Viena iš rimtesnių ir daugiau laiko beieškant, užtrukusių problemų, buvo jau minėtas tarškėjimas. Taip jau sutapo, kad atsirado po kondicionieriaus pildymų, tvarkymų (niekada neprisiriškit prie kažkokio niuanso, nes kaip supratau, nebūtinai dalykai gali būti susiję tarpusavyje). Po kondicionieriaus papildymo parėjo slėginis kondicionieriaus sistemos daviklis, todėl kondicionierius pastoviai išsijunginėdavo, galiausiai nebeįsijungdavo išvis. Pakeičiau daviklį(pasirodo jam pakeisti, nereikia išleisti freono iš sistemos) - ten stovi vožtuvėlis, taigi atsukus, su sąlyga, kad vožtuvėlis veikia, būtų tik mažiukas "pš!"
Pakeitus daviklį, sistema veikė, tik įjungus pasigirsdavo traškėjimas. Kitądien pasikeičiau generatoriaus diržą ir įtempėjo mechanizmą, parazitą. Garsas neišnyko (sumažėjo aišku, dėl parazito pakeisto) bet nedingo, netgi sustiprėjo kelių dienų bėgy!, tada jau buvo aišku, kad dar anksčiau matyti įskilimai ant alkūninio skriemulio demferio buvo tik pradžia..
Kadangi planuota keisti nusibaigusį ir jau leidžiantį per salnyką vairo stiprintuvo siurblį(garsą, aišku, sukant vairą skleidė, bet dar įsijungdavo šiek tiek sugazavus), siurblio alyvą, granatos gumą ir panašiai, skriemulio keitimą pasilikau prie to paties ardymo.
Tai va, procedūra daugmaž tokia: (nuotraukų nebus, kadangi tepaluotom rankom jau buvo gaila telefoną čiupinėt, o juolabiau pradėjęs pamačiau, kad viskas truks žyyyyymiai ilgiau nei planuota).
Ratą lauk, prieš tai granatos veržlę lauk, diską, apkabą(suportą) lauk, amortizatoriaus tvirtinimą apatinėje šakėje lauk, šarnyrą lauk!
granatos nukalti taip paprastai nepavyko(laiko kontrolinė apsaugėlė, kurią reikia išplėsti ir tada nukalti visą granatą), taigi teko nusiimti visą pusašį(na, buvo gera proga patikrint dėžės tepalą)
pusašis spaustuvuose, po valandos žaidimo granatą nuėmiau
Nuiminėt italams granatas yra stipru! Ir purvina(purvina visiem aišku, bet čia buvo mega purvina, nes aptaškyta buvo absoliučiai VISKAS)
Granatą praploviau, grafitinio tepalo privariau, gumą uždėjau, bus čiki
Tarp kitko - granatą nuėmus labai gerai matosi abs daviklio bėgimo ratukas ant guolio, tai galima prie to paties ir tą nuplauti, nuvalyti ar kitaip pablizginti, kad geriau signalą perduotų
Norint išimti vairo stiprintuvo siurblį, patarčiau daryt tokia tvarka:
pirmiau atsukt jo skriemulį,
taip pat nuimti generatorių,
pasikelti variklį,
atsukti variklio pagalvę keleivio pusėje,
nuimti vadinamą "kaulą" prie stakano,
atsukti VISAS plastmases, dengiančias variklio dantytą diržą,
nuimti skirstymo diržo įtempėją (Yup! Šitą darbą darant, buvo galima prie to paties sugaištant 5 minutes, pasikeist diržą, bet kad jau ir taip naujas buvo, tai nelabai buvo prasmės).
