Autorius Tema: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas  (Skaityta 38961 kartus)

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #80 Įrašytas: 2013-08-19 13:10 »
Perskaiciau beveik visa sia tema ir turiu kelias mintis prideti arba patvirtinti.

Visu pirma is bendro isprusimo zinau, jog stabdziai yra ne kas kita, kaip trinties pagalba sumazinti arba paversti kinetine energija i silumos energija.

Jeigu kam idomu, kaip pavyzdi paimu: stabdymas automobilio sveriancio 1400 kg nuo 130 km/h iki 50 km/h isskiria apie 777 kJ. Sitos energijos uztenka uzvirinti daugiau kaip litra vandens nuo 20 laipsniu celsijaus iki 100. Tai va, jeigu stabdymas ivyksta vos per pora sekundziu, tai turbut lengva isivaizduoti kiek silumos ten yra generuojama. Jeigu kas matet Le Mann lenktynes nakties metu, tai stabdziai ten dega tikraja ta zodzio prasme...

Taigi, isvada butu ausinimas ir dar karta ausinimas. Gatvese naudojamo auto uztenka ausinamu disku, turbut... na o i trasa lendant, tai butinai turi buti atvestos zarnos nuo priekinio buferio ir nutaikytos i suportus/diskus. Tai patvirtina ir cia vieno forumiecio pasisakymas, cituoju:

"mano GTV6 yra raizyti black diamond su ferodo ds2500 kaladelemis - toks setup'as normaliai dirbt pradeda tik gerokai pakaitintas.
o lakstant po nemuno zieda atlaiko kokius 5 ratus ir pradeda perkaisti - truksta ausinimo. stabdziu efektyvumas nelabai smarkiai krenta, matyt padeda teisingas stabdziu skystis, o bet taciau prasideda garsiai visokie nemalonus ir po tokio pasilakstymo dar koki menesi vazinejant gatvemis valosi kaladeles nuo sudeguliu."


Antra, stabdziu skystis yra daug svarbesnis, nei daugelis turbut isivaizduoja. Jis ne tik turi buti atsparus aukstom temperturom, bet svarbiausia neprarsti savo savybiu per tam tikra uzkaitimo ir atsalimo ciklu skaiciu. Kuo geresnis, tuo labiau jis bus atsparesnis tiems ciklams ir jis islaikys "stangruma" minant stabdziu pedala. Sarvuotos slangeles cia prisideda taip pat nemazai prie stabdziu pedalo stangrumo. Paprasciausiai jos tiek neleidzia amortizuoti. Taigi ATE super blue, motul DOT 4 yra gerai zinomi ir sporto patikrinti skysciai. Yra, aisku, ir daugiau. Netgi kasdien naudojamom masinom skysti rekomenduociau keisti ne veliau nei trys metai, neatsizvelgiant netgi i pravaziuota kilometru skaiciu. Tai yra "sviezias" produktas kurio savybes prasteja su laiku.

Kas liecia suportus, diskus ir panasiai, tai cia nera ribu pasirinkime. Kuo didesniai diskai (diametro atzvilgiu), tuo geriau jie stabdys. Taip pat ir suportai: aliuminiai, dideli ir daugiacilindriai dirba daug efektyviau nei spyziniai ir panasiai. Kaladeles skiriasi dar ir tuom, jog vienos cypia ir yra pritaikytos dirbti prie aukstu temperaturu, na o kitos, minkstesnes, bet sueina i dulkes vos tik gerai padrozus. As pats esu isbandes "yellow pagids" ir galiu pasakyti, jog ant standartiniu stabdziu niekaip nesugalvociau juos deti. Bet stabdziai buvo isimintinas ispudis...  :) Masina Porsche 944 S2.

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #81 Įrašytas: 2013-08-19 21:51 »
Liuduks, tau kartais sito nereikia?  ???


Aprasyk, kaip tau sekasi konvertuoti is 166 i 156. 

Jeigu darysies situos adapterius is kokio aliuminio, tai prasinesk... Gal atsiras daugiau norinciu
« Paskutinį kartą keitė: 2013-08-19 21:52 sukūrė Stradale »

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #82 Įrašytas: 2013-08-19 22:12 »
Liuduks, tau kartais sito nereikia?  ???


Aprasyk, kaip tau sekasi konvertuoti is 166 i 156. 

Jeigu darysies situos adapterius is kokio aliuminio, tai prasinesk... Gal atsiras daugiau norinciu

Prisegu dar ir CAD "brezinius". Reikalui esant, galiu ir Solid Edge fil'a prisegti.

Neprisijungęs ade

Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #83 Įrašytas: 2013-08-19 22:23 »
Brėžiniai yra. Randat kokią firmelę kuri turi pvz.: plazminį metalo pjaustymą ir kronsteinai gatavi.
Jei jau nerasit kas gali išpjaut, kreipkitės, padėsiu.
Buvo: Audi C4 2.6
         AR166 2.4JTD
Yra:   Chrysler 300C 3.0CRD

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #84 Įrašytas: 2013-08-19 22:29 »
dabar prisipazinkit, kuris cia is jusu pardavinejat?  :alaus:

http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-166-front-brembo-calipers-/251316482084?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a83a13024

Kaina, turbut, derinama, jeigu kalbama lietuviskai  ;D

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #85 Įrašytas: 2013-08-19 22:33 »
Brėžiniai yra. Randat kokią firmelę kuri turi pvz.: plazminį metalo pjaustymą ir kronsteinai gatavi.
Jei jau nerasit kas gali išpjaut, kreipkitės, padėsiu.

Geriausia butu su vandens pjaustykle is lektuvinio aliuminio. Galesiu gal sia savaite FEM analize padaryti (namuose neturiu ANSYS). Na, ziuresim ar yra kokia paklausa... Liuduks, pabus musu pilotas-bandytojas su convert kit'u is 166 i 156 :D

Neprisijungęs Tadas155

Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #86 Įrašytas: 2013-08-20 00:06 »
Jei yra susidomejimas, tai greitu metu turesiu brembinius suportus nuo 166, ir komplekta visiskai nauju Mintex kaladeliu..priekis+galas  :)
neturiu alfos.

Neprisijungęs Giedriusss

  • Patyręs
  • ****
  • Įrašai: 789
  • Karma: +2/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #87 Įrašytas: 2013-08-20 08:16 »
Panašu liuduks nebereikės monologais rašyti, turės žmogus su kuo padiskutuot:D
Lancia Kappa 1997m 2.0l 114kw

LANCIA - not perfect, but the best

Neprisijungęs Stradale

  • Jaunuolis
  • **
  • Įrašai: 158
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #88 Įrašytas: 2013-08-20 12:54 »
Po FEM inicijuotos analizes, galima teigti, jog sitie adapteriai (tiek is aliuminio, tuo labiau is gelezies) atlaiko su geru marginalu apie 10^5 N, kas reiskia apie 10 tonu apkrova (irgi gerai "uzdejau", sakykim stabdant auto 2t svorio po bulviekasio lekiant 250 km/h greiciu su r-padangom...). Realiai, tai cia gerokai perdeta apkrova.

Aliuminio (duraliuminio) kritiska apkrova butu apie 40 gigapaskaliu, atitinkamai gelezies apie 150 gigapaskaliu... (Young's modulus Al=70GPa, FE=200GPa)

FEM rezultatai rodo, jog detales auksciausia apkrova gali siekti iki 1,7 GPa...  ;D

Taigi, draudimo kompanija gali ramiai miegoti...

Neprisijungęs liuduks

Ats: Stabdžiai ir komponentų pasirinkimas
« Atsakymas #89 Įrašytas: 2013-08-20 13:23 »
Liuduks, tau kartais sito nereikia?  ???


Aprasyk, kaip tau sekasi konvertuoti is 166 i 156. 

Jeigu darysies situos adapterius is kokio aliuminio, tai prasinesk... Gal atsiras daugiau norinciu
Jep šitą buvau užtikęs ir dar kelis ar tai ne alfaowner, bet.....
Mano asmeniniai skaičiavimai rodė, ką kito, patirtis, dar kitą  :angry:
Esmė tokia:
 xochič pravilno, delaj sam, na dereve ili paxozo, i proviriaj.
 Nes bus kaip man, turiu 155 gatavus v6, gal kam reik :)

P.S. as jau stačiau 1centą (1mm) tarp kaladėlės supporte įstatytos, ir disko vidinio krašto, bent jau turimų kaladėlių, kurias tikrai keisiu (nepatiko)

ir šito brežinio atstumas tarp skylių (100 ir 150) atrodo čiut mažokas  :loud:
Yra:   GT V6
buvo: 156 SW 2.0