Pasigedau apibendrintos informacijos apie 159, tai padarysiu šiokį tokį apibendrinimą pats (gal ją kiti gali papildyti ir kabinam žinute temos viršuje?):
1. Varikliai - benzinai visi blogi (dėl konstrukcinių trūkumų ir komplektuojamų detalių broko), išskyrus 1750 Turbo Benzina (TBi) variklį, t.y. 159 modelis yra patartinas su dyzeliniais varikliais.
Dyzeliniai varikliai didesnių bėdų kaip ir neturi (papildykit mane jei klystu). Toliau jau pasirinkimas pagal kišenę ir norus.
2. Greičių dėžės - mechaninės, automatinės (Aisin AWTF-80SC) ir yra naujesniuose modeliuose "Selespeed" (ar buvo parduodama visose rinkose?).
Mechaninės greičių dėžės su 1,9 varikliais laiko ilgai ir nuobodžiai, o vat su 2,4 varikliais - kaip pasiseks - labai priklauso nuo važinėjimo stiliaus, bet bendra praktika rodo, kad dažnai tarp 100-200 Kkm reikia pasikeisti sankabą su diskatoriumi, kad kainuoja ~1000 eurų. Automatinės dėžės irgi didesnių problemų nekelia, tačiau dežės riba yra 440 Nm sukimo momentas, o 2,4 variklis turi 400 Nm, taip, kad dežė yra "ant ribos". Apibendrintai - jei renkatės 1,9 variklį, renkatės ir pageidaujamą dėžę bei važinėjat ilgai ir laimingai. Jei renkatės 2,4 variklį - dėžę taip pat rinkites pagal norus, nes gedimo atveju tiek automato, tiek sankabos remontas kainuos panašiai. Čia net automatas gal laimi ir labiau, nes dažniausiai pasitaikantis automato gedimas - el. blokas, kas remontuoti kainuoja +/- ~600 eur. (Pataisykit/papildykit)
3. Važiuoklė - kažkaip mažai informacijos, nors iš forumo lyderių komentaro, kad "važiuoklė kaip tanko" galima pasidaryti šiokias tokias išvadas. (Pataisykit/papildykit)
4. Elektra. Specifinių problemų šis modelis kaip ir neturi. Visi gedimų atvejai dažnai būna individualus ir tikriausiai susiję su prieš tai buvusiai šeimininkais bei eksploatacijos ypatumais. (Pataisykit/papildykit)
5. Kėbulas. Su antikorozine apsauga/cinkuotas, specifinių problemų neturi. Jei automobilis nebuvo daužtas, nusipirkę Lietuvoje pasidarykite dar kartą antikorozinį ir važinėsit ilgai bei laimingai.
6. Komplektacijos - Progression, Distinctive, Exclusive ir Turismo Internazionale (TI). Pirmoji - bazinė, TI - aukščiausia įmanoma. Kas jose yra, ir kokie skirtumai - gūglinkit patys.
Mažos smulkmenos eksploatuojant:
jei daugumos auto tepalą galima imti betkokį, atitinkantį tam tikrą ACEA specifikaciją, tai su Alfa šito nerekomenduoju, paaiškinu kodėl. Pvz. mano mėgstamiausias brandas - Liqui Molly, visiems mano turėtiems ir turimiems automobiliams siūlo gal 6-7 tepalo rūšis, tuo tarpu norimos Alfos varikliui siūlo vieną, ir tą, neatitinkantį gamintojo nurodytų specifikacijų (konkrečiai - 2,4 varikliui, kuris eina su DPF filtru siūlo tepalą, sukurtą būtent varikliams be DPF
), ką jau kalbėti apie tai, kad beveik joks gamintojas neturi Fiat approve'into sertifikato. Aišku daug žmonių gali pasakyti "px, seni varikliai, tiks betkas", tokiems kaip aš tai tokie patikinimai nepraeis.