ir galiausiai nuimt didžiulį kronšteiną, laikantį siurblį, laikantį generatorių(jie į tą kronšteiną tvirtinasi, o šis savo ruožtu užima daug vietos ir visai nepadeda remontuot
)
Ai, jeigu teks darytis šitą darbą, pirmiau atsukit vamzdelių laikiklius nuo siurblio
Aš neatsukau, sutaupiau minus 20 minučių bežaisdamas ir besitaršydamas rankas, kol atsukau
Prie keleivio pusės priešrūkinio žibinto vidinėj bamperio daly yra susuktas spirale vairo stiprintuvo skysčio aušintuvas(bent aš taip supratau jo paskirtį, bet nesu tikras, tai gal kas nors pakomentuos..), kurio šlangeles numovus išdrenažavau seną skystį (kiek pabalusį ir drumzliną). Sistemą tada teko praplauti , kad nebūtų nesusipratimų paskui
Viską surinkinėti jau buvo lengviau, bet realiai užtrukau apie 10 valandų (su pertraukėlėmis atsigert sulčių ir šiaip morališkai nusiteikt)
Antrąkart darant šitą darbą būtent tokiam varikliui užtrukčiau tikrai trumpiau, bet labai reikia turėti įrankių, ir gerų įrankių bei iš anksto pasiruoštų sąvaržų - "chamutų", nes niekada negali žinoti, ką DAR teks nuardyti, o jeigu prie variklio ar nėra kišta pirštukai, tai daug kur esantys standartiniai gamykliniai "chamutai" apsigadina taip, kad jų geriau antrąkart nebenaudoti. (žinoma, čia gal mano talentas, nes kitiems kiek teko girdėt atsiliepimų, su tuo problemų daug nėra).
Pasikeičiau ir alkūninio skriemulį. Nutariau pasikeist Corteco firmos. Buvo pigesnių ir brangesnių(kiek pamenu - ar tik ne originalas brangesnis keliasdešimt eurų). Mokėjau apie 100eu.
Šiaip, kiek teko pastebėti, siurbliai daugiau mažiau vienodi visi, bent tvirtinimai, padėtis ir vamzdelių prievadai - sriegiai. Aš į JTD įdėjau nuo 2.0 TS'o.
p.s. būtinai reikia arba kilstelėjus priekį, arba vietoj stovint vairą pasukiot iki galo į vieną, ir į kitą pusę, kad užpylus naujo vairo stiprintuvo skysčio, sistema nusiorintų!
Dabar mašiniukas rieda, rieda gerai, vairas sukiojasi lengvai kaip pūkas
Dar viena problemytė sutvarkyta, dar biškutį priartėjom iki ledinio techninio stovio
Pasikeičiau kaitinimo žvakes. Istorija labai paprasta - vieną rytą užvedus pradėjo mirksėti kaitinimo žvakių spiralė (kiek pagooglinus nuėjau skaičiuoti KIEK kartų mirksi), taigi po tokios "diagnostikos" ir normalaus pačių kaitinimo žvakių veikimo patikrinimo (kiek ten jis normalus - iš pradžių testeriu, paskui tiesiog kontroline lepute pajungus nuo akumuliatoriaus, o galiausiai, tiesiog akumuliatoriaus pakrovėju padėjus kur nors saugiai), paaiškėjo, kad 2 mirusios(antra ir trečia), o dar 2 tai lyg ten ir turi truputį gėdos - rausta
Kažkodėl niekur neradau tądien Bosch
Teko statyt BERU. Kažkaip visada labiau pasitikėdavau Bosch produkcija.. Kodėl? - nežinau, tiesiog man nuo vaikystės taip atrodo kokybiškiau. Taigi, purškiamas varis į rankas ir po kiek mažiau nei pusvalandžio alfutėje kažkotais gėdijasi naujos žvakės
Dabar aktualiausia problema prieš žiemą - noriu užsidėti apatinę variklio apsaugą, tai va ir norėjau paklaust, ar tinka nuo visų 156(įskaitant facelift'ines ir sportwagon'us), ar tik nuo sedano? Ir kaip dėl suderinamumo pagal variklius?
Ir dar vienas klausimas - ar 156 turėjo kažkokią akumuliatoriaus apsaugą - apdangalą(nuotraukoje, akumuliatorius neapdengtas niekuo, ar taip turi būti)?
Reikia gi nors vieną variklio foto kapoto amortizatorių pakeitimo proga ir po visokių remontėlių įkelt (vos nežuvau, beapžiūrinėdamas perkant, kai snapas užtvojo į kuprą..)