Alfaklubo Forumas

Konsultacijos => Alfa Romeo 33, 75, 145/146, 155, 164 => Alfa Romeo 145/146 => Temą pradėjo: kunigas 2011-02-10 19:08

Antraštė: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-02-10 19:08
Sveiki, AR145/146 mylėtojai/turėtojai.
Turiu bėdą su savo automobiliuku ir noriu pasikonsultuot. Manau, blogas lambda zondas. Bent jau visą laiką maniau. Noriu paklaust, ar esat kas į 1,4L dėję neoriginalią (t.y. universalią) lambdą ? Kaip suprantu, tinka tik originali. Bet gal vis dėlto kas esat bandę kitą variantą ?
Be to, paskutiniu metu pradedu galvot, ar tikrai lambda kalta.. Gal yra Kaune geras žmogus su 145 1,4L, kuris pasiryžtų eksperimentui sukeist lambdas? :D
O šiaip, ar gali būt, kad atjungus zondą lyg ir dingsta gedimo simptomai, bet problema lieka (kažkur kitur) ? Ta prasme, ar įtakoja lambdos darbas ką nors, kad tik ją prijungus pasirodo gedimo požymiai ? Ar tai jau yra 100% lambda zondo kaltė ir nereikia sukt galvos ?
Iš anksto dėkui už nuomones :)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: PiPPas 2011-02-10 19:24
http://www.alfaracing.lt/servisas/

 Nuvaziuok, prijungs prie kompo ir labai aiskiai matysis ar lambda veikia ar ne.

 Pagal ka sprendi, kad yra blogas lambda zondas?? Labai smalsu suzinot, kokiu budu tokia nuomone susidarei. 8)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-02-10 19:53
Seniai galvoju apie diagnostiką. Tik vis neapsisprendžiu. Jei žinosiu tiksliai, kad lambda, tai ją keisiu ir sutaupysiu pinigų, kuriuos išleisčiau servise  :smilie: o jei vis dėlto ne zondas kaltas, tai tada pirmyn į diagnostiką aiškintis ;)
Nusprendžiau visų pirma dėl to, kad ją atjungus viskas yra gerai :D bet nesu tikras, dėl to ir klausiau šitoj temoj dėl įtakos kitiem aparatam. O prijungus lambdą važiuojant dinginėja gazas (trauka), dūmų kiek daugiau meta ir ryja daug kuro. Bet gal čia gali būt kas nors su oro padavimu ? Jei lambda atjungta, kuro/oro santykis didelis ir gedimas nesijaučia, o prijungus lambdą, padidinamas oro kiekis ir jo negavęs variklis springsta ? Ar taip nebūna ?  :smilie: Aš nelabai išmanau, tik bandau logiškai galvot, tad taisykit mane  :smilie:
P.S. užkūrus ant laisvų apsukų pagęsta kartais (tiek su lambda, tiek be jos). Ar tai gali turėt įtakos lambdai ? Manau, čia tik koks laisvų rpm daviklis ir jis ne prie ko (nors, vėlgi, gali būt kas nors su oro padavimu). Ar klystu ?
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-14 17:17
Buvau diagnostikoj, tai patvirtino, kad blogas zondas, o visa kita kaip ir normos ribose. Nusipirkau lambdą, pakeičiau, viskas lyg ir susinormalizavo, kosminės kuro sąnaudos irgi baigės..
Tik va tas gęsimas ant laisvų, užkūrus šaltą variklį, išliko. Kaip suprantu, gali būt užsinešęs laisvos eigos vožtuvas (ar kaip jis ten vadinas) ? Gal jį galima tiesiog išsiimt ir pravalyt ? Jei kas bandėt, ar sunkiai jis išsiima ir ar bus naudos jį pravalius ?
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kreazot 2011-04-16 05:26
Sveiki!
kunigas,o koki liamda pirkai? Ar universalini,ar originala?
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-16 12:43
'universalus' zondas buvo įdėtas, kai pirkau mašiną. dėl to ir teko keist. pirkau originalų, titaninį NTK.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: David 2011-04-17 11:39
Kiek suplojai jei ne paslaptis? Nes manau man ir reik keist nes 100KM 12L jama :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: levarle 2011-04-17 13:29
NTK lambda zondas berots nera butent tas, kuri gamykloj i AR montavo, t.y. nera orginalus :) kazkur buvau rades informacija, i kurias markes gamykliskai buvo ir yra montuojami NTK zondai... bet praejusia vasara keiciau zonda, orginalaus negavau, tai pirkau ntk ir kuo puikiausiai veikia :) eolte sumokejau apie 170lt
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-17 20:24
12 dar nėra taip baisu.. mano žiemą ėmė beveik 14l.. :D
na taip, NTK tai ne ta, kurią montuoja gamykloj. bet jinai yra tokia pat - titaninė ir pagal visus parametrus atitinka. o dėl kainos čia jau priklauso nuo variklio. mano 1,3 boxeriui kaina 450lt (gamyklinis zondas gal 700lt) :smilie: bet kitų variklių pigesnės, va kaip ir sakė kolega ;)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: David 2011-04-17 22:21
450 :o labai, labai.. Vos ne masinos kaina  :angry:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-17 22:32
o pas tave irgi boxeris 1.3 ? na tada laukia didelės išlaidos.. :smilie: nors dar kaina gali ir nuo metų priklausyt, jei tavo naujesnė. bet kokiu atveju, kai benzino kainos dabar tokios, tai, manau, kad ganėtinai greitai ir tie 450lt atsipirks, nes man sąnaudos sumažėjo nuo 13,5 iki 9,5.. 8)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-20 15:09
12 dar nėra taip baisu.. mano žiemą ėmė beveik 14l.. :D
na taip, NTK tai ne ta, kurią montuoja gamykloj. bet jinai yra tokia pat - titaninė ir pagal visus parametrus atitinka. o dėl kainos čia jau priklauso nuo variklio. mano 1,3 boxeriui kaina 450lt (gamyklinis zondas gal 700lt) :smilie: bet kitų variklių pigesnės, va kaip ir sakė kolega ;)

