O tu žinai iš ko tepalai gaminami? Pvz Shell bazė yra iš dujų, castrolio iš hidrokrakingo ir abu nėra tikroji sintetika, va kur esmė, kad rašo full synthetic, o realiai bullshit kam man bandyti 10w60 jei aš niekada nepasieksiu tokių ekstremalių temperatūrų, kaip pats sakai nėra pas mus žiemų, tai nėra pas mus ir vasarų su +50... jei aušinimo sistema veikia normaliai, tai geri tikri sintetiniai 5w30/40 su geru priedų paketu, o ne low SAPS bus geriau visais atvejais turbūt apie tokį rodiklį kaip flash point pamiršai? Tai va LM 10w60 flash point 240c, o va koks eneos Sustina 5w30 238c, tai kaip čia išeina, kad reicinginiai dega prie tų pačių beveik temperatūrų, ką?
Bent jau aš pats į pour point temperatūros kriterijų mažiausiai kreipiu dėmesį, žiūriu į viscosity indeksą prie 100c, nes nenoriu pažeist variklio ant aukštų temperatūrų variklio viduje nuo aukštų sūkių, kai skystas tepalas bus panašus į vandenį, kadangi nesu pensinio vairavimo stiliaus propoguotojas. Būčiau toks - drąsiai imčiau 5w40. Žemiau lentelė su tepalo klampumo indeksu kintant temperatūrai.
Kritinė riba prie darbinės temperatūros tepalo yra 10 cSt (mm2/sek.), ką parodo lentelė. Kai tepalo tirštumas prie 100c yra mažesnis 10 cSt sakyčiau tampa panašus nebe į tepalą, o į vandenį be jokios apsauginės plevelės tarp judančio variklio dalių, tai apie kokią apsaugą tada galima šnekėti? Kadangi tema ne apie atskirų brandų +/-, o 10W60 naudą, tai sąžininga lygint vieną gamintoją. Just 4fun pasitinkau Motul tepalus 10W60 ir 5W40 palyginimui. 10W60 klampa prie 100c yra 23.5 mm²/s, 5W40 jau tik 14.2 mm²/s, dar palyginimui Eneos 5W40 - 14,83 mm2/s. Prikabinu žemiau, kad būtų aišku.
O kodėl 10W60 ir 5W30 flash point'as kaip kurių gamintojų mažai skiriasi, čia jau jų reik klaust. Bet patikrintas faktas yra tas, kad smarkiau pavažinėjus 5W40 sudegs daugiau nei 10W60 ir ne variklio tvarkingume esmė yra. Senieji TS, JTS jau patys iš savęs yra linkę padeginti tepalo, kaip ir naujieji VAG'o FSI, TFSI. Supilk į tokį 5W30 ir smarkiau pavažinėk kokią savaitę, tada tikrinkim tepalo lygį. Supilam jau 10W60 pavažinėjam taip pat, o tepalo sąnaudos bus ženkliai mažesnės + kiek įmanoma labiau apsaugotas variklis prie didelių apkrovų (win/win situacija).
Aišku čia tą ką išvardinau labiau liečia tuos, kas mėgsta daugiau paspaust, o paprastam auto naudojimui puikiai tiks ir 5W40 ar 30 ir šitoj vietoj nebėra ką diskutuoti.