Autorius Tema: Alfa Romeo 159 Pirkėjo Gidas  (Skaityta 3353 kartus)

Neprisijungęs Esnyper

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 3252
  • Karma: +5/-6
  • AR159 JDN:369
    • Žiūrėti profilį
    • Colourful.lt
Alfa Romeo 159 Pirkėjo Gidas
« Įrašytas: 2017-04-14 15:02 »


Trumpai apie modelį
Alfa Romeo 159 yra Alfa Romeo 156 atnaujinimas. Šis modelis pradėtas gaminti nuo 2005 metų, o SportWagon (universalas) nuo 2006. Automobilis varomas priekiniais ratais arba visais keturiais (Q4 versijos).

Šio modelio gamyba buvo uždelsta nuo pat pradžių. Pirminis planas buvo šį modelį gaminti ant GM Epsilon platformos, tačiau susidūrus su įvairiomis problemomis, modelio projektavimo eigoje, buvo nuspręsta gaminti šį modelį ant GM/Fiat Premium platformos, kuri teoriškai buvo skirta 166 įpėdiniui. Ko pasekoje šis modelis, lyginant su 156 yra žymiai didesnis, tačiau kartu ir išaugo svoris. Svoris yra bene didžiausia šio modelio yda, kuri iššaukia ir daugelį kitų problemų, apie kurias pakalbėsime vėliau. Nemažai svorio atsirado dėl papildomų kėbulo saugumo priemonių, kas padarė šį automobilį saugesnį kelyje. Automobilis surinko visas 5 Euro NCAP saugumo žvaigždutes ir buvo pripažintas, kaip saugiausias savo segmente. Bendrai žiūrint, Alfa 159 yra labai pavykęs automobilis, kuriuo galima pasitikėti net ir ilgesnėje kelionėje.

Atnaujinimai
Per visus šio modelio gamybos metus automobilis buvo atnaujintas 3 kartus.

(2005-2008 - klaidų ištaisymas)
159 modelio gamyba prasidėjo 2005 metų pabaigoje ir pirmiausiai buvo pristatytas sedanas, vėliau, 2006 metais, atsirado ir universalas Sportwagon pavadinimu. Pirmasis nežymus atnaujinimas buvo įvykdytas 2007 pradžioje, nes pirmieji modeliai, kaip ir visi nauji modeliai, turėjo elektronikos problemų, buvo pakeisti problemiškiausi mazgai ir modeliai tapo patikimesni. Nuo 2007 vidurio į 2.4 JTDm variklius pradėta montuoti pažangesnė turbina. Esminis skirtumas - vietoj paprastų sparnuotės guolių pradėta naudoti naujos kartos adatinius guolius. Su šia turbina automobiliai kur kas greičiau pasiekdavo traukos piką (sumažėjo turbo lagas) ir kartu automobilis priaugo kelis papildomus kilowatus (154kw). Modeliams su automatinėmis dėžėmis ir toliau buvo naudojamos senesnio tipo turbinos.

(2008-2010 - didysis atnaujinimas, FaceLift)
Nuo 2007 metų galo, buvo šiek tiek atnaujinta modelio gamyba. Vizualiniai pataisymai buvo išbandyti ant pirmųjų TI versijų, kituose modeliuose jie neatsispindėjo.
Pagrindinis pirmasis rimtas atnaujinimas ištaisant patobulinant pirmuosius modelius įvyko 2008 01 mėn, dar kitaip vadinamas FL (facelift). Facelift modeliais galima laikyti tik tuos, kurie buvo pagaminti po 2008 01, o ne registruoti. Atnaujinimai pagrinde tik viduje:
  • Skydelio baltas apšvietimas (vietoj raudono)
  • Automobilio bendras svoris sumažintas 45kg.
  • Instrumentų panelis kitokio dizaino.
  • Elektroninis LSD (eQ2) tapo standartiškai montuojamas.
  • Bagažinė atsidaro paspaudus logotipą, nebėra atskiro mygtuko salone.
  • 1.9 16V standarte gavo 305mm Brembo stabdžius priekyje.
  • Modifikacijos priekinėje važiuoklėje, priekių šakių viršutiniai šarnyrai plonesni, kelios važiuoklės detalės pakeistos į aliuminį (dėl svorio taupymo)
  • Teoriškai pagal gamintoją patobulinti ratų guoliai (reiktų patvirtinimo)
  • Atnaujintas sėdynių priekyje ir gale dizainas.
  • Patobulinta vairo kolonėlė (senoji turi trūkumų dėl patikimumo)
  • Nebeliko galimybės uždaryti langus laikant atrakinimo mygtuką rakte (pre FL iki tam tikrų metų galima buvo uždaryti ir atidaryti, dabar su FL tik atidaryti)
  • Kitokia antena, radijo (o taip pat BT/Navi).
  • Gerokai pagerinta garso izoliacija.
  • Pasikeitė variklio įjungimo mygtuko veikimas, dabar valdomas kompiuterio, nebereikia laikyti nuspaudus.
  • Patobulintos lubos, daugiau vietos.
  • Daugiau vietos gale, dėl pasikeitusio sėdynių dizaino.
  • Sėdynės gale tapo plokščios, patogesnės vaikiškoms kėdutėms tvirtinti
  • Sportwagon sėdynės tapo patogiau lankstomos, galima patalpinti ilgesnius daiktus.
  • Atnaujinta ratlankių gama.
  • Nuo 2009 m. gamoje atsirado 1.75 TBI benzininis variklis.
  • Nuo 2009 m. atnaujintas navigacija (ekranas) + keletas smulkių klaidų ištaisymų.
  • Nuo 2009 m. gamoje atsirado 2.0 JTDm variklis, kuris naudojamas ir Giulietta modelyje.