Kunigas iskur ce toki varikli istraukei ? o  zondo kaina tai afiget ir :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: KLIFF 2011-04-20 15:36
Nesamone, kad lamda vos ne caro laiku varikliui tiek kainuotu, man atrodo kazkas is taves daug uzsidirbti bando :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: PiPPas 2011-04-20 15:37
Kunigas iskur ce toki varikli istraukei ? o  zondo kaina tai afiget ir :D

 Nu dar pasakyk, kad 1.3 boxerio nebuvo, tai visai jau... :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-20 16:46
geras nezinojau ,kad 145/146 turejo 1.3 boxeriuka , nors autodata tokio nerodo
, bet kaina tai tikrai lemdos perlenkta
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-20 16:48
 betai idomus dalykas  tas 1.3 boxeris  pagal cc ce jau 1.4  butu :D speju  gali but pas vienus vienaip bus reginta pas kitus kitaip
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: KLIFF 2011-04-20 19:00
betai idomus dalykas  tas 1.3 boxeris  pagal cc ce jau 1.4  butu :D speju  gali but pas vienus vienaip bus reginta pas kitus kitaip
Principe turetu vadintis jau 1.4, tas 1351 :)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-20 23:33
 tai speju ce regitros menas :) galetu patis nors karta pazet ka raso , turetam peze  buvo  pagal dokus 1.9dyzelekas, o atidarius kapota buvo hdi, pagal rasomus kw ju  ir hdi :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-21 17:09
nu čia kaip kur.. vienur rašo 1.3, kitur - 1.4 (net ir manuale rašo "1.3/1.4"). o pas mane ir ant pačios mašinos galo yra užrašyta būtent 1.3. atrodo gan originaliai, nors čia gal ir maximoj nusipirko tą užrašą koks buvęs savininkas.. :D
o dėl zondo kainos taip jau yra.. jis vieninteliam šitam modeliui tinka, dėl to brangus :smilie:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-21 21:25
kunigas yra elementarus dalykas  jaigu kunatura  1349  tada   butu 1.3 jai 1351 tai jau 1.4  o   is kur toke kosmine kaina istraukiau tai neisivaizduoju ,  ir kas yra originalkas  o kas nea  ?  jai  jis  pritaikytas tavo auto   tai viena, o unuversalus    nuo 159 lt kiek domejausi kainuoja, stebuklu nebuna ir ne vienas turi toki boxeri :)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-22 16:33
Na neįsižeisk, bet ne tau mane mokyt apvalint ;) aš tiesiog kalbu apie gamintojo skelbiamus duomenis (manuale ir ant mašinos). o dėl zondo, tai jau čia tavo reikalas, jei tu nori dėt 'universalų'. mano varikliui 'universalus' tiesiog netinka :smilie:
peace :alaus:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-24 00:12
Na neįsižeisk, bet ne tau mane mokyt apvalint ;) aš tiesiog kalbu apie gamintojo skelbiamus duomenis (manuale ir ant mašinos). o dėl zondo, tai jau čia tavo reikalas, jei tu nori dėt 'universalų'. mano varikliui 'universalus' tiesiog netinka :smilie:
peace :alaus:

