čia ne vien sintetikos kiekis apsprendžia, ar jūsų variklis gyvens sveikai, čia alyvos klampos/kokybės rodikliai lemia variklio darbą.
5w40 pusiau sintetika nežinau ar yra, automatiškai tai bus "pilna" sintetika, katra bus brangesnė už pusinę 10w40. (jos bus didesnis temp diapazonas).
jei alfa žiemos nemato, pagyvenus ir stovi šiltai garaže, tai gal ir nebus didelės naudos iš 5w (bet nebus ir nieko bloga). bet kai turim tokia nuostabią žiemą, tai su 10w biškeli jau riba.
sustingus 10w alyva bus "kietesnė" už 5w, tačiau prie darbinės temp jos bus vienodos klampos, jei tai SAE 40 (klampa 12,5-16,3 cst ribose).
yra mitų vis dar nesugriautų ir nepatvirtintų, kad pasidevėjusiam varikliui, naudojant 5w(0w) alyvą, ji sunksis per susitraukusio variklio tarpelius, nes metalas šaltyje traukias ir didėja tarpai (?), ko pasekoje reik `tirštesniės smalos`- 10w, bet įšilus varikliui esant alyvos temp 100C jam bus vienodai, ar ten sintetinė 0w40, ar pusiau 10w40.
taisykit mane jei klystu.
apie alyvas yra diskusijos KITOS KONSULTACIJOS skily