Alfa Romeo Pirkėjo Vadovas
Vis daugėjant Alfa Romeo 156 pirkėjų, forume kyla daug tokių pačių klausimų - kokie šio modelio minusai, į ką atkreipti dėmesį perkant?
Šiuo aprašymu pasistengsiu apžvelgti, į ką atkreipti dėmesį, perkant puikų automobilį - Alfa Romeo 156!
1. Priekinės viršutinės pakabos svirtys.
Jei važiuojant nelygiu, duobėtu keliu, priekyje girdisi girgždėjimas, vadinasi priekinėms viršutinėms pakabos svirtims artėja paskutinioji. Dažnai netgi atrodo, kad girgždėjimas sklinda iš priekinės panelės, tačiau tai - viršutinės svirtys.
Supurškus gumines dalis WD40 ar panašiu tepalu, kuriam laikui girgždėjimas gali dingti, tačiau neilgam, svirtis teks keisti. Restauruoti neapsimoka ir nelabai kas imsis, nes svirtys aliumininės.
Kai kas net įpurškia tepalo tiesiai į gumines dalis su medicininiu švirkštu, tačiau tai irgi padeda neilgam.
Jei svirties šarnyras dar geras, galima pasikeisti tik abu sailentblokus, jų yra pirkti atskirai.
2. Variklio paskirstymo diržas.
Perkant būtinai pasidomėkite, kada keistas variklio paskirstymo diržas ir paprašykite tai įrodančių dokumentų. Oficialus diržo resursas, pagal aptarnavimo knygelę- 120.000 km arba 3 metai (diržas keičiamas atėjus vienai iš šių dviejų sąlygų), tačiau automobiliui ilgai stovėjus ar važinėjant prastomis sąlygomis, diržą reikia keisti kas 80.000 ar net 60.000 km. Būtinai patikrinkite ir vadinamą aksesuarų diržą, sukantį generatorių, kondicionieriaus kompresorių. Nepataupykite ir pakeiskite įtempėjus kartu su diržu.
Taip pat, keičiant diržus, rekomenduojama kas 6 metus/120000km pasikeisti ir vandens pompą.
3. T.Spark variatorius
Viena dažniausiai pasitaikančių problemų - garsus variatoriaus darbas T.Spark modeliuose. Važinėjant mieste trumpais atstumais, naudojant blogus tepalus ar juos nelaiku keičiant, variatorius blogai tepasi ir laikui bėgant pradeda skleisti garsą, panašų į dyzelinio variklio darbą. Iš pradžių garsas gali atsirasti tik užvedus šaltą variklį. Vėliau gali būti girdimas ir varikliui įkaitus. Tvarkingas T.Spark variklis neturi skleisti jokio įtartino garso, netgi ką tik užvedus!
Modeliai išleisti po 2000 m. balandžio mėn., turi naujesnio modelio variatorių, kuris tarnauja žymiai ilgiau. Važinėjant, kai variatorius blogas, nieko baisaus neatsitiks, tačiau jausis galios sumažėjimas visame apsukų diapazone, padidės kuro sąnaudos.
Naujo variatoriaus kaina - apie 500 Lt.
4. Žvakės
T.Spark modeliuose naudojamos 8 platininės žvakės. Jei jaučiate netolygų variklio darbą, prastoką trauką, to pasekmė gali būti ir senos variklio žvakės. Oficialus žvakių resursas - 100.000 km.
Lietuvoje nesunkiai galima įsigyti NGK žvakių pakeitimui.
5. Oro pagalvių gedimo lemputė
Dažnai perkamuose automobiliuose dega oro pagalvių gedimo lemputė.
Blogiausiu atveju, oro pagalvių fiziškai gali nebūti dėl patirtos avarijos, geriausiu - valdymo kompiuteryje esanti klaida, kurią reikia ištrinti. Kartais lemputė užsidega net pervažiavus gilią duobę.
6. Oro srauto matuoklė
Taip pat viena dažniausiai pasitaikančių Alfa 156 bėdų. Oficialus matuoklės resursas - 100.000 km. Jei automobilis sunkiai įsibėgėja, jaučiamas galios trūkumas net prie aukštų apsukų - kalta oro matuoklė. Visiškai sugedus matuoklei, varikliui dirbant laisva eiga, stipriai šokinėja variklio apsukos. Naujos oro matuoklės kaina Lietuvoje: 250-500 Lt.
7. Termostatas
Gana dažna bėda, pajuntama atėjus šaltam metų laikui. Užsikirtus termostatui, variklio temperatūra nepakyla iki darbinės, taip mažėja variklio resursas, didėja kuro sąnaudos. Esant tvarkingam termostatui, temperatūros davikliui ir rodyklei, įšilus varikliui, variklio temperatūra turi būti apie 90 laipsnių.
Kai kuriuose 156 modeliuose temperatūros rodyklė rodo realią temperatūrą, t.y. svyruoja 75-90 laipsnių ribose (atsidarant - užsidarant termostatui).
Termostatą lengva patikrinti: užvedus šaltą variklį, šlanga, einanti į radiatorių ir radiatorius, kurį laiką turi būti šalti, tuo metu veikia taip vadinamas mažasis cirkuliacijos ratas.
8. Šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai
Ankstesniuose Alfa 156 modeliuose šoniniai veidrodėliai buvo dažyti juodai.
Veikiami nepalankių oro sąlygų jie pradeda oksiduotis, kelti dažus. Tenka juos dažyti kėbulo spalva. Vėlesnėse versijose, dažant veidrodėlius kėbulo spalva, problema dingo.
9. Durelių vyriai
Neatsargiai elgiantis su durimis, dažnai išlūžta vidiniai danteliai, fiksuojantys atidarytas duris. Tada girdimas trakštelėjimas atidarant duris, jos nesifiksuoja atidarius pilnai. Atkreipkite į tai dėmesį perkant.
10. Rūdys prie priekinio stiklo
Atkreipkite dėmesį į stogo būklę prie priekinio stiklo gumos. Ankstesniuose modeliuose ten mėgsta įsimesti rūdelės.
11. Selespeed
Iki 2001 metų Selespeed pavarų dėžės nepasižymėjo patvarumu. Po to buvo padaryti keli konstrukciniai pakeitimai. Jei norite Selespeed, geriau rinkitės versiją po 2001 m.
12. 2.4 JTD turbina
Antros kartos 2.4 JTD turbina turi nedidelių bėdų, todėl atlaiko tik apie 180,000 km ridą. Jei norite pirkti 2-os kartos 2.4 JTD (iki 2001 m. 136 AG), geriau pirkite su pakeista ar restauruota turbina. 3-ios kartos 2.4 JTD (150 AG), šios problemos neturi.
Tiek pradžiai, bus dar
T-Spark