(2010-2011 - paskutinis atnaujinimas)
Nebuvo pagaminta daug modelių, gamyba ėjo į pabaigą, dalis aukštesnės komplektacijos įrangos tapo standartine.

Versijos/Komplektacijos
TI (Turismo Internationale) komplektacijos (gaminta nuo 2007-07) skirtumai:
  • R19 špikiniai ratlankiai (dažnai ir vadinami tiesiog TI ratlankiais)
  • Sužeminta pakaba 20 mm.
  • Papildomi sport slenksčiai
  • Aliuminiu dekoruotas prietaisų skydelis, ir durų apdailos
  • Chrominiai arba matiniai aliuminio spalvos veidrodėliai (nebūtinai, pagal užsakymą būdavo ir kėbulo spalvos)
  • Spec. išmetimo vamzdžio antgalis/iai (2.4)
  • Sport sėdynės su raudonu siuvinėjimu (juodos), vėliau buvo ir kitų spalvų.
  • Sport vairas
  • Juodos lubos
  • Raudoni Brembo 330 mm stabdžiai tapo standartu (visiem varikliam)
  • Sport prietaisų skydelis
  • Aliuminio pedalai.
  • Vidiniai slenksčiai su TI užrašu.
  • TI ženkliukai išorėje ant priekinių sparnų ir bagažinės dangčio(nebūtinai, pagal užsakymą ir nebūdavo)
TI spalvos dažniausiai juoda, raudona, būna baltų, kitos spalvos buvo gamintos pagal užsakymą.

Q4 versija
Buvo montuojamos tik su 2.4 20V varikliais. Visąlaik varantys visi keturi ratai, su trimis diferencialais (Torsen Type C), galinis tiltas neatjungiamas. Q4 versijos paaukštintos (išskyrus TI Q4, kur jos dar pažemintos nuo standarto). Svoris ir sąnaudos didesni, nei paprastų 159, bet pravažumas tai atperka.

Varikliai
Dyzeliai iš esmės visi patikimi ir per daug problemų nekeliantys. Problemos, kaip ir su visais dyzeliniais varikliais (EGR, DPF).
1.9 JTDm 8V 85-88 kW - kiek per silpnas tokiam svoriui ir nei dinamikos, nei ekonomijos su šiuo varikliu neverta tikėtis.
1.9 JTDm 16V 100-110 kW - ekonomiškas, neturi didelių problemų (100kw skiriasi tik programa, automobiliai Belgijos rinkai).
2.0 JTDm 16V 125 kW - ekonomiškas, galingesnis nei 1.9, tačiau retesnis, nes pradėtas naudoti nuo 2009 m. Būtina pasikeisti žiedą (tarpinę) tarp tepalo siurblio ir karterio, kuri su amžium sukietėja ir pradeda traukti orą, nes gali pasireikšti tepimo trūkumo problemos).
2.4 JTDm 20V 147-154 kW - galingas, malonus vairuoti, dažniau nei 1.9 varikliams pasitaiko bėdų su skylančiomis galvomis (ko gero dėl didesnio generuojamo karščio). Išlaikymo kaštai didesni nei 16V variklių (kuro sąnaudos, smagratis, sankaba brangesni).

