdi. yra kazkoks snypstimas. bet oro sistema sandari. pati turba netriuksmauja ir nedumina. trauka gera, tai ir neieskau daugiau kas ten ir kaip, nes visiskai netrukdo.
o ar traukia, turetum suprasti, nes kai netraukia, tai pilnai aisku, kad kazkas negerai.
o jei tarkim sistema nesandari, tai gali ora i sona pusti ir trauka sumazeti.
-
aisku. o del traukos, tai tarkim 3 pavara ji atsiranda tik mazdaug nuo 60km/h. normalu?
-
max trauka atsiranda tada, kai pilnai uzsipucia turba, t.y. nuo 2000 rpm. tuo metu pasiekiamas max sukimo momentas ant kurio ir vaziuoja visi dyzeliai.
-
max trauka atsiranda tada, kai pilnai uzsipucia turba, t.y. nuo 2000 rpm. tuo metu pasiekiamas max sukimo momentas ant kurio ir vaziuoja visi dyzeliai.
Esi įsitikinęs, kad max sukimo momentas prie tokių sūkių?
-
max trauka atsiranda tada, kai pilnai uzsipucia turba, t.y. nuo 2000 rpm. tuo metu pasiekiamas max sukimo momentas ant kurio ir vaziuoja visi dyzeliai.
Esi įsitikinęs, kad max sukimo momentas prie tokių sūkių?
Kaip zinia musu automobiliai nera nauji, todel priklausomai nuo variklio agregatu bukles max sukimo momentas gali neatitikti deklaruojamo specifikacijose, bet NM pikas tikrai bus pasiekiamas 2K-2,5K rpm ribose. Pvz. pas mane be chipo max NM pasiekiamas prie 22XX rpm, o su chipu prie 20XX rpm (desimtuju daliu nepamenu :smilie:). Mano nuomone, pas daugeli turbininiu dyzeliuku turetu buti kazkiek panasi situacija :masina:
-
mx1, o kuo pagrista tavo abejone? juk ir knygutese taip parasyta. 100 kw nuo 2000 rpm, o 103 kw nuo 1800 rpm. bet lyboj pas man lyg jauciasi, kad kazkiek virs 2000 rpm.
tuo teko isitikinti kai 1.9 jtd ant dyno sukau. parode, kad is tikruju max momentas pasiekiamas nuo virs 2000 rpm.
veliau programiskai ta galima kazkiek stumdyt.
aegis gerai viska surase.
-
Jei girdisi svilpimas pasiziurek slanga nuo turbinos ar nera trukus.
-
O kaip patartum isvalyti tas slangas? Ar su kokiu skysciu, kad butu efektyviau? :)
-
mx1, o kuo pagrista tavo abejone? juk ir knygutese taip parasyta. 100 kw nuo 2000 rpm, o 103 kw nuo 1800 rpm. bet lyboj pas man lyg jauciasi, kad kazkiek virs 2000 rpm.
tuo teko isitikinti kai 1.9 jtd ant dyno sukau. parode, kad is tikruju max momentas pasiekiamas nuo virs 2000 rpm.
veliau programiskai ta galima kazkiek stumdyt.
aegis gerai viska surase.
Jo, viskas gerai, jokių abejonių. Pats biškį "susivėliau".
-
O kaip patartum isvalyti tas slangas? Ar su kokiu skysciu, kad butu efektyviau? :)
Nors ir vandeniu, svarbu gerai isvalyti. Gali su valikliu benzino pagrindu, atskiedeju, tik po to gerai isdziovink, kad nesubluditu apsukos. Benzininiam varikliam yra spec priemoniu droselinei sklendei valyti, o kaip su dyzeliais nezinau. tiesiog pasiieskok ko nors, sumastysi tikrai kazka.
-
karoli.. tau matyt tas ts'as i smegenis jau iauges :D
nesokineja dyzeliui jokios apsukos. ir nereikia ten nieko plauti. nera ten jokiu bedu. nebent kazkokiu budu butu "apauge" viskas viduj, kad net oras nepraeitu. bet taip gal nebuna. plovimas su pvz karbu plovikliu padetu nebent egr. ji isvalius gal ir geriau butu. o slangu geriau neplaut, nes psakui nuo kokios chemijos dar sutrukines, o tada slegis pabegs per skyles. geriau paprasciausiai pasitikrint vamzdyna ar nera kokiu pratekejimu per chamutus.
esu pats abi slangas keites (nes buvo itruke). keiciant ten nieko neradau, ka reiktu plauti ;)
egr ploviau. issivaliau visa ta bruda nuo angu, bet ir tai nepajutau skirtumo vaziuojant.