 tai jai moki apvalint  tai ir supranti,kad  variklis tox ir ne kitos,o iskur lupi  ta 1.3 nezinau , kitas dalykas viskas ten tinka  ir apskriotai boxeris  geriau sukas  su atjungta lemda , sitas isbandyta  dar su 33 :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2011-04-24 09:05
nu nu klausau įdėmiai apie eksperimentus su atjungta liamda. verta, neverta ir ar bus naudos :)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: David 2011-04-24 12:37
Jauciu vera :D Eis kaip zveris nuo kalno ir turesi backa kuro priekabuteje veziotis :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-24 22:43
 nu kuro  gal kokiu litriuku ar dviem ir palapnoja daugiau  boxeris, bet jau mano ts  tai  nepasakyciau, lemda atjungta  gal  2 metai  ir vidutines kuro sanaudos yra api 9 l   trasoi savaime aisku maziau,o 164  ne toke ir maza  :D o  kitas kuriozinis variantas buvo su chatuko  33 kur buvo atjungta lemda, ir  pakeitus varikli  vel ja atjungem nes  zymei smagiau sukos. taip ar taip is opozicinio variklio ekonomijos  nebus o ipac dar is 1.4 :D

bet vel skirtingi ecu skirtingai reguoja ir gal but rezervini  programos nustatymas  kitaip dirba, tad  pameginkit  ir rasykit
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: David 2011-04-25 13:05
Nu as tai nezinau su 21L dar bake pius buvo kokie 3 ar 4L tai nuvaziavau trasoj 264 KM :) Ir batai..
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: TAXI 2011-04-25 16:01
As su saviske 1.6 boxer va per paskutini matavima su 20l nuvaziavau 350km
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: David 2011-04-26 17:09
Tu daugiau :) Nu as katolika isrezes.. :D Bet nemanau kad del jo gali buti tokios dideles kuro sanaudos pas mane :D

DEL LEMBDOS ATJUNGIMO : Atjungiau lembda ir sest lekt ir ziuret kaip kazkas sake kad geriau traukia be jos..
Traukos pirmu begiu ir tai ne taip kaip su ja.. Dusta ir netraukia! Tai tas patarimas bevertis  lembdos atjungimo.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: KLIFF 2011-04-26 19:58
Tai aisku bevertis, galbut tas ir veike senuose varikliuose, tokiuose kaip 33 ir pan. Naujesni varikliai, kur dominuoja ne mechanika, o elektronika, be lemdos, paprasciausiai tas papildomas kura bus metamas lauk pro duslintuva i aplinka ir tiek, naudos nebus ,tik pablogejimas. Kazkada jau diskutavome apie tai.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dancius 2011-04-26 22:09
 va del sito gali but,  uztai as ir numirsiu su savo senuoju  8v ts  :D istikruju  testavom su 33 1.7 boxeriu 8v naujasni turejo 16 v matarus su tais  neteko susidur, taxius gal  ka gales daugiau papasakot
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: kunigas 2011-04-26 22:16
nu tikrai juokingai skamba tas pareiškimas apie lambdos atjungimą.. :D tai, galvoji, iš oro sugalvojau išleist 400lt+, jei ir be zondo gerai važiuoja ? :D negaliu ginčytis dėl senų variklių, bet su šitu boxeriu net nėra ką kalbėt - variklis LABAI priklausomas nuo zondo. jei tik yra problemų, tai geriau zondą keist kuo greičiau, nes prasideda visokie pašaliniai efektai ir pan. patariu nė nebandyt atjunginėt ale 'geriau eis'. kalbu iš patirties ;)

o jei apie tai, kiek ryja, tai dabar savaitgalį nuvažiavau apie 500km su 30l. ir toli gražu ne tuščia mašina.. rezultatu esu patenkintas 8)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: TAXI 2011-04-26 23:14
Nu 6l gaunas apytiksliai, tai reiskias su motoru viskas ciki. Ale bet del atjungtos lambos tai tikrai visokiu ciudu buna, 33 alfoj tai tikrai patikrintas variantas ;D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2011-07-02 02:03
...mano 1,3 boxeriui kaina 450lt (gamyklinis zondas gal 700lt) :smilie:
Mano AR145 su 1,4 Boxer irgi stovėjo "universali" Lambda, bet nedirbo: avarinis purkštuko signalas nuolat degė. Nusipirkau Magneti-Marelli zondą už 450 Lt, kuris jau 4 metus dirba gerai.
Esme tame, kad "universalūs" zondai pagaminti iš cirkonio (Zr) oksido, jų maitinimo įtampa 1,0 V, o AR145 reikia titaninių zondų, kurių maitinimas 5 V (infą buvau radęs inete).
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-02-06 21:46
o vat klausimas, ar su nauja lamda jaučiamas taipogi ir galios pagyvėjimas, paaštrėjimas (apart sąnaudų sumažėjimo) ?
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: PiPPas 2012-02-06 21:54
o vat klausimas, ar su nauja lamda jaučiamas taipogi ir galios pagyvėjimas, paaštrėjimas (apart sąnaudų sumažėjimo) ?

