Norėčiau galbūt nuliūdinti, o gal tik išsklaidyti iliuzijas, kuriose kai kurie gyvena. Nieko asmeniško.
Pasirinkimai perkant bet kokį automobilį (nebūtinai Alfą) gana aiškūs:
1. Automobilis brangus, nes maža rida, nereikalauja remonto, nes dar originalūs mazgai tarnauja, kėbulas tvarkingas, nes buvo mažai eksploatuota. T.y., Savininko pinigai sukišti perkant naują mašiną, natūralu, kad noris atgauti kaip įmanoma daugiau. Perki brangiai, bet gražią ir tvarkingą.
2. Automobilis brangus, nes jo rida normali pagal amžių, savininkas prižiūrėjo ir tvarkė mech. mazgus, kurie atidirbo savo, galbūt dažė kėbulą, kuris eksploatuojamas irgi dėvisi. Pinigai sukišti į mašiną + remontus. Perki brangiai, bet gražią ir tvarkingą, žinai, kur kišti pinigų bent jau kurį laiką nereikės.
3. Automobilio kaina sąlyginai normali lyginant su rinkos kaina, automobilis prižiūrėtas, bet jo didesnė rida. Žinai, ką perki, jau gali tikėtis kažkokių problemų artimiausiu metu. Taigi rizikuoji ir tyliai numanai, kad gali tekti kišt pinigus.
4. Automobilis kiek pigesnis nei rinkos kaina, ko gero turi, mechaninių ar kėbulinių defektų, kurių savininkas nenori tvarkyti, nes nenori daugiau investuoti o tu perki su mintim, kad tuos defektus susitvarkysi (tikiesi, kad pigiai, tikėtinai nori neperlipti 3. punkto automobilio savikainos).
5. Automobilis su labai rimtu defektu, kėbuliniai/mechaniniai - kas lemia, kad ji žymiai pigesnė nei rinkos kaina. Rizikuoji, galbūt pasiseks, ir tuos defektus pavyks sutvarkyti pigiai, o gal ir nepavyks. Tikiesi neviršyti 3., 4. punkto biudžeto.
6. Automobilis su labai didele rida, nujotas, praktiškai važinėjantis lavonas. Kaina panašiai kaip 5. Tikiesi susitvarkyti ir važiuoti toliau, bet remontams galo nematai, nusipirkęs visiems aplink stumi, kad Alfos byra.
7. Automobilis tvarkingas, maža rida, viskas sutvarkyta, neturėjusi jokių įvykių, kaina mažesnė nei rinkos. Na atsiprašau, tokių atvejų pasitaiko labai retai, dažniausiai arba pardavėjas nenusimano, arba jam mašina asocijuojasi su žmona, su kuria ką tik išsiskyrė, arba kažkas visgi blogai.
Kiti svertiniai dalykai yra variklis, komplektacija, kurie gali lemti, kad būsi pasiryžęs mokėti daugiau/mažiau, nepriklausomai nuo šių punktų.
Galbūt atrodo, kad Alfa 159 už 7.5k euro yra daug, bet, tiesa yra tai, užsienyje TI Q4 už 7.5k sumą būtų paimta per dieną, gal dvi, jei atokesniame kampe. Aš žinau, nes stebiu tą rinką. Lietuvoje mašinos yra pačios pigiausios visoje Europoje, kad ir pro kur bežiūrėsi, todėl lietuvaičiams įpratusiems matyti naujesnes mašinas pigiai, tiesiog nekyla ranka mokėti tiek pinigų, nes juk geras naujesnis golfas už tiek išeina.
O lietuviai veža 4., 5., dažniausiai 6. punkto mašinas, nes kitų tiesiog neįperka, kas yra normalu, nes mes esame skurdesnė, bet užtat darbšti tauta ir gebame viską suremontuoti. Tik yra vienas bet. Jei jau perki mašiną Lietuvoje, ji ateina iš trečių/ketvirtų rankų (nebent pirkta Lietuvoje iš salono), o tai dažniausiai reiškia, kad ji praeityje turėjo kažkokių problemų nes kitaip Lietuvoje nebūtų atsiradusi, taip, kad net jei ir turi pinigų - 1., 2. varianto tikėtinai nenusipirksi (nebent parvarysi iš užsienio), jei neturi - sukandęs dantis perki tai, kas yra ir tai, ką gali sau leisti (užsimerkdamas prieš esamus defektus), arba stumi forume ant visų apžiūrėtų / parduodamų, nes matai baisus visi lavoniniai parduodami.
Tiesa, TI tikrai turi daug skirtumų palyginus su paprasta, nežinau, kaip tamsta čia jau žiūrėjote.
Aš tą 159 Q4 TI apžiūrėjau, taip ji toli gražu nėra ideali, rankų reikia pridėti, bet kaina jos tikrai nedidelė lyginant su kitų TI Q4. Dėl Niutonų pabėgimo siūlau prasivažiuoti su bet kokia kita Q4 palyginimui, suprasi, kad tie niutonai ant visų keturių ratų pasiskirsto+svoris gerokai didesnis už paprastą, dėl to nėra to prispaudimo prie sėdynės. Rašau iš patirties, ne iš teorijos, turiu 156 ir Crosswagon su tuo pačiu varikliu, turėjau 159 2.4 paprastų ir Q4, išvada ta pati.
Ir pabaigai, automobilis niekada nebuvo gera investicija, net gi ir tie šventieji VW/Audi/BMW. Prisimink, kiek 2008 m. kainavo anie modeliai ir kiek kainuoja dabar. Skirtumas gal ir bus iki 500e lyginant su Alfom, bet po tie laiko jau retas kuris automobilis apskritai yra vertas dėmesio.