Visi varikliai su dideliu neišnaudotos galios rezervu, todėl lengvai programuojami nesusidūriant su dūmingumo problemom. Šių variklių programavimą rekomenduočiau atlikti pas specialistus, kurie žino šio modelio silpnąsias vietas. Galima turėti 20 proc. priaugį. JTDm varikliai praktiškai iš pagrindų perkurti iš naujo ir panašumų su senesnės kartos varikliais nelabai turi (senesnės kartos montuoti į: 156/147/GT/166 JTD).

Benziniai varikliai, kaip bebūtų gaila, yra problemiški. Rekomenduojamas realiai tik 1.7 (1750 TBi) arba 1.8 MPI (reiktų daugiau info apie šį). 1.9, 2.2, 3.2 JTS nieko bendro neturi su senuoju Alfos V6 Busso, tai yra GM varikliai su minimaliom alfos modifikacijom. JTS pasižymi brangia eksploatacija, dideliu kuro rajumu. Apie šias problemas plačiau - apačioje. Su dujomis draugauja tik 1.7 ir 1.8 varikliai.
3.2 V6 JTS varikliai turi problemų su išsitampančiom grandinėm, ir variklio defektais dėl per reto gamykliškai nustatyto tepalo keitimo resurso.

Važiuoklė
Priekyje Alfa Romeo vis dar naudoja tą pačią daugiasvirtę (kaip mažiau nusimanantys pasakytų - aliuminę) važiuoklę, tačiau lyginant patikimumą su 156'tos važiuokle. Na realiai net nėra ką lyginti. Tikrai patvaresnė, o veikimo principas ir konstrukcija iš esmės tokia pati. Daug stipresnė nei buvo 156 modelyje. Būna, kad originalios dalys atlaiko ir 200 tūkst. km. Kartais, kaip ir visose mašinose reikia pakeist traukių antgalius ar traukes. Apatinės ir viršutinės šakės restauruojamos (išskyrus apatines 2006 m. gamybos). Galinė važiuoklė neprobleminė, kartais reikia pakeist traukes dėl bildėjimo. Dėl ilgesnio stovėjimo, netinkamo ratų išnešimo arba dėl natūralaus susidevėjimo pradeda ūžti ratų guoliai.

Dėžės
M32 - naudotos 1.9 8v, 1.9 16V, 2.0 16V (ne visuose), ir benziniuose 1.8, 1.9, 2.2 (??), 1.75 Tbi. Buvo naudojamos ir Opel koncerno, pasitaiko problemų su guoliais. Dažniausiai apie remonto reikalaujančią dėžę praneša tylus užimas iš variklio skyriaus važiuojant 5-6 bėgiu (gali ir visais), pavarų dėžės rankenos judėjimas pirmu bėgiu pajudant iš vietos arba rankenos judėjimas paspaudžiant pilnai gazą ir atleidžiant (dažniausiai 5-6 bėgiu), esant daugiau, nei 2k RPM. Gedimo atveju reikalinga dėžės restauracija, šrotuose dalis deficitinė ir retai kada būna geros būklės. Patikrinti realią būklę galima pravažiavus arba išardžius. Plačiau apie šią dėžę galite paskaityti čia (angliškai).
F40 - gana tvirtos, naudotos 2.0 16V (ne visuose) ir 2.4 20V varikliuose.
Aisin AW TF-80SC (Q-Tronic automatas) - berods FL versijose atnaujintos, anksčiau buvo bėdų. Pagrindinės bėdos dėl netinkamai eksploatuojamų automatinių dėžių ir galvojimo, kad alyva yra visam gyvenimui ten supilta. Keičiant laiku alyvą, problemų galima išvengti (alyvos regeneracijos skaičiai - pasiekus ridą 200k km keičiama maždaug kas 50-60k km). Naudojama alyva Tutela GI-WI (galima rasti kokybiškų Valvoline ir LiquiMolly analogų). Reikia apie 7-8 litrus vienai regeneracijai. Neatliekant laiku regeneracijos galimi greičių dėžės alyvos filtro arba solenoidų gedimai. Po 2008 metų greičių dėžė buvo šiek tiek patobulinta ir tapo atlaidesnė priežiūrai.