 Dazniausiai taip. 8)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-02-06 21:57
o vat klausimas, ar su nauja lamda jaučiamas taipogi ir galios pagyvėjimas, paaštrėjimas (apart sąnaudų sumažėjimo) ?

 Dazniausiai taip. 8)

tiesiog auto kartais taip atkunta, taip paaštrėja, įtariu kad lamda tikrai bus seniai negyva, nes sąnaudos didelės, gal kartais ten parametram pasikeitus parodo ką gali variklis..
tai jei pakeitus taip visad važiuos, tai oooooj.. turba  :smilie:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: PiPPas 2012-02-06 22:39
tiesiog auto kartais taip atkunta, taip paaštrėja, įtariu kad lamda tikrai bus seniai negyva, nes sąnaudos didelės, gal kartais ten parametram pasikeitus parodo ką gali variklis..
tai jei pakeitus taip visad važiuos, tai oooooj.. turba  :smilie:

 Pirmiau prie kompo pajunk. Gal ne lamboj esme, noooooors, jei dideles sanaudos, tai 90%, kad joje. Bet juk zinai. Geriau sumoket 20 Lt papildomai ir isitikinti, nei keisti puse masinos kol atrasi bloga detale. ;)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-02-06 23:55
o vat klausimas, ar su nauja lamda jaučiamas taipogi ir galios pagyvėjimas, paaštrėjimas (apart sąnaudų sumažėjimo) ?
Su nauja lembda sąnaudos šiek-tiek sumažėjo (maždaug 0,8-1 l/100 km), bet galia nepadaugėjo. Mano AR labai jaučia kuro kokybę, geriausiai važiuoja su A98e15, net dabar, per šalčius. O dėl didelių sąnaudų, pakalbėjus su korifejais, mano nuomonė tokia: jos dažniausiai priklauso nuo variklio nusidėvėjimo. Joks derinimas nepadės, reikia rinktis iš trijų variantų:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-02-07 07:22
neeee, mano variklis negali būti blogas..  :(  ;D
kompresiją matavom, visur daugmaž 12..
taip, ir man patikdavo 98e15, tik žiemai jis per daug vandens gali palikti bake, bent jau tiek bobutė mane apšvietė, tai e95 kolei kas..

žodžiu pasikeisim lamdą, tada papasakosim kaip kas pasijuto..
tik vat kokią čia pirkti, ar už pusę mašinos kainos, ar papigiai, bet kuri lyg veiks lyg ne?
gal tada net neapsimoka jos ir pirkt..
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-02-07 16:25
...pasikeisim lamdą, tada papasakosim kaip kas pasijuto..
tik vat kokią čia pirkti, ar už pusę mašinos kainos, ar papigiai, bet kuri lyg veiks lyg ne?
gal tada net neapsimoka jos ir pirkt..
Pirk Magneti-Marelli, kita neveiks. Čia jau buvo paaiškinta, kad AR145 turi ypatingą lembdą: titano, su 5 V maitinimu ir trim laidais. Kitos lembdos parduotuvėse daugumoj zirkonio, su 1 V maitinimu, todėl netiks tavo Alfai.
450 LTL - normali kaina, nebent susirasi tvarkingą naudotą.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-02-07 18:41
nu ir  ********j  tokią kainą.. aš sužavėtas.. ;D
tai tipo po 130 LT matau intercars kataloge kažkokios 4max ar Vernet ten dėl vaizdo tik?  :'(
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-02-08 02:43
tai tipo po 130 LT matau intercars kataloge kažkokios 4max ar Vernet ten dėl vaizdo tik?  :'(
O tu esi tikras, kad tos lambdos skirtos būtent tavo AR modeliui? Aš tau sakau, kuri tikrai tinka senom Alfom, būtent titano, naujesniose mašinose jau naudojamos zirkonio. Jos pigesnės, bet jų elektriniai parametrai ir signalas kitokie, tavo mašinos kompas jų nesupras.
Nuvažiuok į Autogralį arba kitą firmą, pasakyk mašinos VIN, jie tau suras tinkamą lambdą.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: zirafiokas 2012-02-12 11:36
nežinau skaitau ir niekjo nesuprantu. pas mane isvis nera net bakelio jokio toi vietoi vamzdis ivirintas, vietoi ten kur turi but katalizatorius tai noreciau suzinot kur tas liamda zondas isisuka nes as kazkaip kai palindes buvau nieko nemaciau ten jokiu laidu.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-02-15 01:32
Lambda prieš katalizatorių bakelio įsukta. Laidai eina į viršų.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dtmpower 2012-02-29 20:07
klausimelis jei lambda neveikia tai ar deda raudonas purkstukas? ar gali jis nedegt ir lembda neveikt?
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-03-02 11:33
Jeigu Lembda neveikia, turi degti. Man visa laika dege, kol ne pakeiciau.
Nebent perdege sviesos diodas, kuris turetu sviesti.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-03-02 18:51
Jeigu Lembda neveikia, turi degti. Man visa laika dege, kol ne pakeiciau.
Nebent perdege sviesos diodas, kuris turetu sviesti.

