Automobilis: AR 156 2.0 TS 110kw, 2002 m.
Pradėsiu nuo to, kad automobilis visada turėjo tokią problemą: užvedus šaltą automobilį, kuris pvz buvo paliktas per naktį ar panašiai, jis visada pradėdavo dirbti netolygiai, buvo girdėti tokie net nežinau kaip pavadinti, "klegesiai", švelnus "šaudymas" per duslintuvą. Bandant su juo važiuoti šaltu, automobilis dreba, taip savotiškai kratosi, būna juntamas traukos trūkumas iki ~2,5k apsukų (ypač judant iš vietos), jei viršiji tas apsukas, tiesiog atrodo, kad prarauna ir jau važiuoja normaliai. Kai variklis pasiekia didesnę temperatūrą, t.y bent apie 70c ar panašiai, variklis panašu, kad dirba tolygiai, nebūna jokio to "šaudymo" iš duslintuvo. Dar paminėsiu, kad judant su juo iš vietos šaltu ir "uždrožiant" užsidega variklio lemputė, kuri po kelių užvedimų užgęsdavo (niekad su jokiu kompu neteko pažiūrėt kas per klaida). Išsigooglinau, kad TS'ai turi tokią problemėlę, jog dėl tam tikrų priežasčių žvakės mirksta tepale, dėl to nebūna traukos, ji atsiranda mašinai pašilus. Apsilankius Autofficina servise (buvo daryta mašinos remonto sąmata), jie kategoriškai neteigė, kad pakeitus žvakes viskas pasitaisys teigiamai, bet nuo jų vertėtų bent jau pradėti, nes jos tikrai mirksta tepale dėl blogos vožtuvų dangtelio tarpinės. Kadangi automobilyje buvo rasta kitų trūkumų, šito dalyko netvarkiau iki šiol, galvojau pratempsiu iki žiemos, kada minėta problema labiau trukdo (kuo labiau įšalęs automobilis - tuo labiau jaučiasi tas traukos trūkumas) ir tada pataisysiu.
Dabar pereikime prie dabartinės situacijos. Minėjau, jog "uždrožiant" šaltą automobilį, iššokdavo variklio lemputė, kuri visada po kelių užvedimų dingdavo. Taigi, kažkur prieš savaitę automobilyje užsidegusi variklio lemputė degė pastoviai, nebuvo nė vienos akimirkos, dienos kad ji dingtų. Na, ir šiandien apturėjau situaciją, jog kylant į kalniuką (su automobiliu prieš tai mieste nemažai važinėjau, jis nebuvo šaltas, trauka buvo įprasta kaip visada) pajaučiau, jog trūksta traukos, ir kadangi jis yra įšilęs turėtų traukti geriau. Tada staiga pradėjo mirksėti variklio lemputė, važiavau atsidaręs langus, pajutau savotišką benzino ir uždegtos petardos kvapą (matyt padegintas tepalas ar panašiai). Sustojęs ir užgesinęs variklį išsitraukiau tepalo lygio matuoklį, ir iškart pajutau nuo jo einantį benzino kvapą, atsukus variklio tepalo įpylimo anga ir prikišus nosį, jautėsi irgi benzino kvapas. Taip pat pasirodė, jog tepalo yra mažiau negu turėtų būti, nes dar prieš keletą dienų buvau šiek tiek dasipylęs. Prikišus galvą prie užkurtos mašinos duslintuvo, iš jo, panašu, kad nesijaučia beveik jokio benzino kvapo, bet atrodo, kad išeina didesnis kiekis išmetamųjų dujų nei įprastai (dėl pastarojo dalyko realiai negaliu 100% garantuoti) ir jos labiau primena vėlgi kažkokio deginto tepalo kvapą. Taip pat verta paminėti, jog nors ir mašina įšilusi, atsirado toks pat mašinos "klegėjimas" kai ji būna šalta ir jis nedingsta. Ant neutralios pavaros apsukos nekrenta, laikos ant tiek kiek ir turi - 0.8. Pavyko parvažiuoti iki namų (apie 13 km). Visiškai jautėsi, kad dingusi didžioji dalis traukos, į ne patį didžiausią kalniuką sunkiai važiavo ant 4 pavaros 60km/h greičiu, "uždrožiant" iki 4k apsukų vėl pradeda mirksėti "check engine" indikatorius.
Atrodo, parašiau esminius faktus ir norėjau pasidomėti, gal kas susidūrėte ar šiaip įtariate, kame problema čia galėtų būti? Automobilis turi ir kitų trūkumų, tai tiesiog abejoju ar man tikrai apsimokės taisyti šitą defektą, nes įtariu, kad jis yra nemažas.
Iš anksto dėkoju už atsakymus.