Žinomos bėdos/ligos/silpnos vietos
Dyzeliams nuo suodžių užsikišia EGR vožtuvas (galima išvalyti arba išprogramuoti)
Benzinams tamposi grandinės - padės tik keitimas.
1.9 JTDm užšalusio alsuoklio problemos žiemą
Bus papildyta

Elektronika
Didelių problemų nekelia. Jei skydelyje užsidega įspėjamasis ženklas, jis susijęs su konkrečia problema, dažniausiai nutrūkęs laidas, užsinešęs daviklis ar pan.
Airbag klaidų (priešingai nei buvo 156 modelyje), tikėtis nereiktų, dėl patobulintų jungčių, jų tiesiog nebūna.
Facelift radijo antenos stiprintuvo mikroschema per nesandarumus gavus drėgmės nustoja veikti (ant stogo). Simptomai, netraukia radijas.

Kėbulas
Nuo akmenukų apsidaužo kapotas ir vietos prie galinių slenksčių ir durelių.
Priekyje prie slenksčio ir sparno nuo amžiaus atsilupa dažai, bet dėl to nerūdija (matosi cinkuotas metalas).
Daugiau druskingų kelių ragavusioms (ypač Lietuvoje eksploatuotoms), pradeda lįsti rūdelės ant bagažinės arba kapoto ir ant slenksčių (kitose vietose rečiau pasireiškia).

Kitos bėdos
Pasitaiko, kad nuo nenaudojimo sugenda langų valdymo trosai (ypač gale), būna kartais, kad sugenda ir patys langų varikliukai.

Ratlankiai
Skylių išmatavimai 5x110. Originalus dydis R16 (tik 1.9 iki facelift), R17, R18 ir R19 (šis tik TI versijoms). Facelift modeliams, visiems modeliams su 2.4 varikliu ir visoms TI versijoms reikalingi arba originalūs ratai, arba neoriginalūs pritaikyti su papildomu išnešimu. Dėl didesnių Brembo suportų, kiti tiesiog neužsideda. Alternatyva naudoti adapterius - rastafkes, bet jie draudžiami per TA). Kai kurie ratai nuo OPEL/SAAB markių tinka, tačiau reikia matuotis prieš perkant.

Kol kas tiek - papildom, taisom :) Rašom šitoje temoje, vėliau moderatorius ištrins kas nereikalinga.

PAPILDOMA INFO ANGLIŠKAI:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_guide.shtml
« Paskutinį kartą keitė: 2018-01-08 16:55 sukūrė toshkaz »
Yra:
Alfa Romeo 159 SW '09 1.9JTDm 16V Squadra Tuning
Ford Sierra mk2 '87 2.0 EFI Turbo (project car)
Buvo:
Alfa Romeo 156 SW FL '05 2.4JTD 20V Rosso
Alfa Romeo 156 SW FL '04 1.9JTD 16V Rosso :(
Ford Sierra '87 2.0
Alfa Romeo 156 '98 1.9JTD

Neprisijungęs toshkaz

  • Administratorius
  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1213
  • Karma: +6/-0
  • Alfa addict
    • Žiūrėti profilį
Ats: Alfa Romeo 159 Pirkėjo Gidas
« Atsakymas #1 Įrašytas: 2017-04-14 16:03 »
Aš nuolat papildau ir pataisiau :alaus:
« Paskutinį kartą keitė: 2018-01-08 16:57 sukūrė toshkaz »
"You may wonder what "Alfisti" means. An "Alfisti" is a person who is thoroughly smitten with Alfa Romeo automobiles, who dedicates a large amount of their spare time and a good percentage of their income to maintaining, acquiring, and driving Alfa Romeos of all sorts."
___
www.eddie-romeo.eu

Neprisijungęs PiPPas

  • Administratorius
  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 7950
  • Vehicle: 2000 Alfa-Romeo 156
  • Karma: +59/-25
  • A l f a R o m e o F a m i l y
    • Žiūrėti profilį
    • PiPPas
Ats: Alfa Romeo 159 Pirkėjo Gidas
« Atsakymas #2 Įrašytas: 2017-04-14 18:40 »
Aš taip pat šiek tiek papildžiau ir pataisiau vietomis 8)

Pastebėjimas, kad ši tema ne diskusijoms, o tik informacijai! Visi pašaliniai komentarai bus trinami, o jeigu bus piktnaudžiaujama trumpa tema ir joje vis bandoma diskutuoti - bus užrakinta ir pildoma tik tą teisę turinčių narių. :mzp:
« Paskutinį kartą keitė: 2017-04-14 18:43 sukūrė PiPPas »
Yra:
'13 AR Giulietta 1.4 TBi TCT MultiAir Sportiva

Buvo:
'00 AR 156 1.8 TS;
'07 AR 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic