Perskaiciau beveik visa sia tema ir turiu kelias mintis prideti arba patvirtinti.
Visu pirma is bendro isprusimo zinau, jog stabdziai yra ne kas kita, kaip trinties pagalba sumazinti arba paversti kinetine energija i silumos energija.
Jeigu kam idomu, kaip pavyzdi paimu: stabdymas automobilio sveriancio 1400 kg nuo 130 km/h iki 50 km/h isskiria apie 777 kJ. Sitos energijos uztenka uzvirinti daugiau kaip litra vandens nuo 20 laipsniu celsijaus iki 100. Tai va, jeigu stabdymas ivyksta vos per pora sekundziu, tai turbut lengva isivaizduoti kiek silumos ten yra generuojama. Jeigu kas matet Le Mann lenktynes nakties metu, tai stabdziai ten dega tikraja ta zodzio prasme...
Taigi, isvada butu ausinimas ir dar karta ausinimas. Gatvese naudojamo auto uztenka ausinamu disku, turbut... na o i trasa lendant, tai butinai turi buti atvestos zarnos nuo priekinio buferio ir nutaikytos i suportus/diskus. Tai patvirtina ir cia vieno forumiecio pasisakymas, cituoju:
"mano GTV6 yra raizyti black diamond su ferodo ds2500 kaladelemis - toks setup'as normaliai dirbt pradeda tik gerokai pakaitintas.
o lakstant po nemuno zieda atlaiko kokius 5 ratus ir pradeda perkaisti - truksta ausinimo. stabdziu efektyvumas nelabai smarkiai krenta, matyt padeda teisingas stabdziu skystis, o bet taciau prasideda garsiai visokie nemalonus ir po tokio pasilakstymo dar koki menesi vazinejant gatvemis valosi kaladeles nuo sudeguliu."Antra, stabdziu skystis yra daug svarbesnis, nei daugelis turbut isivaizduoja. Jis ne tik turi buti atsparus aukstom temperturom, bet svarbiausia neprarsti savo savybiu per tam tikra uzkaitimo ir atsalimo ciklu skaiciu. Kuo geresnis, tuo labiau jis bus atsparesnis tiems ciklams ir jis islaikys "stangruma" minant stabdziu pedala. Sarvuotos slangeles cia prisideda taip pat nemazai prie stabdziu pedalo stangrumo. Paprasciausiai jos tiek neleidzia amortizuoti. Taigi ATE super blue, motul DOT 4 yra gerai zinomi ir sporto patikrinti skysciai. Yra, aisku, ir daugiau. Netgi kasdien naudojamom masinom skysti rekomenduociau keisti ne veliau nei trys metai, neatsizvelgiant netgi i pravaziuota kilometru skaiciu. Tai yra "sviezias" produktas kurio savybes prasteja su laiku.
Kas liecia suportus, diskus ir panasiai, tai cia nera ribu pasirinkime. Kuo didesniai diskai (diametro atzvilgiu), tuo geriau jie stabdys. Taip pat ir suportai: aliuminiai, dideli ir daugiacilindriai dirba daug efektyviau nei spyziniai ir panasiai. Kaladeles skiriasi dar ir tuom, jog vienos cypia ir yra pritaikytos dirbti prie aukstu temperaturu, na o kitos, minkstesnes, bet sueina i dulkes vos tik gerai padrozus. As pats esu isbandes "yellow pagids" ir galiu pasakyti, jog ant standartiniu stabdziu niekaip nesugalvociau juos deti. Bet stabdziai buvo isimintinas ispudis...
Masina Porsche 944 S2.