-
karoli.. tau matyt tas ts'as i smegenis jau iauges :D
nesokineja dyzeliui jokios apsukos. ir nereikia ten nieko plauti. nera ten jokiu bedu. nebent kazkokiu budu butu "apauge" viskas viduj, kad net oras nepraeitu. bet taip gal nebuna. plovimas su pvz karbu plovikliu padetu nebent egr. ji isvalius gal ir geriau butu. o slangu geriau neplaut, nes psakui nuo kokios chemijos dar sutrukines, o tada slegis pabegs per skyles. geriau paprasciausiai pasitikrint vamzdyna ar nera kokiu pratekejimu per chamutus.
esu pats abi slangas keites (nes buvo itruke). keiciant ten nieko neradau, ka reiktu plauti ;)
egr ploviau. issivaliau visa ta bruda nuo angu, bet ir tai nepajutau skirtumo vaziuojant.
Stasiau, tikrai ne iauge :) turiu jau dyzeluka neblioga nuziurejes ;)
-
Na jei pradejom apie oro sistemas, tai klausimas ar nusukus materkeles (pazymeta zaliai) atsiskirtu oro srautas (pazymeta radaunai) nuo dangtelio (pazymeta melinai) ? Pas mane materkeles prasisuke ir nebeatsisuka tai faktiskai gal kas dangteli galetu parduoti? nesbjei nusipirksiu oro srauta tai nebus kai pritaisyti :smilie:
-
Stai ir foto, sorry pamirsau prikabint ;D
-
pas mane tie varzai irgi nenori suktis, bet ju nesuku, kad nenulauzt visai. o pakeist oro srauto matuokle galima isemus tik pati davikli. nuimk fyske. tada atsuk 2 varztelius (ten lyg zvaigzdutes) ir issims pats daviklis. idek nauja, prisuk ir viskas. nereiks nieko lauzyt.
be to matau pas tave ir pati oro deze sulauzyta (auseles). per tas vietas irgi gali oro pritraukt, kas patrumpins naujos matuokles gyvenima. reiktu ja pasitvarkyti arba ieskoti srrote kitos dezes ar bent dangcio su auselesmis. gali buti sunku rast, nes dazna beda su tom dezem. ten ivores pasisuka arba ispuva varztai.
patarimas butu juos dazniau patepti.
alfoj issuko labai graziai. sutepiau.
o val lybroj teko pavargti.
-
O nieko tokio jei tik ta davikli keisiu? Patarima pirkti kartu su cilindru :smilie: O beja galima nusipikt tik pati davikli, be cilindro? Nu teks ieskot, cia neseniai sukdamas ir nulauziau :begam:
-
na, pagaliau alfa uzsiveda=] nuvariau pas meistrus, purkstukas nelaike spaudimo, visas malonumas 130lt=] na o kuro slegio daviklis ne prie ko, dabar turiu du, galiu viena parduoti, jei kam reikia 8-621-17508
-
O nieko tokio jei tik ta davikli keisiu? Patarima pirkti kartu su cilindru :smilie: O beja galima nusipikt tik pati davikli, be cilindro? Nu teks ieskot, cia neseniai sukdamas ir nulauziau :begam:
To "cilindro" nera butina keisti. pasikeisk tik paty davikli. jo kaina manau nedaug skirsis ar su cilindru ar be. Nebent kokia parduotuve dar uz ta cilindra bus uzsideje pinigu. Keisk tik pacius vidurius, jei cilindro negali nuimti.
-
Gerai, dekui uz patarimus :smilie: jei negausiu dangtelio tai pasikeisiu tik pacius vidurius ;)
-
Prikelsiu tema. :smilie: Turiu problemele. Turiu Alfa Romeo 2,4jtd 2000 103kw.Taigi p roblema: Labai jau sunkiai mano alfute kuriasi, reikia gal kokias 5 sekundes sukt starteriu kol pagriebia, ir man jau darosi gaila akumuliatoriaus. Esme yra tame, kad ji lygiai taip pat kuriasi ir silta ir salta. lygiai taip pat sunkiai kuriasi ir vasara. Buvau diagnostikoj ir man parode (kompo ekrane) kas yra negerai. taigi sukant starteriu labai letai uzkyla kuro slegis iki 120bar (tiek man sake, kad reikia, kad uzsivestu). Taigi kiekvienakart persiverciant varikliui tas slegis pakyla ir kai pasiekia 120 staigiai uzsiveda. Meistrai nesugebejo pasakyti, kas negerai, sako, gal siurblys tavo jau pavarges. Taigi is to kiek as cia esu skaites itariu du dalykus ir nezinau kuris is ju gali buti kaltas. taigi ka man patartumete pakeisti, kuro slegio davikli ar kuro slegio voztuva? o gal jau tikrai cia pacio siurblio problema. Dirzai, filtrai, tepalai ir oro srauto matuokle katik pakeisti. Dekui uz atsakymus ;)
-
Purkstukus pasitikrink dar. Gal koks mires yra.
-
Sveiki,nekuriant naujos temos parasysiu cia.Problema tokia kad salta nesikuria vos patempus uzsikuria,silta kuriasi puikiai gal kas nutuokiat kas galetu buti?Zvakes pakaitinimo gali buti kaltos ar kas rimciau?Variklis 1,9jtd dekui uz atsakymus :alaus:
-
Jap pirma tikrink pakaitinimo zvakes
-
Jap pirma tikrink pakaitinimo zvakes
jau uzsirasiau diagnostikai pirmadieniui,ziuresim ka parodys :smilie:
-
sveiki as kaip tik isprendziau besikisancio kuro slegio reguliatoriaus beda jau 10k km nuvaziuota ir tfu tfu nebeuzgesta vidury kelio :smilie: zodziu isidejau visiskai nauja reguliatoriu po savaites man nebegesdavo uzsukus rakteli o dar dirbdavo kokias 3s ir nuspaudus gaza iki dugno prie 3k rpm uzgesdavo variklis ir sunkiai uzsikurdavo. Tai viena grazia diena isemiau as lauk ji su dantu sepeteliu isploviau saliarkoj ta sieteli gerai prapuciau su kompresorium ir pries siurbli dar idejau benzinini kuro filtra atrodanti mazdaug taip: (http://www.pontiactripower.com/uploads/products/64-66_AC_Fuel_Filter__GF61P_1.jpg)
buvo abejoniu kad bus blogas pralaidumas bet viskas dirba normaliai ir nebedega jokie purkstukai. jei ka pas mane 2,4jtd 100kw
-
sveiki,pasikeiciau zvakes,visus filtrus,tepalus,nauja oro srauto matuokle,padariau diagnostika,bet neismete jokiu klaidu,kurias ismete pasalino,o ji salta vistiek be gazo niekaip nesiveda,o gazo pamaigius ir to po geru pasukimu uzsiveda...gal zinot kame reikalas? AR 156 1.9 JTD 77kw kaip manot ar verta keisti pakaitinimo rele? bet ji girdisi kad veikia kai ijungi degima.aciu uz atsakymus
-
o kuro sliegio davikli tikrinai?
-
o kuro sliegio davikli tikrinai?
taip ji ziurejo,kai dejo srauto matuokle
-
bandik rele tikrint. pas mana tokia pat beda su multipla,sunkiai kuriasi, sliegio reguliatorius naujas,kompas sutvarkitas,rodo klaida reles,bet iskart noriu zvakes pasikeis(siandien bosh uzsakiau) ziuresiu,gal reles nereikes keist:))
-
bandik rele tikrint. pas mana tokia pat beda su multipla,sunkiai kuriasi, sliegio reguliatorius naujas,kompas sutvarkitas,rodo klaida reles,bet iskart noriu zvakes pasikeis(siandien bosh uzsakiau) ziuresiu,gal reles nereikes keist:))
na bet kai dariau diagnostika (du kartus) ar nebutu ismete kompas klaidos del reles?
-
bandik rele tikrint. pas mana tokia pat beda su multipla,sunkiai kuriasi, sliegio reguliatorius naujas,kompas sutvarkitas,rodo klaida reles,bet iskart noriu zvakes pasikeis(siandien bosh uzsakiau) ziuresiu,gal reles nereikes keist:))
na bet kai dariau diagnostika (du kartus) ar nebutu ismete kompas klaidos del reles?
Man atrodo, kad rele tavo gera. O ir pasitikrint ja labai paprasta. As savo AR 2,4 be pakaitinimo uzkuriau be ipatingo sukimo prie 0 laipsniu. Gal starteris trumpina.
-
Man atrodo, kad rele tavo gera. O ir pasitikrint ja labai paprasta. As savo AR 2,4 be pakaitinimo uzkuriau be ipatingo sukimo prie 0 laipsniu. Gal starteris trumpina.
na matai,tu jas kaitinsi,ar ne kaitinsi vistiek neuzsives be gazo ir be didesnio pasukimo,o silta be vargo kuriasi is puse abaroto kaip sakoma :smilie:
-
na matai,tu jas kaitinsi,ar ne kaitinsi vistiek neuzsives be gazo ir be didesnio pasukimo,o silta be vargo kuriasi is puse abaroto kaip sakoma :smilie:
O ant uztysimo bandei uzkurt? jei stveria iskart, tai tu starteruka pasitikrink tada...
-
O ant uztysimo bandei uzkurt? jei stveria iskart, tai tu starteruka pasitikrink tada...
ne tai esme tame,kad ji uzsiveda,nereikia nieko tempti,tik ilgiau pasukti reikia starteri,paspaudineji gaza ,po kokiu 5s kai vedi tada uzsiveda ,starteri suka be problemu,nemanau kad cia tame esme...jei butu starteryje,tai ir silta masina tai pat vestusi...o cia tik kai pastovi po nakties
-
O ant uztysimo bandei uzkurt? jei stveria iskart, tai tu starteruka pasitikrink tada...
ne tai esme tame,kad ji uzsiveda,nereikia nieko tempti,tik ilgiau pasukti reikia starteri,paspaudineji gaza ,po kokiu 5s kai vedi tada uzsiveda ,starteri suka be problemu,nemanau kad cia tame esme...jei butu starteryje,tai ir silta masina tai pat vestusi...o cia tik kai pastovi po nakties
tai gal su kuro padavimo sistema kazkas- tiesiog nesandarumas. Buvo vienam biceliui pansiai kaip tau, tik dar ilgiau sukdavo starteriu. Keite atbulini voztuva, tai padejo.
-
Neatmesciau starterio, man buvo tokia pati problema, sunkiai vesdavosi rytais ir kai salciau, priezastis ta, kad starteris nebebuvo pirmos jaunystes ir sukosi dvigubai leciau, o dyzeliui tai labai svarbu, nes uzsikuria ne nuo ziezirbos, o suspaudimo ir t.t., tad greitas variklio issukimas labai svarbu, perrinkus, isvalius starteri, jis pradejo suktis dvigubai greiciau net prie -15 :)
Kitas dalykas butu gerai paziureti ar kuras atgal i baka nesubega ir ar nera oro kuro sistemoje ;)
-
pirmu numeriu ziurek starteri. o kad jis sukas dar nieko nereiskia. man buvo taspats. ryte starteriu gali sukt kol akumai nustips. o siltas puikiai kuresi. perinkau, isploviau startery ir baigesi bedos .....
-
na kaip supratau neskubet keist zvakiu pakaitinimo reles...sian buvau servise,tai man jie aiskino kad ji kalta galibut,del starterio nieko visiskai neminejo...bet diagnostika nieko neparodo todel kad kur nors laidas nutrukes...na bandysiu su starteriu ziuret...kas be lieka,vistiek jau ne viena tukstanti ikisau i ja,pardavinet kaip ir neapsimoka o ir tvarkyti keisti viska iseiles,kazkaip nzn...ir taip jau gana daug pakeiciau del to vedimosi
-
del zvakiu tai tokioj temperaturoj ir be ju kurtusi. cia ne koks golfas kad zvakes nustipo ir neuzkursi... prie kokiu - 10 gal ju jau ir reiks o kolkas net minciu neturek del zvakiu. beto jai neveiktu zvakes mestu skydelyje klaida. ziurek startery ispradziu ir man kuresi ilgai pasukus, kol pradejo visai nebesikurt... kures sest negali... o jai ir gali tai tam bake yra siurblys. pries kurdamas pora kartu ijunk ir isjunk degima. ir kura tikrai uzkels iki auksto slegio siurblio. jai nieks nesikeis imk starteri....
-
O ant uztysimo bandei uzkurt? jei stveria iskart, tai tu starteruka pasitikrink tada...
ne tai esme tame,kad ji uzsiveda,nereikia nieko tempti,tik ilgiau pasukti reikia starteri,paspaudineji gaza ,po kokiu 5s kai vedi tada uzsiveda ,starteri suka be problemu,nemanau kad cia tame esme...jei butu starteryje,tai ir silta masina tai pat vestusi...o cia tik kai pastovi po nakties
Man buvo panasiai, tai teko pasikeisti auksto slegio kuro siurbli, ir bus viskas OK :) Dabar kaip bite kuriasi
-
buvo ir man tas pats 98m 1.9jtd kol nepakeiciau siurblio (auksto slegio-ne bake)problema dingo.
-
Mano Lancia Lybra 03' 1,9jtd ir nesikurdavo, sukdavo, bet negriebdavo. Padėjo siurblio remontinis komplektas. AlfaRS servise pakeitė ir viskas, bėdų kaip nebūta.
-
buitiskai kalbant kazka dare su kuro slegio reguliatorium :D
-
buitiskai kalbant kazka dare su kuro slegio reguliatorium :D
Čia ta prasme tu apie mano atvejį?
-
Mano Lancia Lybra 03' 1,9jtd ir nesikurdavo, sukdavo, bet negriebdavo. Padėjo siurblio remontinis komplektas. AlfaRS servise pakeitė ir viskas, bėdų kaip nebūta.
domina ar tie siurbliai remontuojami (prie motoro kur yra)nes kiek klausiau tai sako kad neremontuojami.Aciu uz teisinga pasisakyma
-
Mano Lancia Lybra 03' 1,9jtd ir nesikurdavo, sukdavo, bet negriebdavo. Padėjo siurblio remontinis komplektas. AlfaRS servise pakeitė ir viskas, bėdų kaip nebūta.
domina ar tie siurbliai remontuojami (prie motoro kur yra)nes kiek klausiau tai sako kad neremontuojami.Aciu uz teisinga pasisakyma
Man AlfaRs servise jį tvarkė, keitė senas gumytes, taip vadinama remontinį komplektą keitė. Nes jis leisdavo dyzeli, salone buvo jaučiamas dyzelio kvapas, kadangi jis leidžia dyzelį nesusidaro reikiamas spaudimas užkurti automobiliui, starteris suka lengvai apsukos lyg ir pakyla kažkiek bet nepagriebe nei per kur. Po remonto automobilis užsivedė prie -26. Beje prie to pačio pakeitė ir diržus nes jau buvo tragiškos būklės. Sumoj gavosi 830lt.
-
buitiskai kalbant kazka dare su kuro slegio reguliatorium :D
Čia ta prasme tu apie mano atvejį?
taip
-
taip
Nelindo prie jo. Buvo viena iš versijų, bet naujas reguliatorius kainavo 300lt, ir nebuvo aišku ar jis tiksliai kaltas. O siurblys aiškiai leido dyzelį, todėl pradėjo nuo siurblio, jį sutvarkius baigėsi visos nesąmonės, taip, kad jis buvo geras.
-
Ir pas mane pradejo smirdet per salcius. Atsilo ir nebesmirdi. Apziurejau slangutes, nu lygtai nebega niekur. Taip ir nesupratau pro kur dyzelis sunkiasi.
Bet pagalvojau nu pro kur per siurbli gali varyt lauk dyzelina. Juk jis visas uzdaras.
-
Sveiki noreciau suzinoti kaip surasti kuro slegio davikli kur jis stovi mazdaug, dekui :)
-
Sveiki noreciau suzinoti kaip surasti kuro slegio davikli kur jis stovi mazdaug, dekui :)
slegio daviklis yra ant common rail "vamzdzio"
-
Aiskiau gal galima?
-
Aiskiau gal galima?
vienas purkstuko vamzdio galas isuktas i ji