Atidarau garažą.
Sausa info:
Alfa Romeo GT
Variklis: 1910 JTD 16V 150HP/110KW
Komplektacija: Distinctive
Spalva: Nero Metallico
Pirmosios registracijos data ir vieta: 2004 09 29, Italija
Registracijos Lietuvoje data: 2017 04 19
Rida: 195.408*
Istorija.
Mano pirmoji pažintis su Alfa Romeo prasidėjo 2012 metais, kai sėdau prie 147 (1.6 TS; 2001) modelio vairo. Iki jos esu vairavęs vokietį, prancūzą, japoną, bet, bendrai imant, auto-patirtis yra gan kukli. Kaip ir daugelis kitų Alfa Romeo modelių, 147 pirmiausiai dėmesį patraukė dėl savo išskirtinio dizaino. Tiesa sakant ir dabar vis dar nustembu - tiems dizaino sprendimams jau per 15 metų, bet, pavyzdžiui, interjeras yra toks, kad į kitas auto net nesinori lipti, nepriklausomai kas kokio amžiaus. Man akivaizdu, Walter de Silvai jau tada pavyko sutverti tai, kas neturi galiojimo laiko.
147-oj yra dar vienas svarbus dalykas, kurį supratau tik vėliau, tai - vairavimo malonumas. Nelengva malonumų reikalus suguldyti į raides, tad pažymėsiu tik tiek, kad 147 yra maloniausiai valdomas automobilis, kokį tik buvau vairavęs. Žinoma, ši boružė geriausiai atsiskleidžia mieste (kam ji ir buvo sutverta), tačiau esu ją patikrinęs ir kitokiam formate - ilgose kelionėse, Austrijos kalnuose ir pan.
Apskritai, pirmoji Alfa pakeitė mano požiūrį į automobilius: atsirado šiek tiek daugiau sureikšminimo ir supratimo kas yra transporto priemonė, o kas yra automobilis.
Kaip tai susiję su Alfa Romeo GT.
Atsiradus antro automobilio poreikiui, po 147 man tapo aišku, jog renkuosi iš vieno varianto - GT - nes joje norėjau rasti viską, ką radau 147, tik su dar trupučiu priedo: daugiau galios, daugiau bagažinės ir visa tai kupė kėbule. Atrodo suprantama, žinant tai, kad GT yra tos pačios mamos (platformos) vaikas. Beveik dvynukai. Ir štai, GT jau vairuoju kiek daugiau nei du mėnesiai ir į klausimą, ar mano lūkesčiai realizavosi, galiu atsakyti: neeevisai, tik iš dalies.
Pirmiausiai, kaip dabar suprantu, taip ir negalėjo būti, nes GT ir 147 yra su visiškai skirtingais varikliais, o man, iki tol vairavusiam tik benzininius, dyzelinio motoro pasirinkimas jau iš esmės buvo šis tas naujo. Šitam pokyčiui save buvau nuteikęs, paruošęs psichologiškai ir žinojau, jog nebus tai pat. Dabar, jau kiek apsipratau ir prie vibracijų 1-2 bėgyje (ypač šalto variklio), ir prie motoro garso. O kaip visa kita? Yra dar keletas dalykų, kurie pastebimai kitokie, nei 147, tik kol kas dar nesu tikras, ar tai prastos techninės būklės pasekmė, ar tai GT (JTD) savybė. Pavyzdžiui, priekinės dalies amortizacija: ji lėta, ne tokia aštri ir sportiška kaip mažosios 147. Ne, nėra taip, kad siūbuotų kaip laivas, tačiau pokytis akivaizdus. Tai pat kitaip yra su greičio dėže, kai pavaras įsprausti nėra taip jau paprasta ir natūralu kaip 147.
GT ieškojau daugiau kaip pusmetį. Tame laikotarpyje nusižiūrėtus variantus du kartus nupirko iš po nosies, todėl pamatęs šią – sprendimą priėmiau greitai. Automobilis nėra techniškai tvarkingas, kai ką mačiau pirkimo metu, o kai ką sužinojau vėliau. Žinomi šie netobulumai:
- Neveikė atbulinės eigos žibintas ir parktronikai [sutvarkyta]
- Nedegė gabaritinės šviesos [sutvarkyta]
- Purkštukas apsitaškęs [sutvarkyta]
- Variklio viršutinė pagalvė / "kaulas"- suplyšus guma [sutvarkyta]
- Vairuotojo sėdynės pakėlimo mechanizmas veikia nekorektiškai
- Korozija ties slenksčiu, priekinių ratų zonoje [sutvarkyta]
- Tepalas oro sistemoje, tepalų nuotėkis ties apatinėmis žarnomis
- Kiti smulkesni: priekinio žibinto dangtelis priklijuotas; salone atsiklijavęs stogo apmušalas; išblukę AR ženkliukai [pakeista]