ane.. tai kodėl tada sąnaudos mieste >12 o trasoj ten irgi gal netoli 10? (jau stengiuos tikrai nespausti)
purkštukas dega tik jei važiuoji pensinyko rėžimu, ~1500 rpm, vos tik pavažiuoji aukštesnėm apsukom (>2000) arba nuo kalno bėgiu, užgęsta..
"normaliai" lakstant niekad purkštukas nedega..
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dtmpower 2012-03-03 09:04
as ir manau kad tu8ri nedengt man dege visad tai atradau kad MAF plokstele nuluzus buvp nupirkau kita MAF idejau ir nebedega ir atsigavo masiniukas ir trauka ir apsukos daug geriau kyla ir sanaudos nes mieste ir trasoj nuo 10 L ryjo :D 1.4TS
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-03-05 00:05
purkštukas dega tik jei važiuoji pensinyko rėžimu, ~1500 rpm, vos tik pavažiuoji aukštesnėm apsukom (>2000) arba nuo kalno bėgiu, užgęsta..
Reiškia, tavo lembdos T per žema, varikliui dirbant žemesnėm apsukom (nes kuo daugiau apsukų, tuo aukštesnė išmetamųjų dujų, vadinasi, ir lembdos temperatūra). Arba lembdos prijungimo kontaktai apsinešė, varža padidėjo. Arba kompas grybauja, neteisingai vertina signala. Pabandyk atsukti lembdą, pavalyk nuo rūdžių ir prisuk tvirtai. Ir dviejų laidų kontaktus pavalyk.
Jeigu tai nepadeda, reiškia pati lembda apsinuodinusi ir turi būti keičiama.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dtmpower 2012-03-12 23:05
tai va del to purkstuko mistika pakeiciau MAF motoras atsigavo tik ryja benza kaip ryjes  virs 10 l ir trasoj ir pensin inko rezimu. purkstuko lempa nedega  atjungiau sian liambda ir  net neuzside ta lempute beto ant variklio nesijaucia jokiu apsuku pakitimu kai atjungiu ir prijungiu tai manau nusibaigus gal mano lembda .. beje i 1.4 TS   universali gal tinka ? pas mane 4 laidu . o tai cia kalba ziuriu vien apie boxer :] uz 450lt  tikrai nepirksiu :D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-03-15 13:32
Universalios zirkoninės pigesnės: nuo 100 LTL (dviejų laidų) kaina prasideda.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Dtmpower 2012-03-15 22:25
va man zmogelis parase kainas liambdu tinkanciu mano 1,4TS tai kainos tokios: 4max - 100Lt, Bosch - 180, NGK - 180 cia 4 laidu nieko baisaus kainos nesikandzioja :)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-12 21:17
na kagi, atėjo praktinių išbandymų metas..
pajungiau laidus prie lambda zondo fyškės kontaktų, prasivedžiau į saloną ir pasijungiau į testerį..
pasukus degimą iškart būna apie 0,4 V, nes lambda gauna maitinimą 12V, kaip ir ok..
įšilus, smagiai riedant, rodmenys tokie:
pilnas akseleratorius: 0.9V (riebus mišinys)
atleidus akseleratorių: 0.1V (liesas mišinys)
atleidus akseleratorių ir įjungus laisvą pavarą rodmenys šokinėja 0.1V-0.9V ribose, vidurkis sakysim 0.5V.
ar tai geros lamdos požymiai? :)
mašiną turiu jau keli metai, įtariau kad seniai lambda mirus, nes ir kuro daugokai srebia, bet galbūt tai tiesiog smagesnio važinėjimo pasekmė..
įkėliau porą video, ten matosi kaip keičiasi rodmenys priklausomai nuo to, ar gazuoji ar atleidi gazą.
mėgstu pakelti apsukas, su 5w40 šviežiais tepalais nėra tai baisu.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=84im-xsuDJo

tenorėjau paskyti tai, kad jei atrodo, kad daug srebia kuro, tai nebūtinai lambda bloga, bet gal koks kitas daviklis ar tiesiog koja sunki :)  :masina:
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 12:15
(p.s. šitie klausimai gimė todėl, kad kaip supratau iš kitų komentarų, kad Zirkonis alfom netinka, o reik Titano, todėl pradėjau domėtis ir..)

kuo daugiau į mišką, tuo daugiau medžių..
tiesiog smalsu vieną kart išsiaiškinti kur čia šuo pakastas :)

ok, peržiūrėjau VISUS 145/146 manualus. tiek visus boxerius, tiek visus TS`us.
VISUR Injection and Ignition manualuose lambdos eina KETURIŲ kontaktų.
kas nežino supažindinsiu:
vieno kontakto buvo senos be pakaitinimo, laidas tik signalui (iki 1V), ground per korpusą.
dviejų kontaktų: vienas laidas singalui, kitas ground.
trijų kontaktų: vienas laidas signalui, kitas ground, trečias +12V pakaitinimui, ground per korpusą.
keturių kontaktų: signalas/ground/12V/ground.

kadangi signalo kelias per korpusą sukelia daug trikdžių, bent jau 145/146 alfose naudojama šiuolaikinės
keturių laidų liambdos. ok, liamda keturių laidų..

toliau.. Zr (zirkonio) ir Titano variantai.
Zirkonio lamdos pasiekus virš 300 temp išduoda priklausomai nuo deguonies kiekio 0,1 - 0,9 V įtampą.
ogi Titano, principas visai kitoks, jin GAUNA iš ECU (auto kompo) 5V, ir atitinkamai nuo esamo
deguonies kiekio keičiasi jos VARŽA, o ne ĮTAMPA.

prisegu fotkę iš mano manualo:
Rochester Injection and Ignition - Boxer 1.6.PDF

pagal paveiksliuką turime 1V lambdą, kas nurodo, kad tai Zirkonio variantas..
tai atsakykit man prašau, kaip galima į Zirkoninį variantą įdėti Titaninį, kuris veikia nuo 5V, taigi gausis kad išviso NEVEIKS, nes negaus maitinimo, kadangi kompas pats lauks maitinimo iš jo..
čia reikia kad pati sistema būtų suprojektuota, kad veiktu su Titanu..
bent jau Lucas kataloge Titanas naudojamas kai kuriuose BMW, Jaguar, Land Rover, Rover, SAAB..
bei vienoje AR33.

Zirconia sensors generate a voltage,
this voltage will be low if the air / fuel mixture is lean (high Oxygen).
If the mixture is rich (low Oxygen) the voltage will be higher.
The range is between 0 and 1 Volt.

Titania sensors have a voltage supplied from the ECU (electronic control unit)
and the sensor varies its resistance in relation to how much oxygen is in the exhaust.
To identify this type of sensor, one of the wires is generally Red and the sensors look smaller.

Titanas super, viskas su juo gerai, atrodo nebijo vandens, parodymai greitesni ir pan, mielai dėčiaus jei tiktų
ir nekainuotu daug, bet ar Titanas tinka su AR146???

ar praktikoje kompas adaptuojas, pamatęs (galbūt pagal varžą), kad lambda neišduoda V, jis pats generuoja 5V įtampą ir viskas OK???
niekur to neradau parašyta..

jei tai kas patvirtinsit, paliksiu ramybėj jus visiem laikam :D

ir beje, universali nuo "originalo" dažniausia skiriasi tuo, kad jin bus be fyškės, reikės pačiam geležiukus
sukaišiot pagal spalvas, na gal kaitinimo varža neatitiks idealiai, ko pasekoje lambda galbūt ilgiau šils ir to pasekoje vėliau pradėsim ekonomišką važiavimą..
gal medžiagos prastesnės, trumpiau tarnaus.. pačio laido ilgiai ten skirias keleta cm..

bet visumoje apart ilgaamžiškumo nematau, kodėl turėtu neveikti lamda už 100 litų, jei įkaitus generuoja
reikiama įtampą.. juk pats faktas kad jin pardavinėjama, reiškia yra garantija, kad atitinka nominalius reikalavimus.


tiek šiam kartui..
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 12:27
pagrinde šitas postas išmušė mane iš vėžių..
kur parašyta, kad alfai reik titano.. ir tuo labiau, kad Zr NEVEIKIA..  :o
Valerun, jei rasi info kur taip rašo, pasidalink :)

ir kad originalus, tai visiškai nereiškia, kad turi būti Titaninis, čia labai skirtingi dalykai.
ir kiek matau lambdų pakaitinimo varžos skiriasi, kadangi boxeriui reik 3 omų, o yra pardavime ir 7 omų, tai gali kaisti ilgai ilgai ir dėl to vėlai pradėti veikti.. žodžiu daug niuansų..
o pagal originalų ePer kodą 46434552 M2 D1298 googlėj randu kol kas tik Zr variantus..

