Autorius Tema: DUK (Dažnai Užduodami Klausimai)  (Skaityta 10931 kartus)

Neprisijungęs T-Spark

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 1207
  • Karma: +26/-0
    • Žiūrėti profilį
    • Alfaklubas
DUK (Dažnai Užduodami Klausimai)
« Įrašytas: 2010-02-20 13:03 »
Dažnai užduodami klausimai:

K: Kokią alyvą pilti į Alfos variklį?
A: Rekomenduojamą gamintojo. Alfa Romeo rekomenduoja Selenia. Jei Selenia Jums per brangu, pilkite rekomenduojamo klampumo alyvą. Duomenys būna parašyti vartotojo instrukcijoje, kartais galite rasti ir lipduką po kapotu. Jei instrukcijoje ar lipduke parašyta 10W40, tai tokią ir pilkite. Dažniausiai vasarą ir žiemą leidžiami "vasariniai" bei "žieminiai" klampumo pakeitimai. Pirkite gerai žinomų gamintojų alyvą, patikimoje firmoje ar parduotuvėje, jokiu būdu ne turguje. Jei nežinote kokią alyvą pirkti, paskaitykite vartotojo instrukciją arba kreipkitės į specialistą. Dauguma variatoriaus ir alkūninio veleno indėklų problemų susiję su nekokybiška ar nelaiku keista alyva.

K: Neveikia Alfos šildymas arba silpnai šildo. Čia turbūt visų itališkų automobilių bėda?

A: Ne. Daugumoje atvejų kaltas termostatas. Parduodami automobiliai dažnai turi dar gamyklinį termostatą, kuris tarnavęs 8-10 metų, tai matosi pagal gamyklines tvirtinimo detales. Termostatas dažnai užstringa vidurinėje padėtyje - vasarą tai gresia variklio perkaitimu, žiemą - nepakankamu įšilimu. Jei žiemą temperatūra nepakyla aukščiau 70 laipsnių, o greitkelyje krenta ir žemiau - keiskite termostatą.
Mažiau tikėtinas gedimas - užsikimšęs radiatorius. Tai atsitinka dėl amžiaus, nelaiku keisto aušinimo skysčio. Aušinimo skystis turi būti keičiamas gamintojo nustatytais intervalais. Radiatorių reikia išplauti, tačiau tai verta daryti, jei variklis šyla iki 80-90 laipsnių, tačiau šildymas vistiek neveikia. Dar mažiau tikėtinas kondicionieriaus ar klimato kontrolės bloko gedimas.

K: Užsidega variklio gedimo, skysčių trūkumo, kitos perspėjančios lemputės, tačiau patikrinus - viskas tvarkoje, ką daryti?
A: 2 variantai. Arba kažkas kreivomis rankomis Jums tvarkė el. instaliaciją ir reikia žiūrėti signalizacijos ar magnetolos pajungimo taškus, neaiškius papildomus laidus, arba "mirė" daviklis, kuris perspėja apie problemą. Daviklį dažniausiai galima pataisyti, pakeičiant herkoną.

K: Alfoje pastovūs elektronikos gedimai. Čia dėl to, kad itališkas automobilis ir jie gaminti jų nemoka?
A: Ir taip, ir ne. 80% visų elektronikos gedimų susiję su nekvalifikuotu remontu arba įrangos montavimu, dažniausiai signalizacijos. Kiti 20%  - mistiniai gedimai.

K: Užsidegė ABS lemputė, ką daryti?
A: Alfose įdiegta BOSCH stabdžių sistema, kuri turi savo diagnostiką. Diagnostine įranga reikia nuskaityti klaidas iš ABS valdymo modulio atminties. Pagal klaidas sprendžiama problema. Dažna klaida - "žemės" dingimas valdymo moduliui. Kitas dažnas gedimas - ABS davikliai prie ratų. Juos galima patikrinti testeriu - pasipriešinimas (varža) turi būti apie 1 kOm.

K: "Plaukioja" apsukos, ką daryti?
A: Jei nesatę patyręs remonte, važiuokite į servisą. Jei norite pasitikrinti savo gebėjimus, imkite remonto/ardymo instrukciją ir tikrinkite šiuos mazgus eilės tvarka:
1. Oro įsiurbimo kelias - nuo oro filtro iki droselinės sklendės, įskaitant oro matuoklę.
2. Droselinė sklendė (dažnai užtenka tik pravalyti).
3. Aukštos įtampos dalis: žvakės, laidai, uždegimo ritės.
4. Kuro tiekimo sistema. Patikrinkite kuro slėgį magistralėje. Bosch sistemoms - 2.8-3.2 bar, IAW - 2.5 bar. Už slėgį atsako kuro pompa ir kuro slėgio reguliatorius (dažniausiai apvalus daiktas kuro rampos gale). Užsikimšęs kuro filtras gali būti blogo slėgio priežastimi.
5. Aušinimo skysčio temperatūros daviklis.

K: Įšilus varikliui, nesilaiko apsukos. Kuriant šaltą, iškart gęsta, ką daryti?
A:
1. Keisti filtrus.
2. Patikrinti aušinimo skysčio temperatūros daviklį.
3. Patikrinti kuro tiekimo sistemos slėgį.

K: Mano Alfa naudoja XX litrų kuro 100 km, ar tai normalu? Koks turi būti kuro sunaudojimas?
A: Viskas priklauso nuo to, KAIP su Alfa važiuojate. Alfos reaguoja į akseleratoriaus pedalo paspaudimą ne tik geru pagreitėjimu, bet ir atitinkamu kuro sunaudojimu. Jei smagiai spaudžiate, nenustebkite, kad Jūsų 2.0 Twin Spark ims 15litrų/100km, tai normalu. Taigi pirmiausia atkreipkite dėmesį į savo vairavimo stilių, o tada ieškokite techninio gedimo. Jei turite 155 su 1.7 varikliu, tai dar nereiškia, kad ji naudos mažiau nei 2.0 TS. Miesto režimu 4 cilindru Alfų sunaudojimas yra 10-11.5 l/100km, važiuojant ramiai.

K: Ar galima tekinti stabdžių diskus?
A: Taip, galima, jei priežastis - netolygus dėvėjimasis. Pvz., nelaiku pakeitus stabdžių kaladėles ir su sąlyga, kad po tekinimo minimalus disko storis atitinka gamintojo reikalavimus (tai nurodyta remonto instrukcijoje).
Negalima, jei priežastis - disko mušimas į šonus. Vibracija dažniausiai atsiranda dėl disko perkaitimo. Metalas keičia savo struktūrą ir tekinimas tokiam diskui nepadės, po kurio laiko jis vėl gali pradėti vibruoti.

K: Prastai veikia rankinis stabdis, ką daryti?
A: Patikrinti ar laisvai juda rankinio stabdžio prijungimo svirtelės galiniuose suportuose. Patikrinti ar laisvai juda rankinio stabdžio abiejų pusių lynai. Pramankštinti galinių suportų cilindriukus, galima ir nuėmus rankinio lynus, kelis kartus staigiau pastabdyti, tada vėl uždėti lynus ir sureguliuoti rankinį stabdį. Jei lynai užrūdiję - keisti naujais.
« Paskutinį kartą keitė: 2010-02-20 13:06 sukūrė T-Spark »