...mano 1,3 boxeriui kaina 450lt (gamyklinis zondas gal 700lt) :smilie:
Mano AR145 su 1,4 Boxer irgi stovėjo "universali" Lambda, bet nedirbo: avarinis purkštuko signalas nuolat degė. Nusipirkau Magneti-Marelli zondą už 450 Lt, kuris jau 4 metus dirba gerai.
Esme tame, kad "universalūs" zondai pagaminti iš cirkonio (Zr) oksido, jų maitinimo įtampa 1,0 V, o AR145 reikia titaninių zondų, kurių maitinimas 5 V (infą buvau radęs inete).
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Ciudikas 2012-05-14 13:49
jei kompui reikia titanines tai ir dedi titanine jei cirkonines tai ir dedi cirkonine ir jokiu kaitaliojimu ir burtu.

Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 13:54
jei kompui reikia titanines tai ir dedi titanine jei cirkonines tai ir dedi cirkonine ir jokiu kaitaliojimu ir burtu.

tai vat ir klausiu, kokios reik.. jei vieni sugeba vietoj Zr įdėti Titaną, tai reiškia kompui pofik.. arba tiesiog su vienu variantu anksčiau veikė/neveikė, o dabar atvirkščiai  ;D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: shpuncik 2012-05-14 14:24
jei kompui reikia titanines tai ir dedi titanine jei cirkonines tai ir dedi cirkonine ir jokiu kaitaliojimu ir burtu.

tai vat ir klausiu, kokios reik.. jei vieni sugeba vietoj Zr įdėti Titaną, tai reiškia kompui pofik.. arba tiesiog su vienu variantu anksčiau veikė/neveikė, o dabar atvirkščiai  ;D

kažką tu čia buri... atsiverti kad ir http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/ ir žiūri savo auto ką siulo - priklausomai nuo motoro matosi, jog eina tiek 3, tiek 4-ių laidų liambdos kuri atitinkamai gali buti cirkonio ar titano.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 14:34
jei kompui reikia titanines tai ir dedi titanine jei cirkonines tai ir dedi cirkonine ir jokiu kaitaliojimu ir burtu.

tai vat ir klausiu, kokios reik.. jei vieni sugeba vietoj Zr įdėti Titaną, tai reiškia kompui pofik.. arba tiesiog su vienu variantu anksčiau veikė/neveikė, o dabar atvirkščiai  ;D

kažką tu čia buri... atsiverti kad ir http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/ ir žiūri savo auto ką siulo - priklausomai nuo motoro matosi, jog eina tiek 3, tiek 4-ių laidų liambdos kuri atitinkamai gali buti cirkonio ar titano.

tai puiku, aš susirasti irgi moku, tai kaip kiti titanines įsideda tik nesuprantu.. blem ir aš gal noriu  ::)
visgi atradimas:
į 1.4 boxerius eina Titaninės.. bent jau pagal NGK.
aišku ir kompas ten kitas (IAW), o ne kaip bosch/rochester 1.6 variklyje.
TS`ai matau Zirkoniniai visi :)
nu žodžiu matyt su 1.4 čia subalamutino mane, čia jis kažkuo išskirtinis reiškia.

Valerun rašė būtent apie 1.4 kad netinka Zirkoninės, o paskiau lyg apskritai kad visom 145, tai va taip ir susuko man galvą :)
žodžiu tiesa tokia, kad visom 145/146 reikia TIK Zr (Zirkoninių), išskyrus:
1.4 litro boxer variantą, kuriam reikia Titano :)

nu bet gal dabar ne man vienam aiškiau  ;D
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 15:01
pagrinde šitas postas išmušė mane iš vėžių..
kur parašyta, kad alfai reik titano.. ir tuo labiau, kad Zr NEVEIKIA..  :o
Valerun, jei rasi info kur taip rašo, pasidalink :)

Aš gi buvau parašęs: mano mašinoje buvo pastatyta "universali" trijų laidų Zr liambda už 180 LTL, kuri neveikė. Kas tau neaišku?
Liambdą reikia rinktys pagal kompą. Tarp kitko, tu neteisingai rašai, kad Zr "generuoja signalą", tipo nepriklausomai nuo kompo"? Vistiek maitinimo įtampa iš kompo į liambdą ateina. Priklausomai nuo varžos, gaunamas išeinantis signalas.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 15:07
Esme tame, kad "universalūs" zondai pagaminti iš cirkonio (Zr) oksido, jų maitinimo įtampa 1,0 V, o AR145 reikia titaninių zondų, kurių maitinimas 5 V (infą buvau radęs inete).

nu tu tik neįsižeisk, gerai kad išvis techninė diskusija kažkokia vyksta, o ne tik apie tai kaip nupoliruoti ar pripūsti ratus. paryškinau kas mane suklaidino tavo sakinyje, bet užtat sužinojau daugiau nei prieš tai :)
nes galvoju jei visom 145 reikia titano, tai.. ;)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 15:25
pagrinde šitas postas išmušė mane iš vėžių..
kur parašyta, kad alfai reik titano.. ir tuo labiau, kad Zr NEVEIKIA..  :o
Valerun, jei rasi info kur taip rašo, pasidalink :)

Aš gi buvau parašęs: mano mašinoje buvo pastatyta "universali" trijų laidų Zr liambda už 180 LTL, kuri neveikė. Kas tau neaišku?
Liambdą reikia rinktys pagal kompą. Tarp kitko, tu neteisingai rašai, kad Zr "generuoja signalą", tipo nepriklausomai nuo kompo"? Vistiek maitinimo įtampa iš kompo į liambdą ateina. Priklausomai nuo varžos, gaunamas išeinantis signalas.

tai kad.. 12V tik pakaitinimui, tam kad lambda įgautu darbinę temp, viską ką kompas mato, tai tiki ĮTAMPĄ iki 1V. kompas grynai tik monitoruoja.
lambda dėl cheminės sudėties ir veikiama karščio pati SAVAIME generuoja įtampą.
juk kad Zr patikrinti "išėmus iš dėžės" galima kaitinti su liepsna, ir virš 300 laipsnių temp jin pati generuoja įtampą.
nu yra video internete..
p.s. o Titanui taip, jam reikia gauti 5V (yra ir 1V variantų). va jisai tai jau varžą keičia priklausomai nuo deguonies kiekio išmetime.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 15:26
Aš pamiršau nurodyti, kad kalba eina apie mano AR145, maniau, kad ir taip aišku, nes kalbėjau apie savo patirtį.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 15:29
Aš pamiršau nurodyti, kad kalba eina apie mano AR145, maniau, kad ir taip aišku, nes kalbėjau apie savo patirtį.

nu sorry, matai kad ne visiem daeina  ;)
beliko nuspręsti, pagal kainą ar pagal ką rinktis naują Zr lambdą..
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 15:31
...
juk kad Zr patikrinti "išėmus iš dėžės" galima kaitinti su liepsna, ir virš 300 laipsnių temp jin pati generuoja įtampą.
nu yra video internete..
p.s. o Titanui taip, jam reikia gauti 5V (yra ir 1V variantų). va jisai tai jau varžą keičia priklausomai nuo deguonies kiekio išmetime.

Na gerai, tėgul generuoja V, o kompe tas kontaktas turi 0V. Reiškia, visai neįmanoma pakeisti vieną tipą kitu, nors išeinantis signalas vistiek voltais matuojamas: nuo 0V iki 1V.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 15:35
...
juk kad Zr patikrinti "išėmus iš dėžės" galima kaitinti su liepsna, ir virš 300 laipsnių temp jin pati generuoja įtampą.
nu yra video internete..
p.s. o Titanui taip, jam reikia gauti 5V (yra ir 1V variantų). va jisai tai jau varžą keičia priklausomai nuo deguonies kiekio išmetime.

Na gerai, tėgul generuoja V, o kompe tas kontaktas turi 0. Reiškia, visai neįmanoma pakeisti vieną tipą kitu, nors išeinantis signalas vistiek voltais matuojamas.

taip, vieno tipo kitu nepakeisi (Zr į Titaną ir atv taip supratau?), nes jei aš vietoj Zr įdėsiu Titaną, tai jis paprasčiausia neveiks, nes negaus voltų (gal ką ir generuos, šito jau nežinau)
o jei tu įsidėsi Zr, tai jin gavus 5V.. nežinau kokia lambdos varža, bet manau priklausomai nuo lambdos įkaitimo keičiantis varžai kompas gaus beveik trumpą jungimą.. nes juk jis leis 5V srovę..
teisingai mąstau?  ;D
bet gal jau mes čia per daug užlenkėm.. užteks kad kolegos supras kokio tipo lamdos jiem reik.
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 15:42
šiaip tai čia esminis skirtumas parodytas (prisegu foto)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 16:07
na, jeigu dabar apie liambdas viską sužinojai ir turi nuosavą multitesterį, galėtum darbintis į Adampolį diagnostiką daryti  ::)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: niaugi 2012-05-14 16:24
na, jeigu dabar apie liambdas viską sužinojai ir turi nuosavą multitesterį, galėtum darbintis į Adampolį diagnostiką daryti  ::)

va gavus tokį testerį kaip čia mmm.. ;D
www.youtube.com/watch?v=24Rp7BghSLM
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 17:05
Yra paprastesnių kinetiškų: http://www.all-sun.com/EN/d.aspx?pht=1130 (http://www.all-sun.com/EN/d.aspx?pht=1130)
Antraštė: Ats: keli klausimai apie lambdą
Parašė: Valerun 2012-05-14 17:25
http://www.ngk-elearning.com/ (http://www.ngk-elearning.com/) čia pasižiūrėkit apie žvakes ir lambda's.
login=guest
pw=guest